• Patricia4

    Gravidtråd för oss som är över 35

    Hej

    Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

  • Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Patricia4

    Tänkte presentera mig själv: 38 år, fjärde barnet och v.5 +2.  Är så bebissjuk, vår yngsta är 6 år.

    Trodde verkligen inte att det hade tagit sig denna gången heller...men lyckan var total när plusset kom. Fördelen med att vara äldre och vänta sladdis så ingen i vår omgivning frågar direkt ska ni ha barn, när ska ni ha en till. Tvärtom vågar knappt säga att jag är gravid..."så långt mellan barnen", "ska ni in i småbarnsträsket igen" "är inte du färdig med bebisar" kommer det att heta....inte från våra närmaste de kommer glädjas med oss, men från omgivningen.

    Och ja jag längtar efter småbarnstiden ! Så det så:))

    Välkomna in i tråden och dela med er:)      

  • Patricia4
    Snowgirl skrev 2013-11-06 17:40:13 följande:
    Favoriter i väntan på att få hoppa in på riktigt

    Det blir snart er tur:) Självklart hänger du med :))
  • Scarlett01

    Hittat hit kanonbra initiativ!!!

    Är i vecka 5 nu (4+3)... Första egna barnet, 35 år. Törs inte riktigt tro att det är sant än, har längtat så länge och föreställt mig det så många gånger att det nu knappt känns verkligt :-P

    Ont i brösten, lätt illamående lite närsomhelst, molvärk (som är värre idag) Galet glad över det här

  • Fjällan

    Får jag va med fast jag "bara" kommer vara 34 när barnet kommer?

    Jag är lite längre gånget är i vecka 29 och jag väntar vårat första barn :)

    Beräknat snitt den 20 januari

  • Patricia4
    Scarlett01 skrev 2013-11-06 18:35:42 följande:

    Hittat hit smile1.gif kanonbra initiativ!!!

    Är i vecka 5 nu (4+3)... Första egna barnet, 35 år. Törs inte riktigt tro att det är sant än, har längtat så länge och föreställt mig det så många gånger att det nu knappt känns verkligt :-P

    Ont i brösten, lätt illamående lite närsomhelst, molvärk (som är värre idag) Galet glad över det här smile1.gif


    Vad bra att du hittat hit , visst är det galet ??!! Vi är GRAVIDA:))))
  • Patricia4
    Fjällan skrev 2013-11-06 18:49:32 följande:

    Får jag va med fast jag "bara" kommer vara 34 när barnet kommer?

    Jag är lite längre gånget är i vecka 29 och jag väntar vårat första barn :)

    Beräknat snitt den 20 januari


    Hej, klart du får! Välkommen ! Vad spännande , det är inte så långt kvar! Fast jag vet att sista veckorna känns som år så ..;) varför blir det snitt om jag får fråga? Behöver inte svara om du inte vill... Kul med färdigt datum. Tänk att du vet exakt vilken dag du blir mamma:)

    Har du haft en bra graviditet hittills?
  • Purlan

    Jag hoppar in, är 35 och väntar tredje barnet (!) i juni. Mina andra två kommer att vara 3 och 5 när syskonet kommer.

  • Bettanspettan

    Hallå! Jag är 35 år och väntar mitt fjärde barn. Jag har tre pojkar som är 14, 12 & 5,5 år. Min sambo har en son som är 7,5. Så denna gången hoppas vi på en tjej

  • Patricia4
    Bettanspettan skrev 2013-11-06 19:28:45 följande:

    Hallå! Jag är 35 år och väntar mitt fjärde barn. Jag har tre pojkar som är 14, 12 & 5,5 år. Min sambo har en son som är 7,5. Så denna gången hoppas vi på en tjej smile5.gif


    Vad kul ! Våra är 16,14 och 6 år. Pojke, tjej, pojke... Vill ha tjej mest tror jag:) men helst en bebis :)))
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35