• PeterW

    Något mjukt bröd vid viktminskning?

    Jag har precis börjat köra lite diet med att äta mycket kött och grönsaker och hålla mig ifrån kolhydrater. Jag vet inte ens namnet på dieten jag kör. Vet bara att det är bra om man vill gå ner i vikt. Och det fungerar ju. Jag går sakta men säkert ner i vikt.

    Jag har hållit mig ifrån mjukt bröd helt men undrar om det finns några mjuka bröd man ändå skulle kunna äta?

    Jag har t ex köpt Pågen Surdegsbröd KärnSund. Hur står sig den i skalan egentligen? Om man jämför med hårt bröd och annat bröd. Är den så "farlig" att äta eller till och med bra i detta fall? Typ bör jag ta en extra lång promenad om jag äter en skiva?

  • Svar på tråden Något mjukt bröd vid viktminskning?
  • tungmetall

    Det finns ju bröd som heter Low Carb som är mjukt bröd, som innehåller just lite kolhydrater. Finns på ica. =)

  • Löpartjejen1

    Var nyss i Finland och de har en mängd low-carb alternativ där! Har inte hunnit kolla i Sverige ännu men de bröd jag prövade på i Finland var hur goda som helst och väldigt bra då man försöker undvika extra kolhydrater :) lite kolhydrater behöver ju kroppen för att orka, i måttliga mängder naturligtvis. 

Svar på tråden Något mjukt bröd vid viktminskning?