• hodaalhakim

    16 år och vill bli längre!

    Hej!


    Jag är en tjej som är 16 år. Jag har ett problem och lever med det varje dag. När jag träffar en ny person eller mina vänner måste de alltid kommentera hur kort jag är. Jag hade självförtroende innan alla började kommentera och jag vill bli 160 cm lång!


    Jag är ca 153 cm just nu. Några läkare säger jag inte växer mer pga att jag fick min mens vid 10 års åldern (innan jag började femman) men en del andra säger att jag nog borde bli lika lång som min mamma och kommer växa tills jag blir över 18 år. Min mamma är 158cm lång och min pappa är 170cm lång. Jag borde bli genom uträkningen: (158+170-13)/2 = 157.5 cm


    Vad ska jag göra för att bli längre? Jag är ju endast 16 år. Hoppas det inte är försent.

    (Jag såg att flera kommenterade om att kunna bli längre i den här hemsidan, hoppas jag kan få hjälp)

  • Svar på tråden 16 år och vill bli längre!
  • Westman011

    Läste inte jag en tråd på flashback nyss om exakt samma sak?

  • Whitetrash86

    Enligt den uträkning borde jag ha blivit 172, blev "bara" 168.

    Ingen kan säga hurvida du kommer växa mer eller inte. Och sluta bry dig så mycket av vad alla andra säger, bara att slå döva örat till.
    Dina vänner kan du faktiskt säga till om att det är jävligt drygt att dom hela tiden måste kommentera din längd, det är ju knappast en nyhet.
    Till andra kan du skoja tillbaka med... "fan vad lång DU är"

    Har en granne som är 152, tänkte inte på det fören vi satt och prata om kläder.. så alla kommer inte att kommentera eller bry sig om att du är kort.

  • aleakim

    Enligt uträkningen skulle jag bli 172, blev 157 så det slog ju aningen fel för min del kan man säga :)

    Ignorera när någon kommenterar. Eller skratta med för då är det inte så roligt längre. Man kan ju som bekant inte göra så mycket annat åt saken.


    BF: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb
  • Fannypack

    Använder man den beräkningen skulle ju alla syskon (eller alla syskon av samma kön, om jag ska gissa vad -13 kommer från) bli exakt lika långa, och så är det ju inte. 

    Jag tycker du ska säga åt dina kompisar att du är trött på kommentarer om längd, och till nya personer säger du bara "är du säker på att det inte är du som är lång?" eller nåt liknande, 

    Sen kan du jobba med din hållning och träning så att du sträcker på dig ordentligt. Då kommer du upplevas som längre + att träning är bra för självkänsla och humör i allmänhet. 

    Jag är själv av den kortare sorten men folk blir chockerade när de får höra att jag har petite-storlekar i många kläder. "Du är ju inte så kort" säger tror inte sina ögon när tumstocken visar det jag sagt hela tiden  

  • hodaalhakim
    Westman011 skrev 2014-02-12 01:01:06 följande:
    Läste inte jag en tråd på flashback nyss om exakt samma sak?
    Jo det är jag, men jag frågade här först men fick inget svar, så provade flashback där jag fick massor med svar
  • hodaalhakim
    Whitetrash86 skrev 2014-02-12 01:24:58 följande:
    Enligt den uträkning borde jag ha blivit 172, blev "bara" 168.

    Ingen kan säga hurvida du kommer växa mer eller inte. Och sluta bry dig så mycket av vad alla andra säger, bara att slå döva örat till.
    Dina vänner kan du faktiskt säga till om att det är jävligt drygt att dom hela tiden måste kommentera din längd, det är ju knappast en nyhet.
    Till andra kan du skoja tillbaka med... "fan vad lång DU är"

    Har en granne som är 152, tänkte inte på det fören vi satt och prata om kläder.. så alla kommer inte att kommentera eller bry sig om att du är kort.
    Då stämmer inte uträkningen, men jag får väl försöka förbättra mitt självförtroende mer. 
  • Johnny VN

    Vad vill du åstadkomma med att bli längre?
    Mer älskad eller vad?
    Om dina såkallade vänner ger dig dålig självförtroende så hade jag letat efter andra vänner som accepterar mig för den jag är och inte min längd, vikt, ålder eller vad det nu är för något...

  • Guy
    hodaalhakim skrev 2014-02-12 08:22:02 följande:
    Jo det är jag, men jag frågade här först men fick inget svar, så provade flashback där jag fick massor med svar
    Man kan skriva här, på Flashback  och var man vill.

    Lycka till!
  • Titiou

    Enligt uträkningen skulle jag bli 170, men blev 176 istället. Försök uppskatta din längd: du kan påverka din längd själv på ett positivt sätt genom att ha höga klackar vilket ger en snygg hållning också och sträcka på dej ordentligt. En del långa människor speciellt i din ålder, sjunker istället ihop och undviker höga klackar för att de har komplex för sin längd. Jag kände mig som ett freak när jag var ca 9-13 år och var längre än de flesta. Jag sjönk i hop med ryggen och gör det fortfarande av vana. Jag har svårt att hitta tröjor som är lagom långa och får ofta ont i ryggen pga min hållning. Så sträck på dej och säg ifrån när ngn är dryg :)  

  • Whitetrash86
    Fannypack skrev 2014-02-12 01:54:03 följande:
    Använder man den beräkningen skulle ju alla syskon (eller alla syskon av samma kön, om jag ska gissa vad -13 kommer från) bli exakt lika långa, och så är det ju inte. 
    Precis, tjejer är -13 och killar +13. Det skiljer 10cm mellan mina bröder 
Svar på tråden 16 år och vill bli längre!