• Anonym (Osäker)

    Hur vet man om en kille gillar en?

    Inte för att det är relevant i tråden, men för att jag vet det kommer frågas efter:
    Jag är kvinna, 30+ med två långa förhållanden bakom mig.

    Jag undrar helt enkelt hur man vet om en kille är intresserad. I mina två tidigare förhållanden har killarna sagt det rent ut, och i ena fallet hade jag ingen aning om det innan. Nu är jag i situationen att jag gillar en kille, ganska mycket dessutom, men inte har en aning om hur han ställer sig till mig.
    Hur vet man? Med mindre än att fråga?

  • Svar på tråden Hur vet man om en kille gillar en?
  • Baloo81

    Jag har fått erfara att killar som visar intresse och tar sig tid är intresserade. Jag har dejtat killar som knappt visat intresse och det var svårt att få till en dejt för han inte tog sig tid. Visst det var trevligt sen vi träffades men var inte så mycket mer än så. Den jag är tillsammans med nu ville träffas ofta och hörde av sig ofta via sms och samtal.

  • Anonym (dejt?)

    Är det någon du dejtar? I så fall tänker jag som ovanstående skribent.

    Om det inte är någon du dejtar utan bara någon du träffar ofta, tänker jag att det märks i hur glada de är att träffas, hur gärna de söker ens sällskap i samlingar och hur ofta och mycket de kollar på en. Men betydligt svårare att tolka och veta säkert förstås. Varför inte föreslå en dejt i så fall?

  • Anonym (Osäker)

    Jag har blivit bränd innan när jag föreslagit dejter. Samtidigt känns det "för tidigt" att aktivt börja dejta ännu

  • TänkerRätt

    asså du kan spekulera jätte mycket. en kille kan spendera massa tid med dig, men kanske bara vill ha sällskap eller någon att mysa med. Killar kan precis om vissa tjejer bara söka närhet utan några känslomässiga förbindelser.

    Det ända sättet att ta reda på det är att faktiskt fråga. FRÅGA! Vad har du att förlora? Du kan ju bara vinna. Om du tycker att du förlorar på det så är det lite knasigt tankesätt. Vill du h kvar någon som bara vill vara med dig för närhet men inte vill binda sig med din känslomässigt och mentalt? Nej då kan du lägga ner din energi på något som är mer genuint.

    Lycka till! Var inte rätt för att sätta dig i situationer som få dig att bli nervös.. Du lär dig bara av dem.

  • Anonym (dejt?)
    Anonym (Osäker) skrev 2014-01-26 10:21:30 följande:
    Jag har blivit bränd innan när jag föreslagit dejter. Samtidigt känns det "för tidigt" att aktivt börja dejta ännu
    Bränd som i att de sagt nej? Det är ju tyvärr en risk som du måste ta om inte killen tar första steget. Kanske har det inte fallit honom in att du kan vara intressant eller intresserad och så får han upp ögonen för dig om du föreslår något. Gör du ingenting kanske ingenting händer häller.

    Men om det är "för tidigt" efter ditt förra förhållande är det ju inget problem heller?
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (dejt?) skrev 2014-01-26 14:06:24 följande:
    Bränd som i att de sagt nej? Det är ju tyvärr en risk som du måste ta om inte killen tar första steget. Kanske har det inte fallit honom in att du kan vara intressant eller intresserad och så får han upp ögonen för dig om du föreslår något. Gör du ingenting kanske ingenting händer häller. Men om det är "för tidigt" efter ditt förra förhållande är det ju inget problem heller?

    Snarare bränd som i förlöjligad och gjord till driftkucku för hela den killens bekantskapskrets. Och han verkade intresserad innan...

    Det känns för tidigt att aktivt göra något. Kanske mest för vad omgivningen ska tycka. Samtidigt är jag väldigt förtjust i denna kille. Han verkar oftast glad att se mig, han brukar se till att jag inte blir ensam efter när alla andra går (jag lider av "ska bara..." syndromet). På fester brukar vi alltid söka varandra, men det har vi alltid gjort, även när jag var i ett förhållande. Vi har kul ihop helt enkelt, och tycker om att diskutera våra gemensamma intressen. Jag brukar försöka titta på honom i smyg, eller sådär i förbifarten, men blir ofta påkommen för att han tittar på mig/åt mitt håll.
  • Anonym (dejt?)
    Anonym (Osäker) skrev 2014-01-27 19:21:18 följande:

    Snarare bränd som i förlöjligad och gjord till driftkucku för hela den killens bekantskapskrets. Och han verkade intresserad innan...

    Det känns för tidigt att aktivt göra något. Kanske mest för vad omgivningen ska tycka. Samtidigt är jag väldigt förtjust i denna kille. Han verkar oftast glad att se mig, han brukar se till att jag inte blir ensam efter när alla andra går (jag lider av "ska bara..." syndromet). På fester brukar vi alltid söka varandra, men det har vi alltid gjort, även när jag var i ett förhållande. Vi har kul ihop helt enkelt, och tycker om att diskutera våra gemensamma intressen. Jag brukar försöka titta på honom i smyg, eller sådär i förbifarten, men blir ofta påkommen för att han tittar på mig/åt mitt håll.
    Usch, jag beklagar att du har blivit utsatt för ett sånt omoget beteende. Tror dock att det är ganska ovanligt att det händer bland vuxna människor, att man driver med någon för deras känslor. I så fall rör det sig om människor man ändå ska vara tacksam att man slapp bli närmare involverad med (när skammen av förödmjukelsen klingat av).

    Tycker i alla fall att det låter som en ganska lovande situation du beskriver. Hoppas att någon av er vågar ta ett steg till, eller visa intresse ännu tydligare.
  • Anonym (Osäker)

    Åh!
    I helgen har jag varit utan internet. Det visste killen om. Igår kväll hade jag en sån känsla av att han skulle höra av sig och fråga om jag inte skulle hänga med honom och några av hans polare när de skulle ut på krog. Jag vaktade mobilen till sent på natten, så stark var den magkänslan. Och så idag, så ser jag att han hade hört av sig. Via facebook. Som han visste att jag inte hade tillgång till. Och även om han trodde jag hade det, kunde han inte skickat ett sms när jag inte svarade?
    Jäkla söta karl!

  • Anonym (dejt?)
    Anonym (Osäker) skrev 2014-02-02 19:48:35 följande:
    Åh!
    I helgen har jag varit utan internet. Det visste killen om. Igår kväll hade jag en sån känsla av att han skulle höra av sig och fråga om jag inte skulle hänga med honom och några av hans polare när de skulle ut på krog. Jag vaktade mobilen till sent på natten, så stark var den magkänslan. Och så idag, så ser jag att han hade hört av sig. Via facebook. Som han visste att jag inte hade tillgång till. Och även om han trodde jag hade det, kunde han inte skickat ett sms när jag inte svarade?
    Jäkla söta karl!
    Otur! Men då har du i alla fall en ursäkt att prata med honom, tacka för inbjudan och intyga att du absolut hade hakat på om du bara hade sett det i tid. Och att du gärna hänger på en annan gång.
  • Anonym (Osäker)

    Det var inte en sån inbjudan att jag kunde tacka för den, utan mer som en kommentar i en gruppdiskussion. Dock var jag den enda som nämnt att gå ut under helgen, så det var uppenbart riktat till mig. Han verkade lite konstig idag först, vet inte om han hade bakfylla ännu eller om det var något annat, men sen var han sitt vanliga jag igen.

    Och jag blev flera gånger påkommen när jag skulle tjyvkika på honom fast samtidigt var det i sån situation att tittade vi upp tittade vi rakt på varandra...

Svar på tråden Hur vet man om en kille gillar en?