• erikar­oos
    Äldre 16 Nov 00:26
    19716 visningar
    15 svar
    15
    19716

    Väteperoxid mot bakteriell vaginos

    Hej! 
    Jag har läst att Väteperoxid 3 % ska vara bra mot Bakteriell Vaginos, men hittar ingenstans hur mängden Väteperoxid blandad med vatten ska vara? Finns det nåt visst "mått"? Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Väteperoxid mot bakteriell vaginos
  • Äldre 16 Nov 15:00
    #1

    Ja det där är en ju en gammal  känd huskur. 3% väteperoxid är ok så du behöver inte späda ut den Men alla lösningar med väteperoxid har lågt pH och är alltså sura. Så ta lite av lösningen på insidan blygdläpparna o kolla så att det inte svider. Gör det det så tar du lite obs lite typ en tesked som du löst i vatten. bikarbonat o häller i.Då bubblar det som sjutton men ph  stiger.
    Lycka till 

  • erikar­oos
    Äldre 16 Nov 16:06
    #2

    Tack så jättemycket!

  • Anonym (trött­)
    Äldre 5 Dec 13:57
    #3

    Jag har också hört det här och är lite nyfiken...skulle väldigt gärna vilja ha något som hjälper mot BV på lång sikt!! Antibiotika hjälper bara ett par dagar..och det vill man ju inte äta hela livet...men att ha dessa äckliga jibbiga besvär med BV går ju inte heller...så
    Hur gör man med väteperoxiden? Hur mycket ska man spruta upp, och hur får man upp det i slidan? Vad använder ni? Vore jättesnällt om någon som provat detta med väteperoxid kunde beskriva lite mer utförligt hur man gör...och var köper man det? Apoteket, eller?
    Tack!!!

  • Anonym (sittb­ad)
    Äldre 5 Dec 14:05
    #4

    Jag har läst om folk som har gjort sittbad med väteperoxid och suttit i en peroxidlösning en stund. Det kanske kan vara något om du har en bra balja eller liknande?

  • Anonym (trött­)
    Äldre 5 Dec 15:39
    #5

    Tack!
    Jag trodde man skulle duscha väteperoxiden in i slidan..men man kan sitta i det alltså..det låter ju lite enklare. Någon som vet hur mycket peroxid till hur mycket vatten???

  • Äldre 15 Dec 19:17
    #6

    hej! Jag har använt det med stor framgång. späder det inte alls eftersom 3% är tja, redan väldigt utspätt. Sprutar upp det med en spruta 2ggr/dygn i en vecka sen är det borta. Har bara återkommit två ggr på flera år då pga graviditet och en svampinfektion. Funkar super!

  • Anonym (mia)
    Äldre 15 Dec 19:22
    #7

    Man kan nog köpa små sprutor att använda på apoteket, för man måste spruta in det i underlivet. Att bada i det tror jag inte räcker, plus att det går åt väldigt mycket väteperoxid då. Jag brukar spruta in det medan jag ligger i sängen med en kudde under rumpan så att det inte rinner ut igen. Brukar försöka ha det inne i 5 min. Gör så morgon och kväll i 7-10 dagar. Glöm inte att använda lactal eller contragel grön för att fylla på med nyttiga bakterier så BVn inte kommer tillbaka. Contragel grön är bäst eftersom det blir betydligt billigare än lactal. Jag använder den varje dag för att undvika att det ska komma tillbaka.

  • Anonym (Också­)
    Äldre 16 Dec 07:59
    #8

    Du kan ta en sån där orange boll/grunka som man har när man spolar öronen. Tryck i lösning när du går och lägger dig, liggande alltså. Det slabbar lite men det funkar. BV är inte kul.

  • erikar­oos
    Äldre 18 Dec 08:57
    #9

    Okej, jag har INTE testat detta ännu, men skall göra det nu under lovet. Men Lactal, när ska man använda det? Antar att det är efter "behandlingen"? 

  • Anonym (Också­)
    Äldre 18 Dec 09:53
    #10
    erikaroos skrev 2013-12-18 08:57:26 följande:
    Okej, jag har INTE testat detta ännu, men skall göra det nu under lovet. Men Lactal, när ska man använda det? Antar att det är efter "behandlingen"? 



    Lactal sved som eld på mig kanske någon annan har bättre erfarenhet och kan svara.
  • erikar­oos
    Äldre 18 Dec 14:17
    #11
    Anonym (Också) skrev 2013-12-18 09:53:57 följande:


    Lactal sved som eld på mig kanske någon annan har bättre erfarenhet och kan svara.
    det finns ett kosttillskott som heter Femiflor
    Lättsvald kapsel Innehåller över 5 miljarder probiotiska bakterier Används med fördel tillsammans med antibiotikakur Ett resultat av över 25 års forskning Effekt dokumenterad i 10 kliniska studier rätt dyrt för bara 10 tabletter, fast dom funkar ganska bra. problemet är bara att jag hade behövt ta dom längre än tio dagar, men det kanske man ska testa samtidigt som Väteperoxidet då? Känns lite småjobbigt att behöva hålla på o köra upp klet ännu en vecka ;) men visst, jag gör seriöst vad som för att få bort den här stanken. 
  • Martii­inaah
    Äldre 5 Jan 16:50
    #12

    Anonym (mia) skrev 2013-12-15 19:22:33 följande:
    Man kan nog köpa små sprutor att använda på apoteket, för man måste spruta in det i underlivet. Att bada i det tror jag inte räcker, plus att det går åt väldigt mycket väteperoxid då. Jag brukar spruta in det medan jag ligger i sängen med en kudde under rumpan så att det inte rinner ut igen. Brukar försöka ha det inne i 5 min. Gör så morgon och kväll i 7-10 dagar. Glöm inte att använda lactal eller contragel grön för att fylla på med nyttiga bakterier så BVn inte kommer tillbaka. Contragel grön är bäst eftersom det blir betydligt billigare än lactal. Jag använder den varje dag för att undvika att det ska komma tillbaka.
    var köper man contragel grön då? :) 
  • Anonym (mia)
    Äldre 5 Jan 16:54
    #13
    Martiiinaah skrev 2014-01-05 16:50:06 följande:
    var köper man contragel grön då? :) 
    Om du googlar den så ska det finnas en sida som heter gröna barnmorskan eller något i den stilen. Där kan man beställa den.
  • erikar­oos
    Äldre 3 Sep 14:23
    #14

    Hej! Nu har det gått ett tag sedan jag skrev inlägget.

    Jag provade att ta Väteperoxid morgon och kväll i ca en vecka. Sedan tog jag Lactal i en vecka, och nu har jag inga problem längre. 

    Känns verkligen underbart att kunna ha sex utan att oroa mig för lukten, och att kunna gå på toaletten utan att få spykänslor ;)

  • Anonym (Samma proble­m)
    Äldre 19 Sep 01:53
    #15

    Hej TS! Vad använde du när du sprutade in väteperoxiden? Köpte du sprutor på apoteket eller använde du något annat? 

    Har själv problem med BV som inte försvinner, antibiotika hjälper inte och jag tror väteperoxid är min sista utväg...

Svar på tråden Väteperoxid mot bakteriell vaginos