• Ullebullen

    Swedbank får kontrollen över Hemnet

    Läste den här artikeln idag på resume. Vad tycker alla andra mäklarfirmor om detta? Känns ju lite fuskigt enligt mig.

    http://www.resume.se/nyheter/media/2014/01/10/swedbank-far-kontrollen-over-hemnet/

    Just såna här saker får mig att välja andra mäklarfirmor och kolla på andra ställen. Tror vi kan säga hejdå till Hemnet som vi var vana att se det, nu kommer allt vinklas till Swedbanks fördel. 

  • Svar på tråden Swedbank får kontrollen över Hemnet
  • Johannajohanna

    Så Swedbank köper Svensk Fastighetsförmedling och därmed får 50% av ägarskapet av Hemnet? Låter ju lite tokigt att en aktör får så stor andel. De kommer ju få ett enormt stort kundregister från alla andra mäklarfirmor som kommer gynna dem. Tur att Konkurrensverket planerar att granska det, för det låter ju i mina öron som en smart affärskupp som kommer göra så att de andra mäklarfirmorna kommer sälja mindre. Fult.

  • Ullebullen
    Johannajohanna skrev 2014-01-13 13:04:01 följande:
    Så Swedbank köper Svensk Fastighetsförmedling och därmed får 50% av ägarskapet av Hemnet? Låter ju lite tokigt att en aktör får så stor andel. De kommer ju få ett enormt stort kundregister från alla andra mäklarfirmor som kommer gynna dem. Tur att Konkurrensverket planerar att granska det, för det låter ju i mina öron som en smart affärskupp som kommer göra så att de andra mäklarfirmorna kommer sälja mindre. Fult.

    Ja det låter ju lite "köpt" faktiskt.
Svar på tråden Swedbank får kontrollen över Hemnet