• mammaamia

    Svärfar bosätter sig hos oss!!

    Åh vad jag mår dåligt! Jag är så less på det här. Kände att jag måste dela detta med mig och höra om det är något fel på mig eller på min man och hans familj. Jag och min man har en liten son på 1 år. Vi bor i en 3:a och sonens rum är än så länge ett hobbyrum. Men för 2 månader sen min svärfar bestämde sig för att hyra ut sin lägenhet till någon annan och själv flytta hem hos oss. Jag blev så klart arg och har haft en del tjafs och bråk med min man som tycker att detta är helt ok. Han bor inte bara hos oss utan att har försökt att bo hos sin exfru men hon kastade ut honom. Han stannar ibland hos sin andra son som bor med sin fru i en liten 2:a och sover på deras soffa så vi är inte de enda. Problemet är att vi svärdottrar försöker få honom att förstå att detta är inte ok. Men han tycker motsatsen. Han betalar inte heller några pengar för mat eller hyra. Han bara hjälper till med matlagning och städning. Jag vet inte vad jag ska göra. Varken min man eller hans bror har förståelse för situationen. Till och med deras mor tycker att det är ok så länge han vill stanna och hjälpa till. Jag orkar inte mer. Har sagt till min man att jag kommer att skilja mig om detta fortsätter och han säger att jag är egoistisk och har ingen förståelse. Om ni gick i mina skor. . Vad skulle ni göra för att ändra på situationen utan att separeras?

  • Svar på tråden Svärfar bosätter sig hos oss!!
  • frippe1964

    Släng ut gubben. Har din man nåt emot det, släng ut honom också.
    Anamma lite svensk kultur......

  • elin1984

    Om det varit tillfälligt hade man kunnat stå ut. Men det verkar som om det inte är så i detta fallet. Varför hyr han ut sin lägenhet om han måste bo hos sina barn och deras familjer?

    Om det inte hjälper att du och din svägerska pratar med era män så får ni två och din son bo i er 3:a och männen bo i 2:an, sen får ni se hur länge de orkar bo så ;)

Svar på tråden Svärfar bosätter sig hos oss!!