Inlägg från: J a d e d |Visa alla inlägg
  • J a d e d

    Min familjs ''heder'' går framför allt..

    Härligt med mångkultur...

    Säger som inlägg två, ts. Hur gammal är du förresten?

  • J a d e d

    Frågan där är väl närmast om ts är tillåten att ens HA svenska kompisar?

  • J a d e d
    Anonym (alyx) skrev 2013-12-28 16:39:03 följande:
    Kan ju vara bra att veta att detta inte bara gäller icke-svenska familjer. Jag hade en sjukt sträng pappa och fick absolut inte vara ute och "ränna runt" på helgerna, trots att vi är svenskar.



    Det är helt irrelevant för ts.
  • J a d e d
    Anonym (blä) skrev 2013-12-28 17:08:33 följande:
    Men du förstår väl att man MÅSTE poängtera att det finns svenskar som också är skitstövlar, annars är man rasist. 



    Ja givetvis. Vi har verkligen en stark, våldsam hederskultur här i Sverige...
  • J a d e d
    NadiaMi skrev 2013-12-28 20:05:03 följande:
    Genom att skicka tillbaka dem till det land de kom från? 

    Jag kanske är lite naiv, men jag tror inte att problem blir lösta bara för att man skickar dem utomlands...



    Och varför är det vår sak att lösa problemen med hedersvåld? Ska man nödvändigtvis hålla på och spärra in kvinnor och slakta dem som inte lyder så kan de göra detta i sina egna länder där sådan barbari är norm.
  • J a d e d
    Anonym (Malin) skrev 2013-12-28 20:22:06 följande:
    Och där kom det...rösta på SD. Skulle inte ens förvåna mig om tråden är skapad enbart därför. Fånigt.



    För sånt här sker egentligen inte, menar du?

    Kommentaren om att rösta SD kan man bortse ifrån, fokusera du på att hjälpa ts istället.
  • J a d e d
    Anonym (alyx) skrev 2013-12-28 23:26:36 följande:
    Desto mer relevant för inlägget jag svarade. Fantastisk människosyn du har. 



    Jaha, du menar att vi i Sverige har en hederskultur som krockar med den ts talar om? Annars får du gärna förklara hur du tänker (om alls?)?

    Ja, tack. Det tycker jag med att jag har.
  • J a d e d
    Anonym (alyx) skrev 2013-12-29 00:11:47 följande:
    Uppenbarligen finns den i Sverige, TS bor ju i Sverige, eller hur? Men du menar antagligen om motsvarande finns i etniskt svenska familjer och jag vill påstå att det även hos etniska svenskar finns en idé om hur en ung kvinna bör bete sig samt att hon kan skämma ut sig själv och sina nära och kära om hon bryter mot detta. I hur stor utsträckning detta gäller jämfört med familjer med annat ursprung har jag inte uttalat mig om och det tänker jag inte heller göra. Allt jag vet är att det finns och att det kan vara värt att notera.En hemsk människo- och kvinnosyn, förstås. Men är man av åsikten att kvinnor i andra länder är mindre värda än kvinnor i Sverige så ligger man fan inte långt efter.



    Nix. Hederskultur existerar inte i Sverige. Våld, ja. Hedersvåld, nej. Det är något som kommit med mångkulturellen. Uppenbarligen hjälpte det inte för ts farsa att bo 16 + år här.

    Nej jag tycker inte att det är Sveriges sak att lösa problemen med hederskultur. Vill man ägna sig åt sådant kan man flytta nånstans där det är ett acceptabelt beteende. Jag har inte läst något inlägg i denna tråd som hävdar att svenska kvinnor är mer värda än andra kvinnor.
  • J a d e d
    Anonym (alyx) skrev 2013-12-29 00:59:53 följande:
    Heder betyder ungefär anseende. Mina föräldrar hade sitt och mitt anseende i åtanke när de förbjöd mig från att roa mig på helgerna. Att hedersvåld har kommit att bli synonymt med våld inom muslimska familjer betyder inte att samma strukturer inte existerar i en del etniskt svenska familjer. 

    Du skrev tidigare i tråden att dessa människor hellre bör slakta kvinnor i sina egna länder än här. Alltså är svenska kvinnor mer värda än kvinnorna i "deras egna länder", eller hur menar du att man ska tolka ditt uttalande? 



    Kort svar eftersom jag egentligen skiter i de här ämnen, skillnaden ligger i att med hedersvåld följer ett godkännande från omgivningen, det sker inte vid någon annan typ av våld.

    Ja du kan testa att koppla på din trasiga ironidetektor.
  • J a d e d

    Förtydligande, trots att jag utgick från att det var fullständigt uppenbart behövs det tydligen ett sådant - de jag anser kan avlägsna sig till mindre intelligenta platser är givetvis de barbarer som sysslar med nämnda hedersvåld - inte deras offer (läs exempelvis TS).

  • J a d e d
    Anonym (***) skrev 2013-12-29 17:04:36 följande:
    Stämmer inte. Kvinnovåld i svenska familjer har också ett godkännande från samhället, även om ingen står för det. 



    Ja men visst. Tror du på tomten också?

    För övrigt har jag fortfarande inte sett något inlägg i denna tråd som påstår att svenska kvinnor är mer värda än andra. Man läser det man vill läsa helt enkelt. Tydligen.
  • J a d e d
    Anonym (***) skrev 2013-12-29 17:55:15 följande:
    Du tycker alltså på allvar att svenska samhället tar allvarligt på kvinnovåld?



    Den här frågan får du nog ta en gång till, så den blir rätt.
  • J a d e d
    Anonym (***) skrev 2013-12-29 19:02:43 följande:
    Du förstår alltså inte frågan, eller kan/vill inte svara på den? Skriv då det i stället, för jag vet precis vad jag menar.



    Tja du. Normalt sett ställer man frågor som har relevans till diskussionen, i detta fall, citerat inlägg. Jag skriver alltså att jag inte sett någon här gradera kvinnors värde baserat på deras etnicitet, och du undrar om jag "på allvar tycker att svenska samhället tar hårt på kvinnovåld". Nej jag förstår inte frågan i det här sammanhanget.
  • J a d e d
    Anonym (alyx) skrev 2013-12-29 21:08:10 följande:
    Kanske har jag varit otydlig, jag ska försöka bättra mig. 

    När man säger att man vill "skicka hem" våldsamma invandrare så menar man att man föredrar att de är våldsamma i sina hemländer. Det finns ingen orsak att tro att de slutar vara våldsamma när de blir hemskickade, men deras offer kommer inte längre att vara svenska kvinnor, utan utländska kvinnor som haft mage att födas i ett annat land än Sverige. Man ska också komma ihåg att det i dessa länder sällan finns lika mycket hjälp att få för kvinnliga brottsoffer som det gör i Sverige. Den här idén att det inte är lika farligt med hedersvåld så länge det är icke-svenska kvinnor i andra länder som blir utsatta är fruktansvärd. 



    Nej det menar man inte. Varken vi eller något annat land kan ta fullt och ensamt ansvar för vad som sker i något annat land. Jag tror alla är överens om att det är för jävligt vad som tillåts pågå på vissa platser i världen.

    När man önskar att de här barbarerna ska dra tillbaka är det, i min uppfattning, ett uttryck för uppgivenhet och ren trötthet på den här satans skiten vi dras med tack vare mångkulturen iom just islam. Flickor som "råkar" ramla ut genom balkonger, hålls inspärrade, blir misshandlade för att de skaffat ett fb-konto etc etc etc är problematik som svenska myndigheter inte är rustade för.

    Min personliga åsikt är kvinnorna ska få all tänkbar hjälp här, men att männen borde skickas tillbaka på enkelbiljett. Ingen pardon, ingenting. Vi behöver inte detta. Det kommer aldrig att gå att göra om deras hjärnor så att de kan samexistera med våra värderingar.

    Och nej, alla som anser liknande är inte automatiskt SD-anhängare och rasister. Det är en ful fördom som iallafall inte jag är intresserad av.
  • J a d e d
    Anonym (alyx) skrev 2013-12-29 22:27:09 följande:
    I mina öron låter det bara som en sticka-huvudet-i-sanden-attityd. En vilja att föra över problemen på någon annan. Det finns några svenska kvinnor som vinner på att skicka tillbaka dessa män och det finns många kvinnor som förlorar väldigt mycket på samma sak (kvinnorna i mottagarlandet). Sverige är bättre rustat för att ta hand om problemet än de aktuella hemländerna, vi är sekulariserade, har ett någorlunda fungerande rättssystem och kvinnor är inte diskriminerade enligt lag här. Att det dessutom inte går att "göra om deras hjärnor" är något du påstår utan att ha belägg för detta, visst? Öppna gränser kommer att hjälpa väldigt många men att stänga in problemen i hemländerna leder inte någonstans. 



    Nej Sverige är inte rustat at all för den sortens problem, vi har inte tillräcklig kunskap och högst troligvis inte tillräckliga resurser för att ta hand om hela världens offer för hedersvåld.

    Nej det kommer aldrig gå att programmera om sådana hjärnor till att upphöra slakta sina döttrar.

    Som sagt, vi kan inte lösa alla problem i världen. Tack för dina åsikter ändå.
  • J a d e d
    Anonym (alyx) skrev 2013-12-30 09:54:04 följande:
    Att lösa hela världens problem har aldrig varit aktuellt. Däremot bör vi lösa de problem som faktiskt finns här. 

    Och jo, människor kan ändra sig, inte varje individ men kulturer förändras och utvecklas hela tiden.

    Tack själv.



    Men perfekt! Då ser jag inget hinder för att vi slutar släppa in dessa fanatiska våldsmän med medeltidsvärderingar utan istället slänger tillbaks dem dit de kom ifrån. Deras kultur kommer ju som du säger förändras. Bra.
  • J a d e d
    Anonym (alyx) skrev 2013-12-31 10:25:10 följande:
    Som jag skrev tidigare så fungerar det inte att isolera. Om man vill att kulturer ska luckras upp, sekulariseras och moderniseras behövs globalisering. 



    Fina ord som inte besvarar något. Du förstår förstås (inte?) att de här människorna inte vill att deras kultur ska luckras upp och sekulariseras. Finn fem problem.
  • J a d e d
    Anonym (alyx) skrev 2013-12-31 11:45:54 följande:
    De som invandrar till Sverige känner sig uppenbarligen inte helt tillfreds med kulturen i sina hemländer, att de är öppna för förändring är således uppenbart och inget som vi på några grunder kan ifrågasätta. Att det sedan finns en del av befolkningen som är konservativ är inget nytt, så har det varit i alla kulturer och trots detta har i princip alla kulturer genomgått någon form av utveckling i och med globaliseringen. Globalisering leder helt enkelt till förändringar i den egna kulturen när olika kulturer blandas, inspireras och lånar av varandra. Självklart har vi att göra med en process, vilket innebär att mentaliteter och olika världsbilder inte förändras över en natt. 

    Jag kan inte låta bli att undra om du möjligtvis saknar elementär kunskap i historia? Det jag berättar borde nämligen inte vara en nyhet för någon. 



    Din första mening är ett skämt och renderar hela ditt inlägg onödigt, jag behöver inte läsa mer än så för att förstå att den här diskussionen är fullkomligt meningslös.
  • J a d e d
    Anonym (alyx) skrev 2013-12-31 12:33:46 följande:
    Det brukar låta så när argumenten tryter.



    Mm sa den anonyme som använder sig av stora ord som hen själv inte förstår. Ja du har rätt, muslimer är generellt verkligen missnöjd med sin/sina kultur/kulturer. Det är därför vi har det här hedetsvåldet i Sverige nu. Nej islam är inte öppet för någon förändring. Men det får du väl gärna tro om du vill. Gott nytt år!
Svar på tråden Min familjs ''heder'' går framför allt..