• JinXeNs

    solar ni toppless eller kanske nakna? är det vanligt?

    I somras va jag å min fru ute på skön å badplatser så fort vi fick chansen. Min fru ville inte ha ränder så va toppless både i båten å på stranden. Badade dock med överdel. Är båda under 30 å hon har fin kropp, va vell iaf en 10-15 personer på stranden. Vi låg lite längre upp än alla andra så ingen bakom oss. Ja gillar när min fru fru är lite lättklädd om man säger så. Å efter vi badat tog hon av sig naken å satt så på filten medans vi rökte, några gånger låg hon å sola ryggen naken en stund innan hon tog på sig stringtrosor som hon sola i. Ja skäms inte å inte hon heller fast första gången ville ja hon skulle ta av sig å sen gilla hon de. Tycker de är skönt å så slipper man blöta bikinitrosor mot huden:) å man tror att nån kolla men ingen brydde sig nån av gångerna. Vi hittade en ö där vi båda sola nakna å badade å det va super mysigt. Ska tilläggas att vi aldrig hade sex. Gick även naken hemma å vi bor så att åker nån förbi så syns man men de är så tändande tycker jag när hon går naken/toppless eller utan underkläder. Hon använde inte bh på 2 månader en enda gång. Gick även utan trosor i klänning å kjol. Hade även korta shorts å linne utan underkläder. Inte för visa sig itan för de va skönt å ja gillart skarpt. Hennes flytningar försvann också nästan helt efter några dagar å va nog mkt därför hon fortsatte:) Vi va i stan å hon pröva kläder å köpte. Va i parken med dottern dessa gånger. Är ofta utan bh å ibland trosor hemma, händer att man drar iväg å handlar så med. Har googlat lite för veta om de är vanligt men svårt å få alla svar. Min fru tycker om de men kan ibland säga de kan kännas lite porrigt. Ändå är hon sigen på bikinistring:p Är detta vanligt? skippar fler underkläder utanför hemmet? solar toppless eller kanske naken på stranden där folk finns? va tycker just du om de jag berättar? är vi onormala?:) längtar till nästa sommar! ps. Just nu är hon utan iklädd endast nattlinne;)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-02 20:52
    Ska tillägga att de funderas ang bad å solning när man åker tsm med vänner. Skulle min fru va toppless så bryr ja mig inte men vore då roligare om vännerna som är med också är toppless! nja vi åker nog själva när de ska kläs av för mkt. Hur gör ni tsm med vänner? ska man prata om de innan eller bara klä av?

  • Svar på tråden solar ni toppless eller kanske nakna? är det vanligt?
  • Anonym (Kvinna)

    Nej , jag solar aldrig topless. Känns inte det lite 80-tal? Man behöver inte visa allt för alla, inte särskilt spännande.

  • Erizajo

    Nä sånt är väl för naturister och de har ju särskilda ställen, vill inte heller se nån annan sola varken topless eller naken oavsett ålder och kropp.

  • Åttiotalist

    Solar aldrig topless på allmänna platser men när det är privat tomt och ingen annan ser brukar jag kasta bikinitoppen.

  • Anonym (Gärna fritt)

    Vi solar o badar gärna naket.

    Gillar du själv att vara naken?

    Nej ni är normala!

  • Anonym (tjejjen)
    Anonym (Gärna fritt) skrev 2013-12-02 23:38:17 följande:
    Vi solar o badar gärna naket.
    Gillar du själv att vara naken?
    Nej ni är normala!

    Absolut solo o bada naken är det härligaste som finns.Men inte på offentliga stränder utan på vår egen lilla paradisö
  • Anonym (hälsofreak)

    Att vara utan bikini minskar risken för underlivsinfektioner spec svamp Att vara utan BH minskar risken för hängbröst Obs gäller bara A,B och C kupa

  • Sensitiveguy
    Anonym (Kvinna) skrev 2013-12-02 21:18:59 följande:
    Nej , jag solar aldrig topless. Känns inte det lite 80-tal? Man behöver inte visa allt för alla, inte särskilt spännande.

    Att som människa alltid vara beklädd på kroppen är ingen naturlag. Vill man vara lite á natura, så kör på. Endast högfärdiga moralister finner detta anstötligt.
  • JinXeNs

    Finns dom som inte gillart å dom som gjört. Sola toppless gör vell många ja har sett unga som gamla på stränder å ja bryr mig inte. Sett både män å kvinnor byta om utan handduk för. Visst personerna har stått lite bakom men så gör frugan också och jag men är de för mkt folk är de klart man tänker om. Gör ju inget medvetet för nån ska se inte ang nakenhet iaf men toppless tycker ja fler borde va på stranden de är naturligt:) å inte är de nå porrigt bara för hon går utan underkläder i kjol lr liknande. Även när man handlar, på jobbet m.m. ingrn som vet de utom en själv! å gå nakna hemma gör vell alla ute som inne?

  • Anonym (Kvinna)
    Sensitiveguy skrev 2013-12-03 18:36:20 följande:

    Att som människa alltid vara beklädd på kroppen är ingen naturlag. Vill man vara lite á natura, så kör på. Endast högfärdiga moralister finner detta anstötligt.
    Jag finner det inte dugg anstötande. Jag känner bara inget eget behov av att vara naken på stranden och tycker inte att det är ett problem eller på något vis obehagligt att bära en bikini. Tvärtom.
  • Anonym (/)

    Som Kvinna skrev, topless känns rätt 80-tal. Det behöver inte vara fel för det, men man bör nog förbehålla det för stränder som är någorlunda avskilda och inte har så mycket folk. Särskilt skall man nog undvika det när man är i närheten av barnfamiljer.

    Jag har aldrig varit med en kvinna som har varit topless på allmän plats.

    På 80-talet var det vanligt att tjejer hade hel baddräkt men rullade ihop överdelen ner till midjan. Det gillade jag att se, det var faktiskt sexigare än när de var topless med bara en bikiniunderdel.

  • Sensitiveguy
    Anonym (Kvinna) skrev 2013-12-04 11:13:31 följande:
    Jag finner det inte dugg anstötande. Jag känner bara inget eget behov av att vara naken på stranden och tycker inte att det är ett problem eller på något vis obehagligt att bära en bikini. Tvärtom.

    Det står dig som sagt fritt att göra hur just DU vill. Men det innebär att andra kanske är nakna då de hellre vill det.
  • Anonym (toplessälskarn)
    Anonym (/) skrev 2013-12-04 14:09:10 följande:

    Som Kvinna skrev, topless känns rätt 80-tal. Det behöver inte vara fel för det, men man bör nog förbehålla det för stränder som är någorlunda avskilda och inte har så mycket folk. Särskilt skall man nog undvika det när man är i närheten av barnfamiljer.

    Jag har aldrig varit med en kvinna som har varit topless på allmän plats.

    På 80-talet var det vanligt att tjejer hade hel baddräkt men rullade ihop överdelen ner till midjan. Det gillade jag att se, det var faktiskt sexigare än när de var topless med bara en bikiniunderdel.


    Sola utan överdel är ju jätte vanligt i Frankrike där sluta man inte på 90 talet att sola topless. 

    Toplessmodet är på väg tillbaka och string mode med ..

    I andra läder kör dom med string bikini och liten minimal överdel 
  • Anonym (HannaSophia)

    Solar allrahelst naken eller i pyttestringbikini med eller utan överdel

  • Tom Araya
    Anonym (Kvinna) skrev 2013-12-02 21:18:59 följande:

    Nej , jag solar aldrig topless. Känns inte det lite 80-tal? Man behöver inte visa allt för alla, inte särskilt spännande.


    För de flesta som föredrar sol och bad med mindre på sig handlar det nog mer om känslan än att visa upp sig och det av det skälet ska vara spännande. Men visst finns också de som upplever det som en positiv bonus.

    Själv tycker jag utvecklingen gått bakåt sedan 80-talet. Som att vi fått äldre dagars överdrivna prydhet och frihetsinkränkande tillbaka. Jag ser inget positivt i det.
  • Anonym (Gift kvinna)

    Solar gärna så även brösten blir bruna. På stranden och även hemma i trädgården till en del grannars glädje.

Svar på tråden solar ni toppless eller kanske nakna? är det vanligt?