• LadyGrace

    förlossningsfrågor.

    Är endast i v15 men funderar mycket på detta med förlossningen.

    Har läst att ca hälften av tvillingarna föds vaginalt och hälften med KS. Du som fött tvillingar, hur förlöstes du?
    Läste oxå att endel landsting inte låter en tvillinggraviditet gå längre än v.38. Så i vilken vecka förlöstes du och i vilket landsting?

  • Svar på tråden förlossningsfrågor.
  • karusell
    LadyGrace skrev 2014-01-09 09:17:55 följande:
    Är endast i v15 men funderar mycket på detta med förlossningen. Har läst att ca hälften av tvillingarna föds vaginalt och hälften med KS. Du som fött tvillingar, hur förlöstes du? Läste oxå att endel landsting inte låter en tvillinggraviditet gå längre än v.38. Så i vilken vecka förlöstes du och i vilket landsting?
    Födde tvillingar i v 27,2007,vaginalt på universitetsjukhuset Örebro (usö Örebro läns landsting)
  • Dohgon

    födde tvillingar vaginalt i karlstad 2011 i 38+6. i värmland får man dock gå över tiden precis som vid en enling graviditet fick jag höra av läkarna innan jag fick havandeskapsförgiftning och de fick sätta igång det.

  • LindaMattias

    Jag födde mina barn i 37+2 efter igångsättning pga att jag var öppen 4 cm och dåligt flöde på ena tvillingen. Jag födde i Umeå, och här får man gå 40 fulla veckor.

  • liteavvarje

    Jag födde i v 35+4 då värkarna startade. Vart kejsarsnitt pga att ettan låg i säte och tvåan i tvärläge. Födde i Örebro!

  • lilla sol

    Födde mina tjejer 2012 vaginalt. Ettan med huvudet först och tvåan i säte. De kom i v.37+3. I Jönköpings län fick man iallafall då inte gå längre än till 38+0. Vi hade en igångsättningstid bokad som vi slapp använda :)

Svar på tråden förlossningsfrågor.