• mythos

    Såå himla trött på alla negativa kommentarer från närstående!

    Hej. Måste bara få skriva av mig lite!

    Jag väntar mitt första barn i början av maj nästa år & är såå jävla trött på alla negatvia kommentarer.

    Jag har haft en ganska jobbig graviditet hittils, med illamående & kräkningar som aldrig verkar vilja ge sig, plus extrem migrän.
    Så för mig känns det viktigt att fokusera på bra/roliga saker att se fram imot på vägens gång & försöka tänka positivt om hur allt ska bli även när lillan kommer!

    Jag vet inte om det ligger i folks natur att typ "varna" för hur det kommer bli att få barn,men jag är så jävla trött på att höra dom här typerna av kommentare av vänner & famlj.

    "Passa på att gör si eller så, för det kommer ni aaabsolut inte har tid med när bebisen kommer"

    En bebis skriker på en affär " jaa du, det där kommer du snart få stå ut med!" osvosv...

    Min sambo har ett barn sedan tidigare,han är väldigt stöttande & underbar för det mesta men slänger också ur sig en del tråkigheter, igår blev vi nästan osams. Han tyckte jag skulle sluta leva i en "drömvärld" vad det gäller det kommande barnet antar jag.

    Det är väl mycket hormoner som spelar mig ett spratt, MEN jag blir så jäkla ledsen.
    Jag har förstått, det kommer bli ett rent helvete ???!! Eller vad är det folk menar med sina tråkiga kommentarer, herregud, jag kommer väl märka att det blir drygt när hon kommer ut, sluta påpeka det hela tiiiiden!!!

    Tack för att jag fick skriva av mig.

    / M {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Såå himla trött på alla negativa kommentarer från närstående!
  • tundra

    Förstår inte varför människor ska vara negativa.
    Såklart man ser ljust på framtiden och bebisar är ett kärt besvär. Kärleken och omsorgen om barnet kan vara uppslukande och omtumlande.

    Jag har haft en kolikbebis och en sovdocka och de var båda lika underbara och speciella.

    Tycker du gör helt rätt som tänker positivt och glädjer dig åt bebisens ankomst! Det skapar ett band och varför oroa sig i onödan? Det blir som det blir.

  • MarryJo

    låter som att även bonus grabben märker hur folk håller på...;)
    Folk som håller på  så värkar ofta själva ha levt i någon dröm värld och tror att alla andra oxå gör det. Så hur respektlöst de än är av dom o tala så dummade mot dig så visar tiden att du fixar de !!! Då kan du tala om för dom sen hur lätt de är;) allt är ändå relativt. Bara inställnings frågor..

  • viseversa

    Jag fick också såna kommentarer när jag väntade första barnet. Typ "passa på att sova nu för sen kommer nu inte få sova alls" att vi sen fick VÄRLDENS LÄTTASTE bebis som aldrig hade en "jobbig" stund och som sov hela nätter från start och som aldrig grät i stort sett utan alltid var glad fick folk att hålla truten.

  • Lucky Star

    Skit i dem!

    Folk verkar ha lättare att prata om negativa saker än positiva..

    Att få barn är det bästa som har hänt mig i alla fall. Så mycket glädje de ger kan inte mäta sig med det lilla jobbiga man får stå ut med.

    Dessutom blir det vad man gör det till.

    Lycka till :)

Svar på tråden Såå himla trött på alla negativa kommentarer från närstående!