• Mammantill4

    När kom er mens tillbaka?

    Undrar när eran mens kom tillbaka?
    Jag hade ju vanlig förlossning med dödfött.

    Tacksam om ni vill dela med er!

    Ni som lyckats bli gravida efter, hur lång tid tog det innan ni blev gravida igen?
    Är det någon som kanske blivit gravida utan att mensen hunnit komma tillbaka?

    Kram på er! {#emotions_dlg.flower}HjärtaHjärtaHjärta

  • Svar på tråden När kom er mens tillbaka?
  • ApanApansson

    Jag ser inte vilken kategori detta ligger under men menar du när mensen kom efter "missfall"?

  • Jannica L

    Jag födde våran son död i vecka 40+1 och fick min mens efter lite mer än fyra veckor efter förlossningen.

  • EmmaTomas

    Hej! Jag födde min änglar dotter i vecka 37+6 :( Och för mig tog det 11 veckor innan jag fick Tillbaka mensen.men efter 1:à mensen vart Jag gravid,men som sluta i missfall.sen fick Jag två missfall till efter det, innan jag fick Min älskade son:) Lycka till med allt Kram

  • Maja25

    Styrkekram till dig <3

    Jag födde vår ängladotter den 13/11 i år. Det var fyra dagar innan BF. Hennes hjärta slutade slå...

    Jag fick mens ca 4-5 veckor efter förlossningen.

    Vi vill försöka få ett syskon så snart som möjligt men är ju lite rädd för missfall eftersom det verkar vanligt efter nåt sånt här hänt..

  • Maja25

    Skrev ett långt inlägg men bara första raden som kom med förut...

    Men i alla fall.

    Jag födde vår ängladotter den 13/11 i år. Hon var beräknad den 17/11 men hon dog i magen...

    Jag fick första mensen ca 4-5 veckor efter förlossningen.

    Hoppas på att kunna bli gravid snabbt igen men oroar mig lite för missfall när så många skriver om det. Kanske är större risk efter att man varit med om nåt sånt här?

    Stor kram till alla oss som kämpar på ?

  • Jannica L

    Hej jag har aldrig läst eller hört att det skulle va större risk för missfall efter att ens barn dött sent i graviditeten. Tycker inte att du ska oroa dig för det. Själv vill jag vänta tills jag är på bena igen. Skulle ha svårt att orka med en graviditet nu då jag kommer va orolig att samma sak ska hända igen.

    Kram

  • Maja25

    Nej det kanske inte är så. Blir väl att man lägger märke till det mer nu när man är så mycket på såna här forum och man tar lätt åt sig av de värsta. ..

    man är ju så inställd på att kämpa för ett syskon och allt som kan gå fel blir ju som extra stora hinder nu....

    Man vill ju tänka positivt o hoppas hoppas hoppas. Men det blir ju mycket mer oro nu.

    Det är i alla fall drömmen om syskon som driver mig framåt just nu.

    <3

  • Jannica L

    Jag hållet tummarna för dig/er. Förstår hur du känner, man tänker alltid på risker och att det värsta ska hända igen.

    Oskar vår änglason är vårt andra barn vår först födde är 20 månader och jag är orolig på ett helt nytt vis sen Oskar dog.

    Man kan inte längre blunda, skulle så gärna vill va naiv igen.

    Kram

  • Mammantill4
    EmmaTomas skrev 2013-12-28 20:55:19 följande:
    Hej! Jag födde min änglar dotter i vecka 37+6 :( Och för mig tog det 11 veckor innan jag fick Tillbaka mensen.men efter 1:à mensen vart Jag gravid,men som sluta i missfall.sen fick Jag två missfall till efter det, innan jag fick Min älskade son:) Lycka till med allt Kram
    Tack!
    Hur långt hann du komma innan du fick missfallen?
    Skönt att det gick bra för er tillslut!
    Jag har själv missfall med mig sedan tidigare. MA v.19, spontant missfall v.9+1 och MA v.11+2.
    Sedan har jag 3 flickor i livet och min 4e dog under förlossningen v.22+6
    Känns som man nästan vänjer sig vid att det inte går min väg. Jag får vara glad och tacksam för det jag har och får istället, annars hade jag nog gått ner mig helt.

    Kram Hjärta
Svar på tråden När kom er mens tillbaka?