• Lejoninna77

    Hur gör ni med barnens (farliga??!!) plastleksaker??

    Hej! Jag har läst runt om hur farliga barnens leksaker kan vara,jag ar massa leksaker från fischer price som är tillverkade runt ca1995-2009,jag läste att man bör kasta all plast som är tillverkat före 2005 pga av det då användes plast som är förbjuden idag...  Hur har ni gjort,hur vet jag vad som är farlig plast? Ska jag slänga alla my little ponys,för de är ju i mjukplast.. AH,jag blir galen....vill bara få bort all skit från huset ju :(  Nån som vet vart man kan ta reda på vilka plastleksaker som verkligen är farliga?

  • Svar på tråden Hur gör ni med barnens (farliga??!!) plastleksaker??
  • La Lola

    Hur?
    De leks med.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Lejoninna77 skrev 2013-12-04 21:30:21 följande:
    Vad menar du??
    Jag svarade på din rubrik.
    Det leks med leksakerna.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • DandelionDust

    Om du inte vill ha My Little Ponysarna så kan jag ta dem

  • La Lola
    DandelionDust skrev 2013-12-04 21:43:05 följande:
    Om du inte vill ha My Little Ponysarna så kan jag ta dem
    Jag med!
    Eller snarare Hedda som älskar såna!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Cornellia

    Man måste ju inte slänga sina gamla my little ponys, men jag skulle köpa nya leksaker till barnen (helst utan plast) och spara dom gamla i en låda/på en hylla.

  • StarStruck

    Hur skulle barnen skadas? Jag överlevde my little pony! Det lär mina barn också göra, om dom inte sätter en häst i halsen och kvävs eller liknande.

  • Lejoninna77

    Tycker inte det här är något att direkt skoja om!! Såklart får de ha kvar sina my little ponys och lego som de älskar,men ja har kollat lite andra "billiga" plastsaker de haft på rummet och då hittat flera med den plastmärkning som anses farlig... Ni är alltså inte ett dugg oroliga att era barn omger sig med onödiga gifter??

  • La Lola
    Lejoninna77 skrev 2013-12-04 22:05:45 följande:
    Ni är alltså inte ett dugg oroliga att era barn omger sig med onödiga gifter??
    Näpp.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • DandelionDust
    Lejoninna77 skrev 2013-12-04 22:05:45 följande:
    Tycker inte det här är något att direkt skoja om!! Såklart får de ha kvar sina my little ponys och lego som de älskar,men ja har kollat lite andra "billiga" plastsaker de haft på rummet och då hittat flera med den plastmärkning som anses farlig... Ni är alltså inte ett dugg oroliga att era barn omger sig med onödiga gifter??
    Nej. Det finns "farliga" saker överallt, och ändå lever vi bara längre och längre...
Svar på tråden Hur gör ni med barnens (farliga??!!) plastleksaker??