• mkemareyas89

    jobb? hjälp!

    Hej
    Känner att efter en lång tid som mammaledig vill jag börja jobba!
    Problemet är att jag inte har fullständiga gymnasiebetyg och vill inte vara telefonförsäljare..
    Jag saknar typ religion, matte D och svenska B för ett slutbetyg har läst naturvetenskap på komvux..
    Har någon tips på jobb jag faktiskt kan söka? Allt kräver ju höga utbildningar nu för tiden :(
    Vi klarar oss visserligen på mannens lön men jag vill inte bara sitta hemma!
    Inga skitsvar tack :)


  • Svar på tråden jobb? hjälp!
  • miniskrutten

    Om du saknar vidareutbildning och inte har arbetat på några år tror jag det kan vara enklare att få ett arbete som inte är på heltid till att börja med, utan kanske hoppa in som vikare och arbeta på timmar. Detta för att skaffa erfarenhet och förhoppningsvis fast jobb på sikt. Yrken som ofta söker timvikarier är ju typ affärer, inom vård/omsorg, restaurang m.m. Sen finns det ju även bemanningsföretag som kan vara en fot in på en arbetsplats. Tror det enklaste för att få jobben är antingen genom kontakter eller genom att själv kontakta företag du är intresserad av att arbeta på. Detta då det ofta är många sökande till de platsannonser som läggs ut på Platsbanken m.m. Sen kan det löna sig att skriva in sig på AF även om du inte skulle ha rätt till a-kassa. Detta då du isf har möjlighet att få stöd m.m. Men största chansen har du nog på egen hand tror jag. Lycka till!

  • mkemareyas89

    Tack! Ska kolla upp det..

    Bra ide att kontakta företag själv.. usch var så längesen jag sökte jobb så kommer knappt ihåg..

    Har försökt få jobb via Af men händer ingenting..

Svar på tråden jobb? hjälp!