• Drömtjejen

    Examensresa för student

    Hej. Min dotter går ut trean nu i vår och meddelar att majoriteten av eleverna gör en studentresa tillsammans efteråt. Jag har frågat några av mina vänner som varit med om detta fenomen tidigare och sagt att ja, det gör de och ja föräldrarna betalar för kalaset. Är detta verkligen så utbrett. Studenten kostar multum. Vi satt och gick genom budget för studenten och allt som ingår i alla kostnader att ha en sistaårsungdom och med allt som inräknas och vi är uppe i 16 tusen, hittills. Till detta ska då det vara en resa. Jag får spader. Är det verkligen normalt? Jag tycker att det räcker med skolresan till London. Vi har sagt att hon får jobba ihop pengarna själv om hon vill ha en resa efter studenten. Hon bråkar inte med oss om det för hon vet att vi inte har råd, men jag vet att hon känner sig utanför om hon inte får resa. Vi vill ju också ha semester i sommar. Alltså, är det normalt att föräldrar betalt för sånt här lyxigt?


    Trött på att betala
  • Svar på tråden Examensresa för student
  • En blå giraff

    De ska alltså först på en skolresa till London, och dessutom på en resa till?? Låter väldigt dyrt och ambitiöst. Förstår om ni inte har råd =( 

    Låter helt rimligt att hon får jobba ihop pengarna själv i så fall. Alltså, visst kan hon känna sig utanför men hon är ju (ung) vuxen och får förstå att man inte kan få allting man önskar sig gratis. Måste ju vara fler som inte har råd heller.

Svar på tråden Examensresa för student