• kaiaap

    Softlan outdoor fresh o andra tvättfrågor!!

    ung o ganska ny på tvättfronten ; = ) 

    1.Testade softlan outdoor fresh för den andra med apple va slut, men shit vad starkt den doftar, nästan så man mår illa!! försvinner det efter ett tag?? vad tycker ni om den`?

    innan har jag  använt via colur lila förpackning till ALL tvätt, även vit då jag hört att mycket vita kläder är färgade vita och inte naturligt vita, men hur vet man det?
    har inte vågat ttesta via white än, är den bra?

    är lite missnöjd med tvättresultatet då mannens vita thirtar har märken efter deon eller om det är  svett? och vita underkläder som inte blir helt rena, men hjälper det att på gamla kläder helt plötsligt börja använda via white`?

    eller  ska jag köpa tex VANISH? e den bra? kan man blanda den med sitt vanliga tvättmedel I tvättmedelsfacket?

    nån mer som brukar ha colur tvättmedel till all tvätt?
    (men sorterar såklart ljus tvä'tt för sig o färgad tvätt för sig)

  • Svar på tråden Softlan outdoor fresh o andra tvättfrågor!!
  • kaiaap

    Hoppas hoppas nån kan hjälpa mig med åtminstone någon av alla mina tvättfunderngar här I fredagsnatten : D TACK PÅ FÖRHAND

  • kaiaap

    ps den apple softlan tål jag bra, vi har lite känslig hud, kommer vi kanske få allergiska reaktioner av denna softlan outdoor fresh? den verkar såå mkt starkare?!!

  • kaiaap

    det med apple doftar got men liiite för svagt
    o det softlan outdoor fresh dofta fööör mkt

    vet ni nåt som doftar lagom? inte för mkt men inte så lite att det försvinner direct alltså : )

  • kaiaap

    ps: när man "kvicktvättar" tex en enda skjorta, hur myccket skölj o tvättmedel ska  man ha då? och hur mkt brukar ni ha vid full maskin (har 8 kilos maskin)

  • öåaåaåa

    jag testade vit tvättmedlet på vita thsirtar o underklläder men resultatet blev inte batter, hur får man vita kläder riktigt vita o rena igen? är vanish bra?

  • lillasysterfia

    Jag har samma tvättmedel till färgat som vitt. Jag är lite känslig i huden och använder Icas aloevera sköljmedel, tycker det luktar gott! Använder skonas parfymfria tvättmedel och har en halv skopa vanish i nästan alla tvättar.

    Ett tips till missfärgade kläder är att blötlägga med vanish. Lycka till!

  • öåaåaåa

    tack för svar,  använde pyttelite av outdoor fresh, 1 fjärdedels kork, men det stank I hela huset här hemma, haha, eller så har jag o mannen bara väldigt känsliga näsor  ; )

  • liv tjänarinnan
    öåaåaåa skrev 2014-01-04 19:26:33 följande:
    någon annan som testat outdoor fresh? vad tycker ni om den? : )
    Det var något erbjudande på den.. fem månader senare är flaskan fortfarande kvar. Den har alldeles för stark doft, och då använder jag bara 1/4 kork. Softlans vita är bättre än den blå och inte lika irriterande, fast den har en viss tvåldoft så man ska nog inte överdosera den heller.
    The personal life deeply lived always expands into truths beyond itself. - Anaïs Nin
  • liv tjänarinnan

    Och ja, jag har haft färgtvättmedel till vita kläder men det blir inte lika rent då.
    Bäst av allt är att använda vinäger, både för att det tvättar rent och så har det en effekt liknande sköljmedel.
    Vanish har jag helst i sprayform direkt på fläckarna och låter det sitta i 15 min innan tvätten. Eller Tabort, men Vanish är bättre.


    The personal life deeply lived always expands into truths beyond itself. - Anaïs Nin
  • monaa13

    Hej till öåaåaåa

    Du skrev att du använde pytte lite av outdoor fres 1/4 av kork. Men själv använder jag outdoor fresh och fyller 1 fullkork men ändå får inte jag stark doft? Jag har en electrolux 8kg vad har du för maskin?

  • tjockobbe
    kaiaap skrev 2014-01-04 00:01:49 följande:

    ung o ganska ny på tvättfronten ; = ) 

    1.Testade softlan outdoor fresh för den andra med apple va slut, men shit vad starkt den doftar, nästan så man mår illa!! försvinner det efter ett tag?? vad tycker ni om den`?

    innan har jag  använt via colur lila förpackning till ALL tvätt, även vit då jag hört att mycket vita kläder är färgade vita och inte naturligt vita, men hur vet man det?

    har inte vågat ttesta via white än, är den bra?

    är lite missnöjd med tvättresultatet då mannens vita thirtar har märken efter deon eller om det är  svett? och vita underkläder som inte blir helt rena, men hjälper det att på gamla kläder helt plötsligt börja använda via white`?

    eller  ska jag köpa tex VANISH? e den bra? kan man blanda den med sitt vanliga tvättmedel I tvättmedelsfacket?

    nån mer som brukar ha colur tvättmedel till all tvätt?

    (men sorterar såklart ljus tvä'tt för sig o färgad tvätt för sig)


    Softlan är ju för det första sköljmedel, inte tvättmedel.

    Tvättmedel kan du fortfarande använda VIA. Sköljmedel är väl bara att byta om den luktade för starkt för sig.

    Jag har alltid tvättat med VIA flytande tvättmedel och sen Comfort sköljmedel för mjukhet och mindre statiska kläder men nu har jag fått tag på massor med Softlan för en fjantsumma på några kronor bara så har börjat blanda ut det med mitt andra sköljmedel. Doften blir inte så stark då.
    Vera 130923 | Bebis 151024 | Läs tinastandar.blogg.se
  • tjockobbe

    Och till helt vita kläder ÄR det bäst med tvättmedel som är för just vita kläder då det innehåller en aning blekmedel för att hålla kläderna vita.


    Vera 130923 | Bebis 151024 | Läs tinastandar.blogg.se
Svar på tråden Softlan outdoor fresh o andra tvättfrågor!!