• PollMaster

    Hur mycket julstädar du?

    Hur mycket städar du och din familj inför julen?

    Du som inte firar jul skall inte rösta i denna tråd.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket julstädar du?
  • Jag är bara jag

    Alt. 3,men hela huset tas enbart vid jul,vissa rum används så sällan så det blir knappt ens dammigt en gång per år. Tavelramar och golvlister och damma alla dukar/mattor görs också bara vid jul utom enstaka fall övriga året. Så ja,jag storstädar milt sagt! Och julpyntar överallt! Glad

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Den här gången så blir det mer noggrant eftersom det inte är städat på ett tag, men i vanliga fall brukar det bara bli som vanligt. Blir nog att städa ut kyl och frys dessutom, när jag ändå är igång.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Fjärilslarv

    vet ej det är första gången som vi ska julstäda, för förra året var vi inte hemma under julen.
    men vi kommer göra en riktig storstädning där vi gör rent lampknappar, lister, bokhyllor, dörrar, fönsterlister osv osv.
    putsa fönster tror jag inte vi orkar dock.

    eller ja mannen kommer att städa och jag göra julmat.

  • Fjärilslarv

    ja just ja, givetvis så görs även det vanliga som är att torka av köket överallt, göra rent badrum, damsuga och svabba golv, bädda med nytt sänglinne, byta handukar osv.

  • fluu

    Inte mer än vanlig städning = pedantiskt mycket.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • PollMaster
    Fjärilslarv skrev 2013-12-15 19:04:23 följande:
    ja just ja, givetvis så görs även det vanliga som är att torka av köket överallt, göra rent badrum, damsuga och svabba golv, bädda med nytt sänglinne, byta handukar osv.
    Du torkar alltid av köket överallt?
    Golv, väggar, tak, fönster, kyl, sopskåp, bakom spisen...?
  • Fjärilslarv
    PollMaster skrev 2013-12-15 19:07:06 följande:
    Du torkar alltid av köket överallt?
    Golv, väggar, tak, fönster, kyl, sopskåp, bakom spisen...?
    öh nej.
    vi torkar av alla ytor, alla skåpluckor invändigt och utvändigt, utvändigt på kyl och frys.
    golven tokar vi av såklart.
  • Fjärilslarv
    PollMaster skrev 2013-12-15 19:07:06 följande:
    Du torkar alltid av köket överallt?
    Golv, väggar, tak, fönster, kyl, sopskåp, bakom spisen...?
    varför märka ord?
  • Fjärilslarv
    Fjärilslarv skrev 2013-12-15 19:04:23 följande:
    ja just ja, givetvis så görs även det vanliga som är att torka av köket överallt, göra rent badrum, damsuga och svabba golv, bädda med nytt sänglinne, byta handukar osv.
    ja eftersom överallt tydligen kan missuppfattas så torkar vi alltid av alla arbetsytor, bord,  luckor in- och utvändigt, kyl och frys utvändigt osv.
    alltså inte exakt överallt....
Svar på tråden Hur mycket julstädar du?