• mettemette

    tvillingar sommar 2014 någon som vill följas??

    Hej några här inne som väntar tvillingar till sommar?? Vore trevligt att följas åt och dela lite tankar , funderingar och känslor kring allt det fantastiska vi har framför oss=)

  • Svar på tråden tvillingar sommar 2014 någon som vill följas??
  • mettemette

    mortilltre...Tack... låter härligt.. då har du tvillingar förstår jag?? var dina tvåäggs lr enäggs?? hur mådde du under graviditeten? Hur var förlossning mm?? 

  • emiii88

    Grattis själv :) jag har mått riktigt illa fram till två dagar sedan när jag gjorde ultraljud o fick se att de var två :) hur har du mått o när är du beräknad?

  • mettemette

    emiii.. Jag har mått fruktasvärt illa, varit inlagd med dropp och ätet medicin, nu mår jag bättre=) Kvällarna är värst. Fick diagnos på Hyperememesis.

    Jag har Bf 22 Juli men blir ju tidigare då vi blir igångsatta v 38 här,, så vi får se=) När har du bf??

    Är det dina första?

  • emiii88

    Men stackars dig. Hoppas att du mår lite bättre nu då :) jag har bf 14 augusti men de blir ju säkert tidigare här också.

    Har en son som är 1 år o 4 månader han föddes i vecka 36 så vi får väll se hur länge de här 2 stannar där inne om jag inte blir igångsatt :)

    Har du barn sedan tidigare? :) har du känt några rörelser ännu?

  • mortilltre

    Mina är tvåäggs efter ivf. Mådde urbra bortsett från lite illamående i början. Blev inlagd med förtidiga värkar i vecka 31 plus något och fick dropp (för att stoppa) i två omgångar. Sen fick jag komma hem och njuta av sista tiden där hemma. Födde sen i vecka 39 plus något. Förlossningen gick snabbt och var fullt öppen redan när jag kom fram till förlossningen. Finns nån bild på tvillingmagen i mitt galleri om du vill spana på nån som var TJOCK! *ler*

  • mettemette

    emiii88, jag mr bättre så ska inte klaga, jobbar igen o klarar av dagen=) Har inte känt några rörelser ännu,, men väntar o väntar=)

    Då blir det tätt mellan dina , härligt =)

    Jag har 3 barn som är 6, 4 och 3, pojk flicka, pojk... så detta blir nr 4 och fem... Blev ganska chokad av att det var två, men nu tycker jag det är helt underbart=)

    Då får du ta det extra lugnt denna grav, för säkerhets skull

    Hur gammal är du? Var i landet bor du?

  • mettemette

    mortilltre vad härligt att de fick stanna kvar så länge=) Hur tyckte du allt var när du fick komma hem? Amning osv?

    SKa gå in och titta=) Jag räknar med att bli stor,, lika bra.. har ju burit på 3 innan så kroppen vet ju vad den ska göra=)

Svar på tråden tvillingar sommar 2014 någon som vill följas??