• VioletRose

    Snygga gravidkläder, var hittar jag det??

    Är själv ganska tidigt i graviditeten, så jag tänkte fråga er som gått lite längre och har mer erfarenhet Var hittar ni snygga och lite trendigare mammakläder?

    Har kollat runt på nätet och tycker det är svårt att hitta något som inte är oformligt stort eller myskläder. Jag vill ju kunna klä mig snyggt och visa upp min mage, utan att se ut som ett tält ????
    Har en del gravidkläder sedan tidigare graviditeter och ärvda/lånade (så hemma-mys-kläderna finns det gott om) men det vore kul att ha lite nya, fräscha kläder också.

    Tacksam för all hjälp jag kan få!

  • Svar på tråden Snygga gravidkläder, var hittar jag det??
  • VioletRose

    Skulle inte vara en massa frågetecken där... Lade in en smiley men det funkade tydligen inte från mobilen.. Och inga radbyten heller. Ja ja det kanske går att läsa ändå

  • elyse

    Om du vill ha snygga gravidkläder så ska du handla som vanligt, men en-två storlekar större. Jag har helt gått ifrån byxor (och sådana där gravidbyxor gillar jag inte alls - har nog helt fel kroppsform...) och har stretchkjolar från H&M (Finns för 50 kr styck) och New Yorker + gravidstrumpbyxor.  

  • Silje12
    elyse skrev 2014-02-04 16:46:23 följande:
    Om du vill ha snygga gravidkläder så ska du handla som vanligt, men en-två storlekar större. Jag har helt gått ifrån byxor (och sådana där gravidbyxor gillar jag inte alls - har nog helt fel kroppsform...) och har stretchkjolar från H&M (Finns för 50 kr styck) och New Yorker + gravidstrumpbyxor.  
    Det är en bra lösning att köpa större kläder. Kanske det är bäst att köpa så billigt som möjligt eftersom man inte anväder dem efter förlossningen.
  • elyse
    Silje12 skrev 2014-02-04 16:58:15 följande:
    Det är en bra lösning att köpa större kläder. Kanske det är bäst att köpa så billigt som möjligt eftersom man inte anväder dem efter förlossningen.
    Modet idag är väldigt praktiskt också - många större tunikor etc. Jag har flera plagg i stl S fortfarande och är i v 32. Med stretchtyger är min tanke att jag ska kunna ha en del plagg även efter att bebisen är här. Därför går plagg som gravidbyxor bort. 
  • Kakan53

    De ända gravidklädera jag har köpt är två byxor och två sömlösa bh-ar. Resten av kläderna jag har köpt har varit någon storlek större av vanliga kläder.

    Tycker det är så onödigt dyrt med gravkläder så jag har skippat det faktiskt.

    Och som någon skrev tidigare, vi som är gravida nu har verkligen tur med modet. Allt kan vara stort och rymligt :)

  • Augusta08
    Blubban82 skrev 2014-02-04 15:51:57 följande:
    Jag tycker mamalicious har snygga kläder!

    mamalicious.se
    Ja den sidan hade jag glömt, tack för tipset! Där kan man ju faktiskt hitta lite roligare kläder.
    LndMama skrev 2014-02-04 16:42:40 följande:
    kan rekommendera www.asos.com. Riktigt snygga mammakläder som sitter bra också.

     Kollade in denna sida nu lite snabbt, verkar också ha en del. Tack så mycket!
Svar på tråden Snygga gravidkläder, var hittar jag det??