• Anonym (Nicole)

    Kan inte bjuda min vän på bröllopet, vad ska jag säga?

    Hej!
    Jag är i färd med att skicka ut mina inbjudningar till mitt och min mans bröllop men har ett problem gällande min vän.
    Vi har känt varandra länge och vi umgås ibland men inte så ofta - jag har närmre vänner.
    För två år sedan rök hon ihop med en av mina närmare kompisar och de kan inte vistas i samma rum, definitivt inte på ett bröllop. Jag vill ju att samtliga ska trivas ihop under hela dagen och inte att nån ska känna sig obekväm eller så. Eller riskera att min bästa kompis inte kommer pga henne..

    Men jag har ingen aning om vad jag ska säga till min kompis som inte ska få någon inbjudan!
    Vad ska jag göra/säga?
    Vill inte säga som det är då min vän kommer att tro att det är min bästis som inte vill ha henne där och därmed göra saken värre!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 11:59
    Ingen har ställt något ultimatum eller nämnt saken men jag känner ändå att stämningen blir bäst om en av dem inte kommer och då är min bästis given att få inbjudan.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 12:29
    Så det enda jag egentligen vill ha tips på är bra sätt att säga att hon inte kommer få en inbjudan, eller om det finns något bra man kan skylla på eller något sånt.

  • Svar på tråden Kan inte bjuda min vän på bröllopet, vad ska jag säga?
  • Anonym (Pinsamt)

    Jag tycker att vuxna människor ska kunna bete sig!

    Anledningen är ju pga din vän så varför inte säga sanningen?

  • SvenGlen

    Bjud inte nån av dom. Kan dom inte uppföra sig som vuxna människor så har dom inte där att göra.


    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Anonym (?)

    Är ni verkligen gamla nog att gifta er om era vänner är så fjantiga att de inte kan vistas på samma bröllop och uppföra sig som folk, och göra din dag underbar, även om de avskyr varandra?

  • Anonym (Nicole)

    Grejen är att min kompis jag inte kan bjuda har gjort en del saker emot min bästis som jag inte kan berätta. Men jag förstår att de inte går ihop om man säger så.
    Vi är i 30årsåldern.

  • Anonym (hm...)

    Om dina vänner bryr sig om dig så håller de sams under din bröllopsdag. Om de inte kan göra en sådan liten sak för dig så undrar jag om de är något att ha? Är du inte värd bättre vänner liksom?

  • luuuuv

    hade du bjudit båda om de inte var osams? i så fall tycker jag att du ska bjuda båda, men kanske ta ett snack med dem innan om att det är ditt bröllop och att de faktiskt får bete sig som folk alternativt inte prata med varandra... kan de inte göra det tycker jag inte att de är speciellt bra vänner...

  • viseversa

    Men va?? Ni är väl vuxna och då ska man kunna lägga barnsligheterna åt sidan. Mao ska dom kunna hålla sig från bråk på ert bröllop.

  • Anonym (Nicole)

    Alltså jag vill i nuläget inte bjuda min kompis som betett sig illa. Men vet inte vad jag ska säga. så är det.

Svar på tråden Kan inte bjuda min vän på bröllopet, vad ska jag säga?