• MartinTs

    Stringtrosa till 11-åring

    Hejsan!


    Jag är en lite osäker morbror till en 11-årig systerdotter. Vi har väldigt starka band hon och jag. Vi gör mycket roligt tillsammans. Men nu lite innan jul var hon och jag på H&M och skulle handla en julklapp. Utan att jag själv tänkte direkt på det så gick vi förbi alla julröda upplysta underkläder. Jag ser att hon stannar till å tittar på de. Hon går fram till ett par stringtrosor i spets. Sen säger hon rent ut: Sådana vill jag ha i julklapp, eller jag kanske kan få de nu! Jag höll på att tappa hakan! En 11-åring ska väl inte ha stringtrosor?? Jag fann mej inte att säga nåt till henne om det. Ja blev helt mållös. Finns det fler därute som har samma problem med stringtrosor på så unga tjejer? Som kan ge mej ett gott råd på vad jag ska säga till henne. Jag vet inte vad hennes föräldrar tycker om det heller.


    Så snälla hjälp mej. Tack.

  • Svar på tråden Stringtrosa till 11-åring
  • Toppen9

    Prata med föräldrarna först så det inte skapar nåt problem sen kan ni komma överens tillsammans.

  • Momalicious

    Ja. Eller ge henne ett presentkort så får hon köpa det hon vill om hon går själv, eller så är föräldrar med och kan ha en åsikt. Jag köpt mina första stringtrosor som 11-åring i smyg haha.

  • Fjärilslarv

    Jag tycker inte att 11 åringar ska ha stringtrosor, jag som vuxen har inte ens det haha.

  • elyse

    Då säger man "Det får dina föräldrar bestämma. Underkläder kan vara ett känsligt ämne". 

  • MartinTs
    Momalicious skrev 2013-12-26 10:19:31 följande:
    Ja. Eller ge henne ett presentkort så får hon köpa det hon vill om hon går själv, eller så är föräldrar med och kan ha en åsikt. Jag köpt mina första stringtrosor som 11-åring i smyg haha.

    Ja tack vilket bra förslag =)
  • MartinTs
    elyse skrev 2013-12-26 10:57:45 följande:
    Då säger man "Det får dina föräldrar bestämma. Underkläder kan vara ett känsligt ämne". 

    Tack  för förslaget. Jag ska nämna det till henne, om det kommer upp igen.
  • moi01

    Köp inte hon är alldeles för ung strings kan man köpa när man går ut 9:an såg en 15 åring i strings på konfirmations lägret och jag tyckte t.o.m. att 15 år är för ung troligen i den åldern varför hon vill ha strings är för att få pojkars kukar i erektion du vet när hon böjer sig fram så synns stringen där under tröjan och om hon kommer att ha en kort tröja så är det för att det ska synnas stringen utan att böja sig fram. Hon pä lägret jag berättade tidigare så hon höll helatiden på och kände att är stringen högre upp än college byxorna så pojkarna säker ser att jag har strings typ

  • Metapaprizole

    Hur känns det när hon har sting och vart kommer det ifrån?

Svar på tråden Stringtrosa till 11-åring