• tsk

    2014- Året vi VILL bli gravida

    Eea skrev 2014-01-03 15:57:48 följande:
    Har BIM imorgon, vad tror ni om att våga testa nu?
    Ens det inte är morgonurin och inga vidare tecken, men fick den konstiga blödningen som jag misstänker som nid.
    Skulle mensen komma imorgon blir man ändå så besviken.
    Om du klarar av att vänta till imorgon är det nog bäst :)
  • tsk
    Eea skrev 2014-01-03 20:20:58 följande:
    Testade precis, negativt..:( bim imorgon så bara att vänta in den nu.
    Så synd! Lycka till vid nästa försök!
  • tsk
    replica skrev 2014-01-08 21:11:42 följande:
    Idag är det BIM-2.. Har molvärk i magen, sitter dock högre upp än vad det brukar göra.. Mår lite småilla, varit extremt trött och haft en hejdundrande huvudvärk de senaste dagarna.. Tror dock jag är extremt skengravid.. Men ett litet hopp finns ju! Solig
    Jag är också på BIM-2 idag! Hoppas, hoppas! Jag tror att jag hade nidblödning igårkväll och idag! Men vågar ändå inte tro det. Har även mått lite illa och blev väldigt illamående när jag åkte på krokiga vägar i lördags. Brösten är jätteömma, så nu hoppas jag verkligen att inte mensen kommer!!
  • tsk
    LillaLady skrev 2014-01-09 13:38:55 följande:

    Ursäkta för äcklig fråga kanske, men hur är/var din nidblödning?
    Tror jag har en nu.. :P
    Det var som en flytning i ros ton, och sedan dagen efter var det lite brunare, men bara pyttelite. Hur var din?
  • tsk
    Eleonor01 skrev 2014-01-09 13:53:02 följande:
    Tsk

    Nid har man när ägget fäster Mao cirka 6 dagar efter äl. Inte så nära bim tyvärr med håller tummen för dig :)
    Men jag googlade och såg att man har det 7-14 dagar efter äl. Har jag fel då? Eller undrar vad jag hade annars :/
  • tsk
    LillaLady skrev 2014-01-10 14:13:23 följande:




    Allt mellan 5-14 dagar efter ÄL har jag fått fram det till. Så det kan ju va det!! Hoppas på det!! När ska du testa?
    Jag blöder lite, mörkt blod. Mer blod än färgade flytningar men typ bara på morgonen igår och idag..  :S
    Läst att det kan te sig lite olika..
    Ok, hur länge har du blödigt? Är det de två gångerna? För mig har det inte kommit något mer. Men jag känner ett väldigt tryck i "tjejmagen". Jag tror att jag ska testa imorgon på morgonen :) När har du BIM? När ska du testa? :)
  • tsk
    LillaLady skrev 2014-01-10 19:04:20 följande:

    Haft röd/rosa/bruna flytningar runt ÄL o någon dag efter o sen igårmorse kom det blod o likadant idag. Jo samma här, väntar mig lixom mensvärksmärta men de känns lixom bara.. :S


    Åh hoppas det går bra!! Har du passerat BIM nu?


    Jag har bim nästa helg, så blir nog testa då. Har beställt lite tester så kanske får nå ryck i veckan o prövar ändå men törs inte ifall att.. Det är ju lite tidigt.. :/


    Ok, då får vi hoppas på ett plus för dig nästa helg :)

    Jag har passerta BIM och gjorde ett test i morse. Det blev 2 streck, men det ena var lite svagare så nu blir jag orolig för om det verkligen var positivt, men jag tror det.

    Är det någon som plussat och fått det ena svagt trots att det varit positivt.... vet inte om jag vågar hoppas nu :P
    Tänkte köpa digitalt test och prova igen om några dagar.
  • tsk
    ektopp skrev 2014-01-11 11:01:04 följande:
    Inlägget ovan är ett svar till tsk men det blev nåt knas med formateringen. ..
    Ok, va bra! Då kanske jag vågar hoppas trots allt!! :) Vilket test hade du? För du hade väl plussat? När har/hade du din BIM? :)
  • tsk
    ektopp skrev 2014-01-11 15:14:23 följande:
    Jag använde Clearblue Plus, säljs i tvåpack och ger ett plus på indikatorn om testet är positivt. Kan rekommenderas, tyckte det var tydligt och lätt att läsa av. Jag plussade på BIM+1.
    Då ska jag köpa det :) Grattis till pluset!!! Vilken dag hade du äl? Och vilken dag hade du BIM? :)
  • tsk
    replica skrev 2014-01-13 22:32:24 följande:
    BIM+3 idag, ingen mens än.. Beställde hem stickor idag som vi fick på posten idag.. Hade tänkt vänta tills imorgonbitti och testa mig.. Men kunde inte vänta så testade för några minuter sedan.. Och såg här såg det ut då.. Två streck efter bara någon minut FörvånadFörvånad Ska testa imorgonbitti igen också!!

    Enligt app på telefonen är jag isåfall i 4+5 och enligt FL 5+1 Solig Heeeelt skakis!!!!!!
    Det måste väl vara plus? Så såg mitt också ut och jag har inte provat igen efter det, men min mens är sen och jag har väldigt ömma bröst. Jag är också i 4+5 enligt min app! :)
  • tsk
    replica skrev 2014-01-14 18:23:15 följande:

    Åhh vad kul!! Grattis!! Hade två fina streck imorse också så nu börjar jag tro på det. Kul med någon som är lika långt gången.. Vad har du för symptom?
    Ja, jättekul! :) Jag har egentligen bara ömma bröst som symtom. I början av v4 hade jag massa rapar, men det har slutat nu. Nästan så jag blir orolig då :P Vad har du för symtom?
  • tsk
    replica skrev 2014-01-14 21:50:12 följande:

    Haha.. Samma har.. Mått illa ett tag.. Men det är inte så farligt längre.. Nu är det mest tuttarna som gör ont och så är jag extremt trött.. Sover dock dåligt om nätterna..
    Oj! Det låter verkligen exakt som mig!! :D Jag mådde lite illa i början, men nu har det helt gått över :p Jag försöker lägga mig i tid för att jag är så trött, men då kan jag inte somna. Igår natt behövde jag även gå på toa flera gånger, men vet inte om det bara var för att jag kände efter... tror inte det symtomet kommer så tidigt :)

    Ska bli spännande att snart gå in på nästa vecka och se vilka symtom man får då. Vi kanske får samma då med ;)
  • tsk
    chokocookie skrev 2014-01-14 22:30:10 följande:

    Okej, fick missfall i november så mensen har ju hoppar o farigt som den vill så har ingen aning om när jag ska ha äl egentligen, men var ju då i v 10 men när det är oplanerat så "känner man inte efter" på samma sätt men jag vet att jag hade ett otroligt illamående då och även ilningar i magen, kommer bara inte ihåg när det började, men får hålla tummar o tår för att det finns ett litet frö där nu :)
    Jag håller tummarna för dig :)
  • tsk
    chokocookie skrev 2014-01-15 14:21:56 följande:

    tack! :) kan ju tillägga att jag testar den 24 :D
    Spännande! Inte långt kvar då! :)
  • tsk
    replica skrev 2014-01-15 19:53:21 följande:
    Jaa, spännande att följa någon annan som är lika långt och som har liknande symptomGlad
    Idag har jag dock varit hemma från jobbet.. Vaknade sex i morse med noll graviditetssymptom, kände mig totalt ogravid och fick smärre panik.. Vid min första graviditet, där jag fick MF i v.10, visade det sig att fostret redan hade dött i v.5-6.. Mådde jättedåligt psykiskt efter det, så fixade verkligen inte att gå till jobbet idag (jobbar som pedagog)..

    Har dock sovit nästan hela dagen idag.. Lite illamående nu på kvällen och har lite molvärk i magen.. Så jag håller tummarna att allt är som det ska!
    Oj va hemskt!! Förstår verkligen att det kändes tungt!! :( Hoppas det går jättebra denna gången! Håller tummarna för dig! :) Detta är min första graviditet, men jag blir också rädd när jag inte känner något! Brukar känna efter lite om brösten fortfarande gör ont, och när jag känner att de gör det känner jag mig trygg :p hihi....
  • tsk
    replica skrev 2014-01-16 20:40:05 följande:
    Jaa, oron finns ju alltid där. Idag var jag tvungen att gå och sova en stund på kvällskvisten.. Satt vid datorn och jobbade lite och kunde inte hålla mig vaken Förvånad Har nog aldrig hänt innan!

    Har också beställt tid för inskrivning idag via nätet, så får se när jag får tid dit.. Har du fått tid till det än? Eller du kanske redan har varit? Solig
    Ja, nu tycker jag också tröttheten börjar kännas lite. Hade egentligen innebandyträning idag som jag skippade. Satt istället hemma och halvlåg i soffan framför tv:n hela kvällen. Nu börjar jag även känna att maten sitter upp till halsen och så får jag lite sura rapar trots att jag ätit precis som vanligt.

    Jag fick inskrivning den 30 januari. Ska bli spännande! Har du barn sedan tidigare så du vet vad som väntar? :)
  • tsk
    replica skrev 2014-01-17 20:49:08 följande:

    Haha jaa.. Slocknade direkt efter jobbet idag.. Sambon fick knappt liv i mig..

    Fick tid för inskrivning/hälsosamtal den 27/1. Längtar dit!

    Har inga barn sen tidigare, så allt är väldigt spännande. Har längtat i flera år efter liten nu, så detta känns så otroligt bra! Har mycket starkare symptom jämfört med MA:et, så jag hoppas att det är ett tecken på att det håller i sig Solig Själv då? Blir det ert första barn? Glad
    Så skönt att vila efter jobbet! Jag rullade ner gardinerna och låg och vilade flera timmar igår. Utan den vilan hade jag aldrig orkat med middagen hos några vänner på kvällen sedan :p hihi

    Va kul att du fick inskrivning den 27, då får du berätta vad de sa så jag vet allt när jag ska dit den 30 ;) 

    Jag har inte heller några barn sedan tidigare, men har verkligen längtat hela mitt liv!! :D Jag gifte mig i somras och har försökt sedan dess, men det tog längre tid än jag trott då jag fick reda på att jag hade PCO (systor på äggstockarna, och alltså sällan ÄL). Hur länge har ni försökt? Hur gammal är du? :) 
  • tsk
    replica skrev 2014-01-18 17:30:24 följande:

    Jag har kvar alla papper från förra inskrivningen någonstans, ville spara dem så vi kom ihåg namnet på den BM vi hade då. Hon var helt fantastisk! Tyvärr har vi inte fått henne denna gången ändå.. Hoppas det känns lika bra med den nya iaf! Glad

    Grattis till giftermålet! Är förlovad med min karl, varit ett par i 12 år men vi har inte fått tummen ur för att ta det ett steg längre än Skrattande Vi blir båda 28 år i år, själv(a)?

    Har kört utan skydd i över ett år nu, men började köra aktivt genom att försöka pricka ÄL osv förran nu.. Så det tog sig direktSolig

    Fick halvpanik idag igen, kom svagt, svagt ljusrosa på pappret när jag var på toaletten idag.. Så har gått hela dagen och känt efter symptom.. Har klämt och känt så mycket på tuttarna att de nu är jätteömma av bara det (tror jag iaf)..

    Tror jag ska försöka be om ett VUL när jag är på hälsosamtalet/inskrivningen, så att det inte blir som förra gången.. Här blir alla erbjudna KUB också, så tänker ta det med.. Allt för att se att det är OK!
    Hoppas denna BM är lika bra som den andra! :)

    Tack så mycket! Det är en fantastik dag att gifta sig så hoppas ni får tillfälle att göra det :) Jag blir också 28 och min man är ett år yngre.

    Oj, va jobbigt med blodet! Hur har det gått nu? Inget mer? Jag håller verkligen tummarna för dig att det går bra med allt! Har läst att det är ganska vanligt att blöda i början, men att det kan vara lurigt efter v.12. Låter skönt att få VUL också då! Var kommer ni ifrån? Vet inte hur det är med VUL och KUB här i Göteborg.
  • tsk
    replica skrev 2014-01-18 23:32:46 följande:

    Kom lite bruna flytningar innan idag och har molvärk i magen.. Mår dock fortfarande illa till och från och tuttarna ömmar nu ikväll när man tar på dem.. Så jag HOPPAS att allt är som det ska.. Går inte att se någonting än på VUL ändå, så måste vänta innan jag kan be om ett.. Skitsvårt, all denna väntan!

    Vi bor i Växjö.. Jätteskönt att alla har möjlighet till att få göra  ett KUB här, ännu en möjlighet att se så att allt står rätt till..

    Får jag mer bruna flytningar under helgen ska jag ringa gyn på måndag, om de har telefontid då.. Vill inte ringa från jobbet (arbetar som lärare och fritidspedagog, svårt att kunna gå iväg och "gömma" sig då)..
    Oj! Va jobbigt det låter! Hur har det gått nu? Har det slutat komma färgade flytningar?
    Jag håller verkligen tummarna för att det ska gå bra!

    Har du ringt gyn idag?
  • tsk
    replica skrev 2014-01-20 19:46:08 följande:

    Jag tror det är MF tyvärr.. Har bara haft väldigt svaga bruna flytningar idag.. Men har mer eller mindre konstant mensvärk.. Tuttarna spänner inte längre utan känns bara som två gigantiska blåmärken.. Mår inte spec. mycket illa heller.. Bläää... Tredje missfallet på ett år isåfall, blir nog till att be om en utredning för det nu Rynkar på näsan

    Pratade med gyn idag, ska dit på torsdag fm för koll..
    Det var hemskt tråkigt att höra sådana fall! Jag hoppas verkligen att allt går bra för dig!

    Mina bröst spänner inte heller, utan känns verkligen som två blåmärken, tror du inte det är ett symtom att ha ömma bröst? Jag tänker att du kanske är gravid ändå... fast symtomen ändras... skönt att du har tiden på torsdag!!
Svar på tråden 2014- Året vi VILL bli gravida