• MarieEllinorEmelie

    Blödning efter sex och ev slempropp?

    Vecka 39+0 idag. Igår kväll hade jag och sambon sex vilket vi inte haft på nästan två veckor. När jag vaknade inatt för toabesök såg jag att jag blödde lite. Inte mycket, utan mer att det kom på pappret, inte så det rann. Ringde förlossningen och förklarade och hon sa att jag skulle komma in på kontroll, men när jag sa att bebisen inte brukar röra sig på natten så tyckte hon att jag skulle försöka väcka han och sen ringa tillbaka. Jag fick några små rörelser i magen och när jag ringde tillbaka tyckte hon att om jag var bekväm med det så behövde jag inte komma in, men om jag ville så fick jag. Var lite blod imorse men inget markant.

    Någon som fått blödning efter samlag senare i grav? Hade ni sex igen? Vet inte om jag vågar ha det, och tänkte inte på att fråga om det inatt när jag pratade med dom.

    Lite småäckligt var också att jag imorse fick typ svart klet på pappret. Som en riklig flytning fast i en slemklump. Tänkte först att det är vanliga flytningar som färgats av blodet, men det blir ju inte svart av så lite blod. Tänkte sen att det kanske är en liten liten del av slemproppen. Men kan den va så pass mörk? 


    blödning, sex, samlag, slem, slempropp,
  • Svar på tråden Blödning efter sex och ev slempropp?
  • ymmmi

    Slemproppen är inte svart. Utan bara blod kan bli svart.
    Det gör absolut inget om ni har sex igen då eventuellt bara förlossningen kan komma igång tidigare.

    Alla mina barn har kommit tidigt.
    38 +2 37-+2 och 36+2

  • MarieEllinorEmelie
    ymmmi skrev 2013-12-15 19:19:24 följande:
    Slemproppen är inte svart. Utan bara blod kan bli svart.
    Det gör absolut inget om ni har sex igen då eventuellt bara förlossningen kan komma igång tidigare.

    Alla mina barn har kommit tidigt.
    38 +2 37-+2 och 36+2

    Okej. Då måste det helt enkelt ha varit vanliga flytningar skulle jag tro.

    Det gör alltså inget om jag börjar blöda igen? Tycker det är lite läskigt.
Svar på tråden Blödning efter sex och ev slempropp?