• My name is Luca

    Herbalife eller annan proteinkost, nödvändigt?

    Hej, 

    jag undrar om det är ngn här som har provat herbalife eller kanske ngn som går på det idag eller annan proteinpulverkost?

    Hur stor skillnad gör det egentligen?

    Finns det möjlighet att få prover innan man köper på sig de stora dunkarna, smak och konsistens kanske inte är så lockande osv?

    Någon som har svar?

  • Svar på tråden Herbalife eller annan proteinkost, nödvändigt?
  • Hannibal

    Herbalife?? är det de där svindyra skiten de säljer i hälsokostaffärerna?
    Nej tillskott är inte nödvändigt, protein är däremot livsviktigt.

    Sikta på minst 2 gram per kilo kroppsvikt. enkelt att uppnå utan proteinpulver, en bytta kvarg om dagen ger exempelvis 60 gram protein och lågt energiinnehåll

  • Kinderägg

    Jag använder Herbalife och kan ju bara tala för mig själv. Jag har alltid varit väldigt tveksam till att använda pulver så som Herbalife, Nutrilett, Naturdiet m.fl, jag har jämt tjatat om bra sammansatt kost och motion. Jag kom i kontakt med just Herbalife under en träning, fick smaka på det och höra lite fakta. Var fortfarande VÄLDIGT tveksam och trodde inte alls på det, jag köpte trots allt en burk, mest för att bevisa att det inte passade mig. Efter en vecka var jag tvungen att erkänna att jag var piggare, somnade inte så fort jag satte mig i soffan, var inte alls roligt att erkänna kan jag lova. Efter tre veckor märkte jag av det som fick mig att fortsätta med Herbalife, jag blev nästan smärtfri. Jag lider av Fibromyalgi sedan många år tillbaka och nu är smärtan näst intill (med mina mått mätt) borta. Jag vill inte få Herbalife att framstå som någon mirakelkur, det är ingen medicin men det hjälper iaf min kropp att hjälpa sig själv. Att jag gått ner i vikt är ju en bonus förstås.

    Jag vet inte om man kan få några prover på deras produkter, dom har dock 30 dagars garanti om du inte skulle vara nöjd. Jag själv tycker att det smakar bra, har smakat Nutrilett också men det var verkligen vidrigt.  

  • dirty88
    Hannibal skrev 2014-02-22 17:58:45 följande:

    Herbalife?? är det de där svindyra skiten de säljer i hälsokostaffärerna?
    Nej tillskott är inte nödvändigt, protein är däremot livsviktigt.

    Sikta på minst 2 gram per kilo kroppsvikt. enkelt att uppnå utan proteinpulver, en bytta kvarg om dagen ger exempelvis 60 gram protein och lågt energiinnehåll


    Hur mycket är en "bytta"?
    Ps, det där med 2g per kilo har väl aldrig varit riktigt sant?
  • Tocopherol
    dirty88 skrev 2014-12-19 20:13:35 följande:
    Hur mycket är en "bytta"?
    Ps, det där med 2g per kilo har väl aldrig varit riktigt sant?
    Nej, det är inte sant, det är MAX 2g/kg kroppsvikt och 0.75/kg kroppsvikt som minimum per dag.
  • dirty88
    Tocopherol skrev 2014-12-19 11:09:36 följande:
    Nej, det är inte sant, det är MAX 2g/kg kroppsvikt och 0.75/kg kroppsvikt som minimum per dag.
    Nä så är det inte heller. Försök igen
Svar på tråden Herbalife eller annan proteinkost, nödvändigt?