• skapadebatt

    Vilket kaffemärke har du alltid/oftast hemma?

    Som rubriken lyder, vilket kaffemärke har du alltid/oftast hemma?
    Det behöver ju nödvändigtvis inte vara det kaffe man tycker är godast, kan ju t.ex. vara ekonomi som gör att man väljer en billigare sort.
    Berätta gärna med vilken sort ni inte alls tycker om samt om ni dricker kaffet svart eller med mjölk/socker.

    Själv så älskar jag Gevalia och har alltid det hemma och förstår verkligen inte människor som köper Löfbergs lila. Enligt mig så är det bara blaskigt.. Dricker alltid mitt kaffe svart.

    Naturligtvis så finns det olika sorter inom de olika märkena som smakar olika, men nu kör vi bara på märke! (men berätta gärna vilken sort, skadar ju aldrig att bli tipsad om riktigt gott kaffe! :))

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket kaffemärke har du alltid/oftast hemma?
  • Aniiee

    Drop kaffebönor och Nescafe mörkrost. Jag dricker inte kaffe, så jag har ingen aning om det är bra eller dåligt kaffe. Nescafe duger bra i chokladkakor och sånt, i alla fall....


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • tjej87

    Gevalia Millicano (snabbkaffe). Dricker inte kaffe själv men har så pappa, mormor och bröderna kan få en kopp om dom kommer på besök :)

  • LadyMM
    Cogito ergo sum skrev 2014-02-27 17:03:39 följande:
    Har bara espresso bönor från Italien.

    Samma här. Mina släktingar skickar hit bönor med jämna mellanrum.
  • hallontroll
    Cogito ergo sum skrev 2014-02-27 17:03:39 följande:
    Har bara espresso bönor från Italien.

    Samma här. Jag köper inga från listan.
  • La Lola

    Coops egna.

    Jag känner ingen skillnad på olika kaffemärken o köper det som är billigt.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • IsDimma

    Snabbkaffe är det enda som brukar finnas hemma. Just nu är det dessutom koffeinfritt eftersom min sambo inte kollade när han köpte. Vi dricker inte kaffe någon av oss och har det bara att bjuda på när hans töser hälsar på eller någon annan som kommer och vill ha fika men det händer sällan. Jag bjuder hellre på mat

Svar på tråden Vilket kaffemärke har du alltid/oftast hemma?