Inlägg från: nyitråden |Visa alla inlägg
  • nyitråden

    Bebis november 2014

    bubblan79 skrev 2014-02-27 19:23:47 följande:
    oj va häftigt!
    jag har ju lång historia av barnlöshet med min fd man så jag håller mig inte en dag från att berätta för släkten. skiter det sig så skiter det sig ändå. kan lika gärna hända n¨t vid förlossningen. jag har väntat på denna dag allt för länge för att inte njuta fullt ut.. jag annonserar givetvis inte ut det till facebook än haha men föräldrar, syskon, kusin och moster plus 2 vänner har jag hunnit med på en vecka nu haha ska ringa till far imorrn tänkte jag.
    (¯`°?.¸ ? BF 30 Oktober ?¸.?°´¯)
    Helt rätt!!!
  • nyitråden

    Kul att så många plussat, grattis!


    Mina symptom kommer och går och det verkar ju helt normalt men jag kan inte låta bli att toklängta till vecka 12 då det ska vara lite mer säkert.. VUL 17  mars är inbokat så nu längtar jag dit. 

    Ha en fin dag alla mom2bes!

  • nyitråden
    S0ckert0ppen skrev 2014-03-05 13:36:09 följande:
    Har skapat en bildtråd där vi kan dela bilder på allt från gravtest, ul bilder, magar, å tillslut bilder på våra älskade bebisar :) den heter "Novemberbebis 2014 - bildtråd" välkomna
    Vart finner man den? :)
  • nyitråden
    Ljusgläntan skrev 2014-03-05 18:04:08 följande:

    Idag har illamåendet börjat komma, det är svagt molande så hoppas det inte blir kraftigare.

    Jag har tänkt ringa mvc i vecka 9-10 men man gör ju det när man vill och känner.


    Här kommer illamåendet och går. Måste äta ofta. Hoppas få må bra denna graviditet har mått illa med de andra två den 12 första veckorna men knappt kräkts,"bara" känt mig konstant bakis.
  • nyitråden
    MagicQueen skrev 2014-03-05 18:15:52 följande:

    Usch, jag har osså mått illa idag. Bara fått i mig nyponsoppa och skorpor på hela dagen och kunde knappt laga mat till familjen. Inte kul...
    Så illa har jag det inte än... Men igår dunkande huvudvärk + illamående... Jag får för mig att minst möjlig stress, nog sömn och mycket vätska hjälper lite. Men det är ju konstaterat att vissa blir sämre än andra. Vi får peppa varandra!

    Så spännande att hjärtslagen ska börja slå i dessa dagar för oss som har bf i tidig november.
  • nyitråden

    Förresten GRATTISKRAMAR och välkomna till ALLA nya i tråden!


    Alla är lika välkomna och vi hejar på allas bebisar. Så sorgligt att läsa att vissa av er fått missfall tidigare, jag beklagar verkligen.  Vi tror på era små liv <3

  • nyitråden
    Maryswe skrev 2014-03-05 19:07:21 följande:
    Jag har också bara känt mig bakis tidigare graviditeter! Väldigt bakis men inte spytt.

    Från vecka 6 - 9 ungefär så går och väntar på det nu då jag gick in i vecka 6 igår :p

    Hittills är mina symptom trötthet, hunger och molvärk
    Snart slår det väl till :)

    Molvärk har jag med men inte så stark? Kanske beror på att jag burit två barn innan? Det stramar mer och drar och jag måste kissa OFTA!
  • nyitråden
    minolia skrev 2014-03-05 18:22:53 följande:

    Ja här har oxå illamåendet dykt upp idag. Fattar inte hur jag ska kunna hålla masken på jobbet. I mina tidigare graviditeter har jag varit illamående under semestern så då har det inte varit ett bekymmer. Jag ska göra kub, men det är med blandade känslor jag gör det. Sist fick vi ju veta att barnet var svårt sjukt. Kommer vara skitskraj och vet inte om jag kommer känna mig lugn utan att ta fostervattenprov. Jag får ta det som det kommer helt enkelt.


    Om det blir för illa, prata med din chef. Det är så skönt att få förståelse. Sänder god energi till dig!

    Kub kanske hellre lugnar denna gången? Håller tummarna stenhårt för dig.
  • nyitråden
    Turnip skrev 2014-03-05 19:44:27 följande:

    Hej, plussade igår för första gången. Vi har försökt i sex år utan resultat och trodde nog att det aldrig skulle bli nått! Känner absolut ingenting, allt är som vanligt så är lite nervös. Men har tagit fyra test, alla positiva; gravid 2-3 veckor.


    UNDERBART!!! Grattis!
Svar på tråden Bebis november 2014