• MarsipanEmla

    Räkna ut antal propoints (VIktväktarna)?

    Sambon vill haka på Viktväktarna med mig, men vet inte hur många propoints han ska äta. Någon som kan räkna ut? Lyckas inte med det själv...


    Han är 26 år, 185 cm och väger 87 kg.

  • Svar på tråden Räkna ut antal propoints (VIktväktarna)?
  • Tobby
    MarsipanEmla skrev 2013-12-17 18:10:04 följande:

    Sambon vill haka på Viktväktarna med mig, men vet inte hur många propoints han ska äta. Någon som kan räkna ut? Lyckas inte med det själv...


    Han är 26 år, 185 cm och väger 87 kg.


    Det är väl inte ens points på vv mera ??
  • Catbride

    Vet inte riktigt hur man räknar ut nu för tiden, men tror att han även ska ta hänsyn till vilken typ av arbete han har (stillasittande/stående/gående eller fysiskt krävande). Ska ni räkna på den modell de använder idag, eller på gamla tidens "points". För de gör ju om hela tiden

  • pockemon

    Det är power points och du kan inte själv räkna ut hur många pp han ska äta......
    Varför inte gå med i ww i stället så får du en massa både råd och tips hur man lyckas med viktnedgången sunt.

  • Evelina021

    Hm har dom bytt igen? Powe points? Blandar du inte ihop med dataprogrammet nu? Jag va medlem senast i våras och då hette det propoints?

  • MarsipanEmla
    pockemon skrev 2013-12-17 18:30:12 följande:
    Det är power points och du kan inte själv räkna ut hur många pp han ska äta......
    Varför inte gå med i ww i stället så får du en massa både råd och tips hur man lyckas med viktnedgången sunt.
    JAG är med, men inte sambon. Vi vill inte betala för ett medlemskap till när jag redan har tillgång till alla recept och internetfunktioner (utom uppenbarligen pp-uträknaren då).
  • MarsipanEmla
    Evelina021 skrev 2013-12-17 19:37:12 följande:
    Hm har dom bytt igen? Powe points? Blandar du inte ihop med dataprogrammet nu? Jag va medlem senast i våras och då hette det propoints?
    Nej, det heter propoints fortfarande Glad
  • MarsipanEmla
    Catbride skrev 2013-12-17 18:27:19 följande:
    Vet inte riktigt hur man räknar ut nu för tiden, men tror att han även ska ta hänsyn till vilken typ av arbete han har (stillasittande/stående/gående eller fysiskt krävande). Ska ni räkna på den modell de använder idag, eller på gamla tidens "points". För de gör ju om hela tiden
    Han har ett stillasittande jobb.
  • Aniiee

    Här är formeln:

    Räkna ut:
    Män får 8 poäng som bas

    Ålder: 17-26 får ytterligare 4 points, 27-37 år får 3 points.

    Aktivitetsnivå: Mycket aktiv (mer än 30 minuter hård träning per dag, eller hårt arbete): +6 points,  Ganska mycket aktiv(om man till exempel går mycket på jobbet, eller tränar ca 30 minuter per dag): +4 pooints, Låg aktivitet (Kontorsarbete, "vardagsmotion"): +2 points, Ingen aktivitet: +0 points.

    Längd: 185 cm = 2 points

    Vikt: 10% av vad man väger i pund. 87kg = 191.8 lbs = 19 points

    Räkna på det.

    Jag har även formeln för att räkna ut vad enskillda ingredienser är i propoints....


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Catbride

    Aniiee: är inte det där för "points"? Propoints är väl fler man får äta? Räknas på annat sätt.. Tror jag...

  • Aniiee
    Catbride skrev 2013-12-18 16:42:52 följande:
    Aniiee: är inte det där för "points"? Propoints är väl fler man får äta? Räknas på annat sätt.. Tror jag...
    Nej, det är för propoints. Lovar. Hur många propoints tycker du att det borde vara? 

    Sen, glömde jag skriva, så får man ju 35 st "bonuspoints" i veckan också. De är inte medräknade, så det är säkert de du saknar....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden Räkna ut antal propoints (VIktväktarna)?