• snobben00

    IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

    Hur går det för er och hur mår ni? Så glad för er skull!

    Själv börjar jag få problem med att inte kunna stänga jackan nu när det blir kallare men snart är väl det problemet ur världen Flört

    Ska på ett tillväxtultraljud på måndag för att se att plutten växer som han ska, ska bli så kul att få se honom, lika fascinerande varje gång!

  • snobben00
    babylove78 skrev 2014-10-10 09:08:25 följande:
    Så spännande snobben. Långt du kommit!
    Tycker tiden går så långsamt nu. V11.
    Vi har varit på inskrivning och träffat barnmorskan. Kändes så där med barnmorskan. Tänker ge henne en till chans eftersom det bara var ett möte. Men hon kändes oengagerad på nåt sätt. Tråkigt när det är första och man har haft sån svår kamp att bli gravid. Lite ångest över detta. Brukar inte vara kinkig med folk. Hur hade ni gjort?
    Kanske inte så många gånger man träffar henne. Kanske skall stå ut?

    Kram
    Jag förstår vad du menar, jag var inte nöjd med den första jag fick men hon slutade efter min inskrivning, sen fick jag en ny virrig tant, sen gick hon på semester och jag träffade en tredje och därefter har jag ytterligare träffat en pga att jag var tvungen att omboka en gång. så 4 har jag avverkat Skrattande

    Har inte riktigt gillat någon av dom och ibland har jag själv fått påminna om det inte varit dags för att kolla järn eller socker och så eftersom det inte görs varje gång. Men jag ha inte brytt mig allt för mycket, besöken är ganska korta så jag har lärt mig "att gilla läget bara" och nu är det ju inte långt kvar för mig.

    Men givetvis ska du be att få byta om du inte känner dig bekväm med den du har!
    Ska du göra KUB-test?

  • snobben00

    När vi gjorde kub så fick ju jag ta ett blodprov och sen några dar senare gjordes ultraljudet och vi valde främst att göra det bara för att få det där ultraljudet och försäkra oss om att han levde och såg ut att må bra.
    mycket pg min noja efter tidigare missfall (ville inte få chocken först vid RUL i v.18 att nånting var galet)

    Dessutom är det frivilligt att gå vidare med fostervattenprov vid hög risk men vi kände att om det skulle visat sig vara hög risk så hade vi inte valt fostervattenprov eller en abort utan mest att vi skulle vi vara mentalt förberedda för det och att man hinner förbereda sig på att han inte kommer vara som de flesta andra barn.

  • snobben00
    mocha8676 skrev 2015-01-11 10:59:37 följande:
    Hur går det för dig snobben som måste ha fött den lilla för länge sedan? Och er gravida? Jag är i vecka 35 nu och längtar till förlossningen. Längtar efter den lilla!! Men vi är mitt i renovering, så är stressad :(
    Vår lilla Viktor kom 21 oktober, en vecka före bf  Solig
    Allt gick bra men det gick fortare än vad jag trott, totalt 11 timmar. Han föddes i v.38+6
    Dom säger att vanligtvis öppnar man sig 1 cm/timmen men när jag kom in var jag öppen 5 cm och en timme senare 9,5cm men därefter avstannade det pga värksvaghet. Men till slut kom han ut vår fina lilla prins som redan blir 12 veckor på tisdag och han har börjat le och skratta jättemycket Hjärta

    Var det en liten tjej du skulle få eller hur var det? Har du fått må bra under graviditeten?
    Här fick vi en tuff start med förkylningar, feber och ögoninflammation och besök på barnakuten och det var jobbigt i början med ständiga matningar och brist på sömn men nu har det planat ut sig och oftast sover han i alla fall mellan kl.00-06 vilket man får vara glad för.
     
  • snobben00
    babylove78 skrev 2014-10-10 20:13:06 följande:
    Får väl se helt enkelt på måndag. Risken finns ju man får någon annan som är virrig som din var.

    Är så kluven. Känner mig mest emot kub. Mycket pga att vi kämpat så otroligt för att bli gravida. Första testet får man bara en riskfaktor - rädd för att det komma göra mig nervig och ge mig stress. Sen går man vidare ev då tills nästa test vilket finnas en liten risk för missfall! Det testet klarar jag absolut inte att ta pga allt man varit med om och för jag haft missfall . Livrädd. Vågar inte även om det e jätte lite risk. Jätte svårt om vad som är rätt. Jag har alltid känt att jag aldrig skulle kunna göra abort väldigt starkt.
    Svårt svårt som sagt.
    Hur har det gått för dig och hur mår du? Är du halvvägs nu eller?
  • snobben00

    Åh vad kul att höra från er båda Skrattande
    För min del går det fint med lilla Viktor, han är redan 5 månader!!! Så kul att se utvecklingen som sker hela tiden.
    Här får vi också sova, han äter sista gången kl.21 och somnar runt kl.22 sen sover han fram till frukost vid kl. 6-7

    Vi har redan börjat planera för syskonförsök, har inget att vänta på då jag redan är 35 år så vi tänkte att vi gör ett försök före sommarstängningen. Vi har ju 9 embryon i frysen.
    Problemet är väl dock att det kostar en del!!! 11 000kr per frysåterföring!
    Så tråkigt att det ska vara så dyrt! Hälften hade väl varit något mer humant. 
    med tanke på att Viktor var vårt 9:e återförande så känns det som att det blir en dyr historia och att det inte alls är säkert att vi ens har råd Rynkar på näsan
    men men vi får se....

    Vill ni ha syskon framöver om det är möjligt?

  • snobben00

    Så roligt att höra ifrån er alla, vi har ju följts åt på ett eller annat sätt här genom trådarna när vi kämpat för våra guldklimpar Glad

    Vi kommer använda våra frysembryon som vi har på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Ringde dock och kollade om vi fick flytta dom till Huddinge eftersom en frysåterföring kostar 8500kr där och 11000kr på Akademiska och det hade varit möjligt för 6000kr om vi inte redan fått Viktor eftersom dom inte gör så många syskonbehandlingar pga att det är så många där som kämpar för sitt första barn.

    Så tråkigt om det ekonomiska ska få sätta stopp Rynkar på näsan det bästa vore om det kunde ske naturligt utan hjälp.
    Måste få berätta om min syster... hon har 2 söner 5 respektive 3 år via ivf och inga "fel" har hittats på varken henne eller hennes man.
    För en månad sedan berättade hon att hon är gravid Glad det skedde helt naturligt och hon blev jätteförvånad! Hon är ändå 39 år redan!

  • snobben00
    mocha8676 skrev 2015-05-25 23:54:49 följande:

    Hej på er! Hur går det för er alla? Och babylove, nu har din guldklimp kommit va? Nu är Ellie över tre månader och alldeles underbar! Hon vände sig från mage till rygg idag för första gången och skrattarcnästan hela tiden! Ivf behandlingarna var så värt det!


    Visst är dom underbara? Det är verkligen lycka varje dag.

    Vi är igång med syskonförsök, har precis gjort ett misslyckat FET för 11 000kr (!!!) Och det är dags i mitten av juni igen innan det blir sommaruppehåll.

    Vill så gärna att Viktor ska få ett syskon och jag vill uppleva miraklet igen!

    Har du några syskonplaner?
  • snobben00
    mocha8676 skrev 2015-05-28 11:54:26 följande:

    Syskon.. Jag tror vi ska försöka med det. Men vi väntar att diskutera det i några månader till då vi ska känna efter ordentligt. Fast jag vet redan att jag vill ha ett till. Jag har ju vikten som måste ner.. Och det tar minst 6 månader att få ner den.

    Sen är det ju pengarna.. Men beslutar vi oss för syskon så ska inte pengarna stoppa.

    Vi har tre ägg i frysen. Sen blir jag sorgsen när folk berättar att dom är gravida eller om jag vet att någon är igång med förlossningen då jag kanske aldrig kommer upplevs det igen.


    Jag vet hur det känns, min syster har 2 pojkar efter ivf och hennes resa var relativt enkel.

    Första sonen gick på första försöket och andra kom på hennes andra FET och nu är hon spontangravid!

    Gissa om jag är avundsjuk? Jag vill ju så gärna få ett barn till nu.
  • snobben00

    Hej på er,

    den här tråden är väl så gott som död nu men jag vill bara berätta att jag efter 2 syskonförsök blev gravid igen och är i v.6

    det blir tätt om det får gå vägen men trodde inte det skulle gå så fort med tanke på att sonen tog 2år och 9 återföringar.

  • snobben00
    babylove78 skrev 2015-07-06 11:38:02 följande:

    Här kommer en uppdatering från mig försöker liva upp tråden lite

    20 maj föddes vår älskade son efter 6 försök med ivf. Allt har gått jätte bra och det är så underbart att vara mamma. Han är sju veckor nu och sötaste pojken på denna jord! Tog sin tid att få honom. Mycket tårar, dåligt immunförsvar, överstimulering, stress. Inga fel hittade på någon av oss. Gick in i väggen och förlorade mig själv ett tag. Men ändå är jag så glad vi inte gav upp! Kan fortfarande inte förstå att jag är mamma

    Funderar redan på ett syskonförsök. Är 37 år och känner att jag inte har all tid i världen att vänta. Lika bra att försöka ta det tätt. Funderar på om man kan göra ett nytt försök när han fyller ett år.

    Försöker få ordning på livspusslet med jobb och familj och då känner jag att det passar bäst att satsa snart igen.

    Grattis snobben! Underbart! Glad du slapp kämpa så många försök som sist. Hur långt efter din förlossning kunde du göra ett nytt försök? Försökt hitta information på nätet men hittar inte så mycket.

    Berätta gärna mer om du har tid?

    Hur mycket fick ni betala? Vilka bestämmelser har dom? Osv.

    Tänker på er alla som jag varit i kontakt med. Ge inte upp. Stor kram


    Man måste ha slutat amma och fått tillbaka mensen sen är det bara att köra vid ägglossning.

    Vi hade turen att ha embryon i frysen och kunde göra FET för 11 000kr /gång ,hade vi blivit tvungna att börja om kostar det 27 000 kr på Akademiska sjukhuset där vi gått och innefattar medicinsk behandling och ett ET.

    Jag är själv fortfarande i chock, hade trott att det skulle dröja och att vi under något år skulle avverka våra 9 eskimåer utan rresultat.

    Det blir ju inte helt problemfritt med 2 så täta barn och jag kommer börja jobba i höst om det här går vägen. Tänkte börja jobba först i februari men då är det beräknat till februari så skulle det innebära att jag inte hinner tillbaka och jobba emellan.
  • snobben00

    497249][quote-nick]babylove78 skrev 2015-07-06 11:38:02 följande:[/quote-nick]

    Här kommer en uppdatering från mig försöker liva upp tråden lite

    20 maj föddes vår älskade son efter 6 försök med ivf. Allt har gått jätte bra och det är så underbart att vara mamma. Han är sju veckor nu och sötaste pojken på denna jord! Tog sin tid att få honom. Mycket tårar, dåligt immunförsvar, överstimulering, stress. Inga fel hittade på någon av oss. Gick in i väggen och förlorade mig själv ett tag. Men ändå är jag så glad vi inte gav upp! Kan fortfarande inte förstå att jag är mamma

    Funderar redan på ett syskonförsök. Är 37 år och känner att jag inte har all tid i världen att vänta. Lika bra att försöka ta det tätt. Funderar på om man kan göra ett nytt försök när han fyller ett år.

    Försöker få ordning på livspusslet med jobb och familj och då känner jag att det passar bäst att satsa snart igen.

    Grattis snobben! Underbart! Glad du slapp kämpa så många försök som sist. Hur långt efter din förlossning kunde du göra ett nytt försök? Försökt hitta information på nätet men hittar inte så mycket.

    Berätta gärna mer om du har tid?

    Hur mycket fick ni betala? Vilka bestämmelser har dom? Osv.

    Tänker på er alla som jag varit i kontakt med. Ge inte upp. Stor kram

    [/quote]

    Glömde säga grattis till pojken! ! ! Blir så glad när man får veta att det lyckas för alla man följt i olika trådar här .

    Njut!

  • snobben00
    babylove78 skrev 2015-07-10 22:19:42 följande:

    Tack snobben :) så spännande för dig!

    Hur många månaders skillnad blir det mellan barnen?

    Jätte glad för din skull . Tack för info! Kram


    Viktor kommer bara vara 1 år och 4 månader, ganska skönt att få dom tätt men det blir nog ett par tuffa småbarnsår!

    Är nu i v.8 men får vänta till v.10 för VUL eftersom det är sommarstängt,lite typiskt. Man vill ju veta att allt är ok så fort som möjligt
  • snobben00

    Mocha8676; Vad duktig du är med viktnedgången! Snart syskonförsök då :)

    Den här graviditeten har varit tuffare än den första! Illamående och kräkningar de första 10 veckorna och nu järnbrist trots järntillskott och jag är jättetrött och har ont i kroppen och är stor och klumpig redan nu i v.25

  • snobben00
    BlankaBlanka skrev 2015-12-14 13:49:56 följande:

    Hej var med i den här tråden tidigare. Fick en son oktober 2014. Vi gjorde FET nu i nov på vårt ända ägg som vi hade i frysen. Vi plussade för en vecka sedan och jag är nu o vecka 6! Känns nästan för bra för att vara sant. Vi som fick kämpa så förra gången :).


    Stort grattis!

    Vi följdes ju åt tidigare, jag fick ju också en son i oktober 2014.

    Vi gjorde syskonförsök i maj och juni och lyckades redan på andra försöket i juni vilket kändes chockartat med tanke på att sonen blev på 9:e försöket! !!

    Nu är jag i v.30 med en liten tjej som är beräknad 24 februari
  • snobben00
    BlankaBlanka skrev 2015-12-16 15:49:44 följande:

    Åh va fort det gått för dig! Stor grattis. Va härligt med en lite tjej!

    Jag tar inget föregivet. Väntar till vi har gjort första UL och se att allt är som de ska. Var dina ägg från samma försök som du fick din son?


    Har du fått tid för UL än?

    Ja, det här embryot var från " samma kull " som sonen.

    Har börjat våndas inför kommande förlossning. . . nu vet man ju vilken smärta man har att vänta. ..
  • snobben00

    Evigheter sen jag var här. Familjeliv gjorde ju om så att man inte längre får mail om det skrivs något nytt i trådarna.

    ELIN är nu 8 månader och föddes 5 mars. vägde hela 4775 gram och var 56 cm lång! !!!!

    Men allt gick bra och nu är Viktor storebror och jag är jätteglad över mina älskade ungar.

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare