• L1ndh3

    Bärsjal efter snitt?

    Hej, imorgon ska jag snittas för andra gången och eftersom man inte får bära mer än bebisen första 6-8 veckorna så kommer jag inte kunna ta mig ut med barnvagnen då vi har 5 trappor och ingen hiss.. så jag vill gärna ha tips om en bra inte allt för dyr bärsjal som man kan använda efter man blivit snittad.

  • Svar på tråden Bärsjal efter snitt?
  • L1ndh3
    kixan skrev 2014-02-05 20:10:31 följande:
    Vilken trikåsjal som helst. :)



    Haha men jag kan inget om sjalar alls.. Dom som man inte måste knyta är dom bra?:)
  • Snölängtan

    Lycka till imorgon! Mär jag förra året snittades för andra gången skaffade jag en maggördel (belly bandit) och den gav mig ett skönt stöd och jämfört med efter första snittet kände jag mig mycket bekvämare vid alla lyft eller "bålrörelser"! Har du ingen gördel rekommenderar jag dig att fundera på att skaffa en. Och ha nu en underbar "födelsedag" imorgon!

  • L1ndh3
    Snölängtan skrev 2014-02-05 20:19:05 följande:
    Lycka till imorgon! Mär jag förra året snittades för andra gången skaffade jag en maggördel (belly bandit) och den gav mig ett skönt stöd och jämfört med efter första snittet kände jag mig mycket bekvämare vid alla lyft eller "bålrörelser"! Har du ingen gördel rekommenderar jag dig att fundera på att skaffa en. Och ha nu en underbar "födelsedag" imorgon!



    Tack snälla du :) funderade faktiskt på en sån men tänkte vänta tills jag ser hur ont jag har :)
  • L1ndh3
    Carolina76 skrev 2014-02-05 20:19:25 följande:
    Ergobaby är en bra bärsele.

    Annars en trikåsjal.



    Funkar ergobaby bra från nyfödd?? Sorry men jag är helt nybörjare på sånt här :)
  • Flickan och kråkan

    Du ska tveklöst satsa på en helt vanlig lång trikåsjal till  nyfödd. Ja, man behöver knyta men trikå är enkelt. Jag tycker att du ska satsa på en sino från looma . Bärsele har tveklöst sina fördelar, men passar äldre barn bättre.

  • Flickan och kråkan

    De stadigare bärsjalarna som sinon kan vara rätt dyra nya. De håller till många barn. Kolla in begagnatmarknaden. Har haft både nya och begagnade sjalar till mina barn.

  • moggleif

    Gå in på tex www.knyt-an.se för att hitta varianter, nya dock.
    www.sjalbarn.se finns stor beg.marknad. Finns inget just nu till salu, efterfråga i köpestråden. Många där med massor med sjalar och andra bärdon i garderoben. Men trikåsjal is da shit. Knyt den på morgonen. Ha på den hela dagen. Amma i den. Vila i soffan med barnet i sjalen. Så har frugan med snitt gjort och även jag då. Finns inget bättre än att ha nyfödd bebis i trikåsjal.

  • Funderingar01
    L1ndh3 skrev 2014-02-05 20:08:27 följande:
    Hej, imorgon ska jag snittas för andra gången och eftersom man inte får bära mer än bebisen första 6-8 veckorna så kommer jag inte kunna ta mig ut med barnvagnen då vi har 5 trappor och ingen hiss.. så jag vill gärna ha tips om en bra inte allt för dyr bärsjal som man kan använda efter man blivit snittad.

    Hur har det gått? Fick du till det med någon sjal?
Svar på tråden Bärsjal efter snitt?