• Lin083

    Ögonbryns tatuering

    Hej!! Jag fick hörra att ögonbryns tatuering skulle blekna bort helt och hållet!! Men det har gått 2 år och dem har inte bleknat alls som jag tänkte mig, ung och dum nog att jag trodde att det skulle försvinna! Har googlat mycket om hur man få bort dem men har inte kommit fram till något vettigt.. :( Laser avvaktar jag då jag önskar att det finns något annat lösning, har någon provat på kemikalis peeling? Det skulle tydligen hjälpa?? Någon som är vettigare i denna fråga och kan hjälpa mig! Tack!

  • Svar på tråden Ögonbryns tatuering
  • jj85

    Hej.. Kemikalisk peeling tar på hudens yta...och tatuering är väl lite under huden om du förstår hur jag menar, så visst skulle de kanske blekna bort men nae inte tas bort helt... Du behöver lasra bort dem med liknande metod som tatuering, det finns salonger som gör detta. Man gör då några behandlingar och då ska de försvinna..


    Har själv funderat på att tatuera in på vissa ställen av brynen, då jag annars fyller i med penna , vilket ser naturligt ut men inte vågat tatuera mig, rädd för att de ska ändra  färg..har de gjort de på dig? El gillade du bara inte formen?

  • Flisan79

    Permanent makeup på ögonbrynen SKA hålla 2-3 år. Så det känns lite tidigt att tänka att de skulle ha försvunnit redan efter 2 år.

  • jj85
    Flisan79 skrev 2014-03-05 23:51:26 följande:
    Permanent makeup på ögonbrynen SKA hålla 2-3 år. Så det känns lite tidigt att tänka att de skulle ha försvunnit redan efter 2 år.
    De kan blekna...och försvinna på vissa ställen.. Gör man ögonbrynstatuering så ska man väl gå tillbaka efter en viss tid då skorpan börjat lägga sig och det inte är sårigt längre, det är då det kan tappa färg på vissa ställen..Så kan ha blivit så också..
  • Flisan79

    Jag är inte helt insatt, jag är "bara" vanlig tatuerare men jag jobbar tillsammans med en tjej som gör piercings och permanent make-up.

    Gick du till en professionell permanent make-up artist? Vad är du missnöjd med?

  • Lin083

    Jag är missnöjd då dem ser inte alls naturliga ut, dem gör nu med 3d och det ser mycket bättre ut! Mina har börjat bli grå/blå :( kemikalisk peeling skall tabort det...

  • Lin083
    Flisan79 skrev 2014-03-06 07:33:46 följande:
    Jag är inte helt insatt, jag är "bara" vanlig tatuerare men jag jobbar tillsammans med en tjej som gör piercings och permanent make-up. Gick du till en professionell permanent make-up artist? Vad är du missnöjd med?

    Ja!! Hon skulle vara proffessionell!!! Köpte det på groupon.. Och det var tydligt med att dem skulle blekna 2-5 år!! Sedan när jag gick tillbaka och undra om jag kunde bli av med dem snabbare då sa hon nej det kan du inte bara med hjälp av laser !!!! Hade jag vetat detta från början hade jag aldrig gjort det!!! Så besviken
  • mrln

    Jag utför kosmetisk tatuering och mina färger som är anpassade för kosmetisk tatuering går INTE ATT LASRA bort! så dubbelkolla där du gjort dem så det inte finns järnoxid i färgerna för då kommer du få svarta bryn istället..

    Om hon använt kosmetiska färger kan man tatuera in en vätska som löser/bleker bort färgen.

    Lycka till!

Svar på tråden Ögonbryns tatuering