• åttiosexan

    Julian, Elvin, Leo eller Emil?

    Ett av namnen kom jag på igår och det känns väldigt bra, får se vad ni tycker!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Julian, Elvin, Leo eller Emil?
  • fluu

    Julian - Har svårt för av någon anledning. Känns mjukt, gillar dock Julius, men inte smeknamnet Julle. Känns bra och gångbart internationellt och funkar i Sverige och med svenskt efternamn. Känns lite modenamn.

    Elvin - Sött, allt för sött. Men inte fult på något sätt. Spännande namn som lite kom från ingenstans och sedan plötsligt ökade mycket. Elve sött smeknamn. Funkar fint både i Sverige och på några fler språk till i alla fall.

    Leo - Ett av mina hatnamn. För mycket smeknamn, för mycket dumma idioter ur min generation, för sött, fult om man nu får säga så... , inte seriöst på vuxen.

    Emil - Tycker mycket om. Sött på barn, men ändå seriöst på vuxen. Gångbart både i Sverige och internationellt. Många fin associationer. De många, många Emil jag känner har inga smeknamn baserade på namnet. Ett namn som passar lite varstans.

    Så:

    1. Emil
    2. Julian
    3. Elvin
    89. Leo


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • åttiosexan

    Det ät Emil som är nya favoriten! Det passar med våra namn (som en kombination av våra förnamns bokstäver :)), kan bata stavas på ett sätt och funkar i alla åldrar. Julian och Elvin tycker jag är jättefina, men kanske lite för mjuka och det finns risk att det kommer att låta som Julia och Elvi, speciellt då efternamnet börjar på N. Leo är egentligen ingen jättefavorit. Har du fler namn i stil med Emil?

  • fluu

    Självklart ;)

    Liknande Emil: Emrik, Mille, Egil, Miles, Amil, Emilio, Emilian, Iliam, Eli, Jamil.

    Samma stil som Emil: Albin, Oskar, Erik, Axel, Arvid, Filip, Gustav, Melker, Nils, Simon, Viktor, Vilhelm.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • yellow88

    Gillar Julian och Emil väldigt mycket, men röstar nog på Emil ändå. Båda namnen hade vi i tankarna inför barnen men det blev inte så av olika anledningar :/


    ♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥ Silas 13-07-16 ♥
  • åttiosexan
    yellow88 skrev 2014-03-06 19:05:28 följande:
    Gillar Julian och Emil väldigt mycket, men röstar nog på Emil ändå. Båda namnen hade vi i tankarna inför barnen men det blev inte så av olika anledningar :/



    Dina barn har ändå fina namn! :)
  • violis

    Emil är favoriten, passar både barn o vuxna, Leo- tänker bara på barnboken " Leo o tjorvarna" Julian- kommer garanterat bli " julle" gillar inte det smeknamnet Elvin i och för sig sött men kanske för sött - passar bra på ett barn men är det för sött för en vuxen man?

Svar på tråden Julian, Elvin, Leo eller Emil?