Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

    Vad tycker du om att ha garage i huset?

    Vi har garage under vår lägenhet(sovrummet). Det är störande då vi hör när garagedörren öppnas och stängs väldigt tydligt i vårt sovrum. Låter som en STOR kula rullar över golvet. Jag har funderat på att klaga på det då det faktiskt kan väcka oss mitt i natten. Kul för dom som har sina jävla bilar men inte för oss som blir störda i vårt eget hem. 

  • viseversa
    Fia 28 skrev 2014-03-04 10:02:22 följande:
    De bygger väl inte ens garage ihop med huset idag pga brandrisken. Så jo det är säkert praktiskt att ha det så nära, men brand och avgaser lockar inte.
    Oj vårt hus är bara 3 år gammalt och har garage i källaren. Och nej jag tycker inte det är bra. Men garagehelvetet finns där ändå precis under vårt sovrum. Dock ingen lukt eller annat som stör förutom ljudet av den jävla garagedörren.
  • viseversa
    Sallape skrev 2014-03-04 10:26:15 följande:
    Nej inte förbjudet men folk tänker på ett annat sätt, kanske blir mindre fukt o.s.v. om allt
    är ovan mark.

    Men om du ligger i sovrummet och nån drar upp garageporten, är det då din partner?
    Inte en tanke att låta bilen stå ute vid sådana tillfällen då?
    Pratar du med mig? vad var frågan i så fall?
  • viseversa

    Ja vi bor alltsdå i flerfamiljshus inte villa. Vi bor i lägenhet och vårt hus har garage i källaren som ALLA i huset nyttjar. Vi själva har inte ens någon bil så vi anväönder inte garaget men blir lik förbannat störda av ljudet dygnet runt. 

  • viseversa
    Sallape skrev 2014-03-04 10:41:47 följande:
    Jaha då förstår jag, ja lite illa då man bor precis där, 
    men ni kanske slipper tvättstugan, här är det lokal jordbävning
    då hyresvärden tvättar alternativt maskindiskar......
    Ja tvättstugan slipper vi=). Den ligger i huset bredvid. Men man får inte tvätta efter 21. Garaget kan man använda dygnet runt. 
Svar på tråden Vad tycker du om att ha garage i huset?