• thefee

    Vi från Finland som väntar höst/vinterbebis 2014

    Hej! Finns det någon annan från Finland som väntar en liten bebis till hösten? Själv är jag i v.8 (enligt mensen) så har BF runt 20/9 -14. Har ett barn sedan tidigare född -12. Ska bli roligt med syskon :)

  • Svar på tråden Vi från Finland som väntar höst/vinterbebis 2014
  • thefee

    Hej! roligt att du hittat hit :) Jag har BF 19 september (enligt mensen) men då är jag helt säker på att jag hade äl nästan 4 dagar senare eftersom jag har oregelbunden cykel. Så tror nog jag kommer åka tillbaka ca.1 vecka vid ul :)
    Har du några symptom? Känner mig jättesvullen och gasig vissa dagar samt att brösten är väldigt ömma och har växt mycket redan. Får snart börja använda leggings under mina jobbyxor för att kunna dölja magen några veckor än. Vill gärna hinna på ul i v.12 innan jag berättar på jobbet. Är i v.9 idag enligt mens.

  • lidub88

    Hejsan!här är en till från finland!:) bf blir i september-oktober skiftet nångång!:) har en kille på 5 år och en tjej på 2 år!

  • thefee

    Hej och välkommen! Skulle va roligt om vi fick vår bebis 1.10 för då fyller både min man och min pappa år :) skulle bli en superbra födelsedags present :)

  • tasirvio

    Hej! Mina symtom har lite kommit och gått, men främst är det tröttheten som är genomgående! Har även varit mer kissnödig, hungrig och haft ömma bröst, men inte alla dar.. Har ni berättat för någon än? Mina närmaste vänner känner till att jag är gravid, men min familj kommer att få veta först nästa helg. På jobbet tänkte jag vänta till v12.. Det här blir vårt första barn om allt går vägen :)

  • thefee
    tasirvio skrev 2014-02-09 10:19:27 följande:
    Hej! Mina symtom har lite kommit och gått, men främst är det tröttheten som är genomgående! Har även varit mer kissnödig, hungrig och haft ömma bröst, men inte alla dar.. Har ni berättat för någon än? Mina närmaste vänner känner till att jag är gravid, men min familj kommer att få veta först nästa helg. På jobbet tänkte jag vänta till v12.. Det här blir vårt första barn om allt går vägen :)

    Okej :) vi har inte berättat åt någon än. Tänkte vänta tills nästa helg vi också :) mest för att jag är så svullen redan och för att jag fått så stora bröst redan. Vi ville egentligen vänta till v.12 innan vi berättar men det kommer nog inte gå om jag ska fortsätta vara så svullen ;) jobbet kommer jag berätta åt först efter ul i v.12 :)
  • tasirvio

    Precis. Nå våra vänner ha vetat om att vi försöker bli gravida, så därför kändes det naturligt att berätta för dem. Vi har nämligen försökt bli gravida i över ett års tid, och var redan på väg på vidare undersökningar då vi plötsligt plussade tre dagar innan min första tid på gynekologiska polikliniken :) Och eftersom jag är en ölälskare så skulle de flesta i min omgivningen gissa sig till sanningen om jag lät bli att dricka öl (låter som om jag vore alkis, haha!), därför tänkte jag att det är lika bra att berätta.. Mina föräldrar har dessutom gått och önskat sig barnbarn under en längre tid nu ;)

  • thefee
    tasirvio skrev 2014-02-09 14:58:51 följande:
    Precis. Nå våra vänner ha vetat om att vi försöker bli gravida, så därför kändes det naturligt att berätta för dem. Vi har nämligen försökt bli gravida i över ett års tid, och var redan på väg på vidare undersökningar då vi plötsligt plussade tre dagar innan min första tid på gynekologiska polikliniken :) Och eftersom jag är en ölälskare så skulle de flesta i min omgivningen gissa sig till sanningen om jag lät bli att dricka öl (låter som om jag vore alkis, haha!), därför tänkte jag att det är lika bra att berätta.. Mina föräldrar har dessutom gått och önskat sig barnbarn under en längre tid nu ;)
    Min mamma var likadan! Hon önskade sig ett barnbarn och har i flera år gett mig små vinkar om att det skulle var såå roligt att få ett barnbarn och att jag inte ska vara rädd för att berätta ifall det råkar "hända" något oplanerat. ( då var jag 15år typ när hon började så och höll på enda tills vi berättade när jag väntade sonen ;)) hon vill gärna att vi ska få en flicka, vilket vi också gärna önskar oss denna gång. Skulle liksom vara det ultimata :) Men man får ju inte välja sånt och ska jag gå efter magkänslan nu så känns det som en pojke. Men det är väl nog lite tidigt att gissa redan. Maken tror på en tjej denna gång :P
    Zsarah skrev 2014-02-09 15:03:29 följande:
    Hej är från 06 området och har bf 1.8 har en dotter född -07 :)
    Hej! välkommen :) kollade in din profil och du ser så känd ut :O Känns som jag sett dig nånstans men har ingen aning om var, haha. Roligt att din dotter ska få ett syskon :) Hoppas själv på att få en dotter denna gång men lite känns det som att det inte är meningen att jag ska ha någon dotter utan bara pojkar så vi får se :)

Svar på tråden Vi från Finland som väntar höst/vinterbebis 2014