• Poison82

    fler som försökt länge och äntligen lyckats utan ivf?

    Jag är 31 år gammal och har en son som snart fyller 4 år. Han blev till av "misstag". När vi sen bestämde oss för att skaffa syskon i november 2011 så blev jag gravid samma månad som jag tog ut spiralen. Lyckan var dock kortvarig då jag fick missfall i vecka 5+6. Var på ultraljud strax efter missfallet så att kolla så allt kommit ut. Sen gick månaderna. Vi hade sex kring varje ägglossning och efter ett tag tog jag ägglossningstester som konstatera att jag hade ägglossning.
    När 8 månader hade gått sen missfallet fik jag komma på ny undersökning och ultraljud och där togs även prover som visa på att allt var normalt och jag hade bra ägglossning. Tiden fortsätter gå och jag tas inte på allvar känns det som bara för jag lyckats så lätt 2 ggr redan med samma man. Efter 1.5 år kommer jag äntligen till gyn men kändes inte direkt som man togs på allvar där heller, trots att jag har ägglossning av mig själv så fick jag pergotime tabletter (kändes typ som här har du lite tabletter, testa det. Nästa!)
    Sambon blev i samma veva kollad och allt var bra. Efter 3 månader med pergo hör jag av mig igen och svaret jag får är typ "känner du dig stressad". Nu dubbla vi dosen pergo och satte datum för att se hur jag reagera. Ytterligare tid gick, ultraljudet visa att jag svara bra på tabletterna. Tid för äggledarspolning bokades. Det var något jag tyckte var riktigt hemskt, gjorde så ont. Under detta såg gyn läkaren att jag hade ägglossning på G. 17 dagar efter spolningen tog jag ett positivt graviditetstest!

    Hur ser er historia ut? Vad hjälpte er tillslut?

  • Svar på tråden fler som försökt länge och äntligen lyckats utan ivf?
  • Tinzu

    Grattis! hoppas det går bra den här gången! hur långt har du kommit i graviditeten?

    Jag och sambon har försökt i nästan 6 år, 1 missfall för 3 år sen, misslyckat IVF förra året samt misslyckat FET, ofostrig graviditet som avslutades i början av januari iår, nu är jag gravid igen och vi har gjort ett x antal ultraljud, våran lilla guldklimp studsar omkring därinne och petar sig i näsan och lever och har sig, hjärtat slår så fint

    Orsaken är inte fastställd, det enda man hittat är hypotyreos och det tar jag Levaxin för nu. Sen har det inte varit några direkt förklaringar

  • Poison82
    Tinzu skrev 2013-12-13 12:11:26 följande:

    Grattis! smile1.gif hoppas det går bra den här gången! hur långt har du kommit i graviditeten?

    Jag och sambon har försökt i nästan 6 år, 1 missfall för 3 år sen, misslyckat IVF förra året samt misslyckat FET, ofostrig graviditet som avslutades i början av januari iår, nu är jag gravid igen och vi har gjort ett x antal ultraljud, våran lilla guldklimp studsar omkring därinne och petar sig i näsan och lever och har sig, hjärtat slår så fint smile1.gif

    Orsaken är inte fastställd, det enda man hittat är hypotyreos och det tar jag Levaxin för nu. Sen har det inte varit några direkt förklaringar


    Oj! 6 år är lång tid, jag slet håret och börja ge upp hopp efter 2 års försök. Jag är inte alls långt, är i 6+4 idag och fick idag se ett ticka de hjärta på ultraljud och ett embry som var 6 mm
  • Tinzu
    Poison82 skrev 2013-12-13 13:38:50 följande:
    Oj! 6 år är lång tid, jag slet håret och börja ge upp hopp efter 2 års försök. Jag är inte alls långt, är i 6+4 idag och fick idag se ett ticka de hjärta på ultraljud och ett embry som var 6 mm

    Men då är du ju på god väg, det känns ju så skönt att se ett hjärta ticka
Svar på tråden fler som försökt länge och äntligen lyckats utan ivf?