• Dancarie

    Oro att kärlek inte räcker till..

    Jag och min kille har varit ihop i över 5 år. Och vi hade aldrig planer att skaffa barn i vårat liv, Men jag blev gravid i mitten av sommaren och då förändrades väldigt mycket. Hur vi reagera på det hela var att bråka (vi har aldrig riktigt bråkat innan på det sättet). Jag grät nog i två veckor. Jag hade bestämt mig att behålla mitt barn. Har fast jobb extremt bra lägenhet och mogen nog psykiskt. Men han ville verkligen inte att vi skule behålla det och jag sa att om han inte vill vara kvar kan jag inte tvinga honom. Men han stanna och sa att det är för att han älskar mig och är glad att bli pappa men är rädd att han inte kommer bli en bra pappa. Vi har inte haft sex sen jag blev gravid och jag sitter och oroar mig konstant att han ska sticka när våran dotter föds till världen. Känns som jag inte riktigt får vara glad hemma över att jag är gravid o väntar en otrolig liten flicka som är hyper aktiv i magen. Och att känna mig uppskattad eller sexig kan jag glömma. Han har sagt att han får kvälningar av tanken att ha sex med mig medans jag är gravid.. och det gör ont att höra. Han är kärleken i mitt liv men jag vet inte vad jag ska göra?

    Väldigt långt skrivet och lite felstav har dyslexi*

    Finns de någon som har de likadant eller gått igenom det här? eller bara har ett tips?

  • Svar på tråden Oro att kärlek inte räcker till..
  • Philippa

    Ni behöver hjälp utifrån för att hantera detta.... prova familjerådgivning.

  • Dancarie

    Är det så illa alltså? När man lever i det så blir det en vardag så man ser inte allt.

  • ANE01

    Jag har det omvända problemet; har totalt tröttnat på min kille sen jag blev gravid. Känner mig låst (första barnet) och tycker han har slutat ta hand om sig (gått upp i vikt mm) sen jag blev gravid. Som om det går bra att förfalla när han fått mig fast.

  • fyrabarnsmor4

    TS
    Din kille var som min man.
    När vi väntade första barn, ville han inte ha sex med min. För han tyckte det känns som att han har sex med sin mamma...
    Men sen övervann hans sexlust så gick det över.

    Min förslag till dig TS. Låt honom vara, han behöver nog smälta över det som hände.

    Prata med honom hur du känner, han känner nog samma sak som du, rädd och orolig över hur det ska bli när barnet kommer.
    Annars kan ni boka en tid för parsamtal.

    Önskar er lycka till!

  • Dancarie

    Det har blivit så att vi har separerat. Och han verkar mår skit bra över det hela. Har börjat plugga skaffat nya vänner och säger hela tiden "Det här var verkligen rätt val!" Medans  jag försöker hålla humöret uppe. Fast gråter mig till sömns. Har kraftig foglossning och har problem med att gå osv. Lite jobbigt. 

  • Ramborg
    Dancarie skrev 2014-03-04 11:07:03 följande:
    Det har blivit så att vi har separerat. Och han verkar mår skit bra över det hela. Har börjat plugga skaffat nya vänner och säger hela tiden "Det här var verkligen rätt val!" Medans  jag försöker hålla humöret uppe. Fast gråter mig till sömns. Har kraftig foglossning och har problem med att gå osv. Lite jobbigt. 



    Beklagar sorgen.

    Men du. Han var kanske inte rätt för dig ändå? Försök att fokusera på dig själv och bebisen. Att må så bra som det går. Allt kommer bli lättare när du inte har ont längre. Och du kanske inte ska umgås med honom, så du slipper höra hur glad han är.
    42.
  • Dancarie

    Tack så mycket:). Jo jag försöker lägga all energy på mig och min dotter istället. Och om han hade varit rätt för mig hade det inte varit som det är nu helt enkelt :).

Svar på tråden Oro att kärlek inte räcker till..