• Anonym (Påhoppad)

    Påhopp fr släkt

    Julen står inför tröskeln och släktingen har iår igen blivit värst. Lilla syster och faster tog detta år pokalen för årets julutpressare.
    Jag har själv blivit bonusmor och mamma sedan 3,5år sedan. Mina egna föräldrar avlidna; mamma självmord när jag är 12 år, min pappa hjärtattack till följd av en rad hälsoproblem när jag är 25år.
    Jag är näst äldst av 4 barn till dessa föräldrar. Mamma inga syskon hade, pappa äldst av 4 med 3 småsystrar.
    När jag dessutom är 10 år antastas jag av min mitten fasters man (pappas tonårs kompis) de jag upplever tror på mig är min mamma och farfar som båda är avlidna när jag fyllt 15år.
    Sedan jag nu blivit mamma själv är det en lång rad påfrestningar fr mina syskon/fastrar om högtider etc etc... Det är så viktigt att få vara med mitt barn; hur jag behandlats/behandlat oss emellan tycker de vara oväsentligt?! :/ jag har iår sagt ifrån att julen kommer jag fira i mitt hem! Efter påhopp fr fastern som tagit på sig julen; jag känner dock inte lugnet och harmonin i att fira med henne efter hennes attack på mig och då hon kläckt ur sig att eftersom hon valt att bjuda mig, bjuder hon inte sin syster (som ännu lever med min antastare, hon har något förståndshandikapp) och min 93åriga morfar vill hon ej bjuda (kan sitta ensam?!) för att han genom åren varit fräck och tagit upp hennes fetma (fasterns).
    Jag känner starkt dock att detta är två väldigt olika anledningar till varför den ena ej är bjuden men får kastat mot mig att det är det inte, jag överdriver, jag tolkar in sånt som inte finns, jag skapar konflikter etc etc
    Och min syster så skitnödigt rädd för att jag och framförallt min son ej dyker upp på hennes födelsedag också den 21:a hoppar på attack tåget och har hållit på med sms sedan dagarna 4!
    Hjälp mig! Visst är jag tvungen att välja sinnesfriden hemma med min familj och morfar, trots fasterns/systerns fortsatta påhopp?!

Svar på tråden Påhopp fr släkt