• jar0

    han fattar inte!!

    hej! jag har en fråga. Jag har ett sådant problem med min sambos pappa( mitt barns farfar). innan vår dotter kom till världen var han jättetrevlig, hjälote oss med saker vi behövde hjälp med o sådär .. men sen hon kom till världen fattar han ingenting , & jag mår jättedåligt över det! de började direkt när hon föddes, vi sa att vi ville vara själva med vår bebis de första dagarna , ÄNDÅ var han här hela tiden. ( han stod t.o.m utanför förlossningen när vi skulle åka hem!!!!) När vi säger att vi skulle lägga oss och vila , satt han kvar och väntade på att vi skulle gå upp igen . han ryckte vår bebis ifrån mig flera gånger när hon var helt ny och blev jätteledsen. han är bara ivägen!! han ringer på dörren flera gånger fast vi säger till honom att vi inte har tid med att ha folk här . & han snackar massa skit om alla, som när vår dotters farmor (dom är skilda) hade stickat en kofta så säger han " usch vad ful den är. har ni tänkt på hur hon kommer må sen när hon ser bilder på kläder som hon haft på sig?" & när mina föräldar köpt en pyamas som var mörkrosa med ljusrosa nallar på säger han att den får hon inte ha på sig när han är här. jag blir arg, jättearg. vår dotter har inte fått någonting utav honom själv. inte när hon föddes & inte i julklapp . så när han var här sist sa jag till honom som en pik " hon blev glad över sakerna hon fick utav alla runtomkring i julklapp iallafall". men han fatta inte alls . allt han gör är att gnäller och förklarar hur fel vi gör hel tiden. vi har sagt till honom att han inte kan vara här hela tiden, och istället så står han utanför vår port & väntar på att vi ska gå ut så han kan följa med ut och gå!!! & när vi skicka ut dopinbjudan till honom, så bjuder han med massa folk som vi inte har en aning om vilka dom är?! vi har aldrog träffat dom, men han säger till dom att dom är välkommna... vi skrev på inbjudan " hör av er om ni kommer & hur många ni blir " för att endel har familjer med många barn , så vi ville veta vilka som kom . men de tyckte han var menat att han fick ta med sig vilka han ville dit. hjälp mig. vad ska jag göra? han förstår ju inte när man säger till honom!! Både jag & sambon har sagt till honom flera gånger, men han förstår verkligen inte!! & jag vill inte att det ska behöva sluta med att vår dotter inte kommer att få träffa sin farfar mera...

  • Svar på tråden han fattar inte!!
  • Flickan och kråkan

    Det låter som om farfar är en väldigt rädd och osäker (kanske även ensam?) människa. Jag tycker att din sambo ska ta och prata med sin pappa - verkligen prata, inte bara "säga till".

  • amie87

    asså vafan.. jag hade blivit jättearg! säger som den över mig, man blir arg utav att läsa bara! förstår att det kan vara jobbigt att säga till honom, men han värkar må dåligt själv. dålig ekonomi oxå kanske? försök lägga fram det fint, så han inte blir för sårad & berätta att ni finns om han vill prata om något.. ( om ni nu gör det) hippa de löser sig snart

Svar på tråden han fattar inte!!