• Frk Magnusson

    Letar efter Doula i Göteborg!! Panik!!

    Har förstått att en kan få hjälp av en doula under utbildning för liten eller ingen kostnad.
    Letar desperat med ljus o lykta efter någon som kan och vill ta hand om, hjälpa, coacha och guida mig och sambon när vi ska föda vårt andra barn! Är sent ute med detta- vi skall föda om 12 veckor och verkligheten och skräcken kryper i kapp mig. Har därför inte planerat in detta behov i budget då jag sannolikt förträngt att bebisen skall ut, så stor ekonomi för detta finns tyvärr inte.
    Finns du kvinna som kan stötta oss genom det vi (eller i alla fall jag) minns som en fruktansvärd händelse jag inte genomleva på nytt?
    Inboxa om du vill komma i kontakt med mig!!
    Jag hoppas du finns!!

  • Svar på tråden Letar efter Doula i Göteborg!! Panik!!
  • Frk Magnusson

    Hej! Såg inte ditt inlägg. Har inte varit inne och läst på länge.
    Nej, har ännu inte hittat någon, nu är det ca 7 veckor kvar och paniken sitter i. Av och till kan tilläggas men likaväl är den där...Har du tips?

  • Claudia gbg

    Min doula. Inboxa mig. När har du bf? Hon kanske inte kan ta fler uppdrag... Hmmm? Inboxa så pratar vi mer där...

  • lotusmamman

    Hur går det för dig? Har du hittat någon doula? Annars så kan du ta kontakt med Födelsehuset så kan de hjälpa dig att hitta någon - de har stort nätverk och är underbara!!

    Lycka till!


    Besök min blogg! lotusmamma.se/blogg
  • Hooligan86

    Att vara "doula" eller förlossningsstöd är ju något som skulle passat mig perfekt! x) Utöver personliga passande egenskaper för att ha en stödjande/styrkande roll så är jag av uppfattningen att en förlossning är nåt av det häftigaste man kan uppleva under ett liv! =) Kommer nog kännas tomt nu när det inte blir fler barn för egen del.. =/ Kanske skulle ta och kolla upp vad som krävs.. =P Så snart denna sista lilla bebisen kommit nu då vill säga.. xD

  • Frk Magnusson

    Det har gått bra!! Hittade en doula och förlossning nr 2 blev den ultimata revanschen, trots att jag hamnade i rulstol en veckan innan tvåan föddes pga av sinnessjuka bäckensmärtor vilket resulterade i en planerad igångsättning av förlossningen. Rekommenderar starkt att ha med doula. För mig blev förlossningen en helt annan upplevelse där jag aldrig var rädd utan kände mig trygg, stöttad hörd och stärkt.Ett fantastiskt teamwork mellan alla oss som var involverade, dubbelt stöd efetrsom jag hde henne och min sambo. Plus en barnmorska såklart,
    Jag kan lovorda hur länge som helst och rekommenderar till alla kvinnor som är rädda (och kanske också män), det var värt varenda krona!!
    För mig gjorde det all skillnad  världen- trots en väldigt smärtsam och ledsam sista tid hemma pga bäckenet så orkade jag ta mig igenom. Jag fick urstyrka, skulle jag bli gravid igen vill jag definitivt föda med doula igen!
    Solig

  • Claudia gbg

    Åh vad glad jag blir. Vilken solskenshistoria. Trots bäckensmärta...

    Stort grattis! Jag har bf idag och ingen bebis i sikte. Suck. Ser dock fram emot förlossningen!

  • Frk Magnusson

    Visst är det? :)
    Jag är jätteglad!!
    Har fortfarande en del känningar kvar i bäckenet men tror att jag snart är helt återställd.
    Längtar ut  i våren!!!
    Stort lycka till med din förlossning!!
    Vilket barn i ordningen är det?

Svar på tråden Letar efter Doula i Göteborg!! Panik!!