• Forumvärd

    Tävling: Hur boostar du dig själv i novembermörkret?



    November är nog årets mörkaste månad, eller hur?
    Det är mörkt och löven har trillat av pinn´och det är grått och småtrist.
    Då kan det vara skönt att krypa upp i soffan, tända doftljus och läsa en bra bok.
    Sippa på en kopp varmt, kryddig te och bara softa.

    Hur gör du? Vad har du för tips och trix för att få november mindre trist och grå?
    Boktips?
    Kakrecept?
    Spännande hobbies?
    Eller något annat skoj och kul?
    Vad gör du?
    Dela med dig av dina tips här i tråden och ladda gärna upp ett foto om du vill.

    Du är då med och tävlar om boken "På andra sidan oss" skriven av Max Bergander
    Vi tävlar ut fyra signerade ex!
    Vinnare utses av en jury från Familjeliv.se och tävlingen pågår t.om midnatt 19/11.

    Lycka till! Solig
  • Svar på tråden Tävling: Hur boostar du dig själv i novembermörkret?
  • VictoriaJ02

    Jag brukar intala mig själv att vi går mot vår och ljusare tider, trots att det är tvärtom. Det är en "överlevnadsinstinkt" jag lagt mig till med på senare år, då jag verkligen tröttnat på vintermörker och att folk stänger in sig i sina stugor bara för att inte solen lyser.

  • Josef Yahiba

    Hej!

    Jag tar på mig varma kläder och stoppar lurarna i öronen. Ljudbok eller skön musik medan jag tar en lång promenad.

    Vädret är ju som det är, bara att acceptera, lika bra att försöka göra något bra av det,

    Har sett författaren på Tv4, i Dagens Nyheter och hörde honom i radio. Verkar vara en klart intressant bok, därav detta svar.

    Ha det! 

    Josef 

  • finskaflikkan

    Det bästa för mig är att tända massa ljus. Stänga av alla tv:n, radion. Be mannen och sonen gå ut på promenad så jag helt ensam kan lägga mig på sofflocket med en mysig filt, en kopp te och dom skönaste 50shades of grey böckerna i högsta hugg.
    Vilken stämning!  

  • Hallonröd

    Tänder mycket levande ljus, löser korsord, läser, lyssnar på musik och gillar bara läget helt enkelt för det finns inget annat att göra! Flört Ljuset kommer åter med en ny vår och sommar {#emotions_dlg.flower} ... som tur är Glad

  • Fredrik R

    Själv spelar jag gärna sällskapsspel eller ser på någon munter film med mina nära och kära under tiden vi avnjuter varm dryck, kryddstarka tilltugg och en varm stämning tillsammans. Med vänner och familj runt omkring sig är inte ens den mörkaste dag särskilt mörk. :)

    Jag erinrar mig en av Pär Lagerkvists finaste dikter, som även om den slutar i vemod, alltid har resonerat i mig och fångar något, i min mening, sant om livet och världen.


    "Det är vackrast när det skymmer


    All den kärlek himlen rymmer


    Ligger samlad i ett dunkelt ljus


    Över jorden,


    Över markens hus."

  • Liljan77

    Sonen o jag dansar till "just dance" på wii
    Ett roligt sätt att röra på sig medan man umgås.
    Sonen har blivit riktigt bra på att dansa,vilket han visat på några diskon o jag har allt fått bättre flås. Solig

  • Spana

    Jag spelar julmusik! 

    När den fina perioden av hösten är förbi, den man faktiskt njuter av, då börjar jag sikta in mig på julens härligheter. 
    Jag tycker mycket om julen, så november blir mycket mycket lättare att handskas med när jag får in lite julstämning Glad   

  • Nyfiken gul

    Jag sjunger i kyrkokör och vi har som mest att göra inför julen. Redan i september börjar vi repa inför julkonserten och julottan .

    I oktober spelar vi alltid musikal och det är tre veckors intensiv träning av noter, sånger och repliker.  

    Hösten är därmed en enda lång orgie i sång, musik och sångarglädje och det lyser verkligen upp tillvaron.  Det är en enorm boost att möta publiken i både musikalföreställningarna och på julkonsert och julotta.  Det bara gnistrar och lyser om hela vår kör och det avspeglas i den glada publiken.  Kärlek som boost - det finns inget härligare!

    Och  när januari börjar planerar vi för vårens stora konserter och soloframträdanden samt kvartettbildningar och det gör att vi hela tiden boostar ett bra mående och hela tiden blickar framåt .

    Vi slipper gräva ner oss i mörker och elände.  


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Apopan

    Jag beger mig ut på härliga dragutflykter med hunden och sonen. Det är superkul året om och gör en på gott humör då det uppskattas så mycket av både hunden och sonen... och mig förstås, även fastän jag bara får gå bredvid och peppa och fotografera :)

    Sedan så är det film, film och åter film som gäller. En rysare i höstmörkret t.ex går inte av för hackor. 

    En god bok och en kopp te framför brasan är ju en klassiker som alltid funkar också. Själv så förkovrar jag mig i rysk gammal litteratur i perioder. Dystert, tungt och mysigt.  

    Överlag så älskar jag hösten och vinter. Är ingen sommarmänniska alls. Är ljuskänslig och tycker inte om när det är mer än 20grader varmt :P

Svar på tråden Tävling: Hur boostar du dig själv i novembermörkret?