• mrshellstrom

    Vägen mot ett syskon 2015; ska vi följas åt?

    Jag är mamma till en son född 130911.
    Han är vår fina lilla "spontan"-bebis, då han kom till när jag åt p-piller och inte alls hade planer på att bli gravid än.
    Han är 6 månader nu och jag och min man känner att vi vill ha ett syskon ganska tätt (1,5-2 år mellan) eller vänta ett par år så jag kan komma tillbaka till jobbet.

    Nu står vi efter förlossning utan ägglossning och med en menscykel som är väldigt oregelbunden.
    Jag åt Cerazette i knappt 2 månader då min kropp blev helt tokig av dem, har aldrig mått så dåligt som när jag åt dem.
    Tanken är att försöka få kroppen på rätt spår igen och kunna få ett syskon under 2015!
    Det är läskigt, svårt och spännande att få vara med och planera nu när man själv tagit beslutet om att försöka bli gravida igen.

    Jag kommer börja ta lite tillskott: ACO Kvinna, folsyra, D-vitamin, bidrottninggelé och rosenrot.
    Ger min kropp ett par dagar till, sen blir det att söka hjälp hos Capio.

    Hade varit kul att kunna dela denna planering med er och få tips/råd på vägen. :)

  • Svar på tråden Vägen mot ett syskon 2015; ska vi följas åt?
  • corran

    Kunde ha varit jag själv som skrivit detta :) Har en son på 7 månader (vårt första barn), tänkte först vänta med fler barn och jag började med minipiller, men vi ångrade oss så slutade med dessa i går så nu blir det syskonförsök :) 
    Har börjat äta multivitamin kvinna för folsyrans skull nu :)

    Hur gamla är du och din sambo? Jag fyller 21 i maj och sambon 24 i juni :)

  • corran

    Tillägger att vår som också kom till under p piller så verkar som att vi är i en väldigt lika sits :)

  • mrshellstrom
    corran skrev 2014-03-14 21:13:36 följande:
    Kunde ha varit jag själv som skrivit detta :) Har en son på 7 månader (vårt första barn), tänkte först vänta med fler barn och jag började med minipiller, men vi ångrade oss så slutade med dessa i går så nu blir det syskonförsök :)  Har börjat äta multivitamin kvinna för folsyrans skull nu :) Hur gamla är du och din sambo? Jag fyller 21 i maj och sambon 24 i juni :)

    vad kul! :) Vi fyller båda 26 till sommaren här! Jag åt cerazette, fy pyton säger jag bara.
  • corran

    usch, låter inte kul :/ Hoppas din kropp återgår till det normala snart!! hur längesen va det du slutade med dom?

  • Erli

    Hej! Får jag vara med här?

    Fick vårt första barn i september -13, en son! Började med cerazette precis som du ts men mådde vidrigt illa och blev ett monster till humöret, så jag kastade de skit-pillrena. Nu vill vi gärna ha syskon tätt :)

    Har kört oskyddat sen förlossningen bortsett från månaden med cerazette. Äl har jag nu :)

    Hoppas på ett plus i slutet av månaden. Äter rosenrot nu vilket jag även gjorde när sonen blev till!

    27 år blir jag detta året, gubben likaså!

  • Erli
    corran skrev 2014-03-15 12:44:43 följande:

    Va kul Erli! :) Håller tummarna att det blev något denna äl :)


    Tack :D

    Såg att du hade ett litet p-piller barn :)

    Har själv blivit gravid två gånger med piller, efter första gången var jag supernoga med pillrena men blev ändå gravid, tyvärr mf. Men månaden efter blev sonen till :)

    Är det första försöket på syskon nu?

    När har ni äl/BIM?
  • corran
    Erli skrev 2014-03-15 13:04:26 följande:
    Tack :D
    Såg att du hade ett litet p-piller barn :)
    Har själv blivit gravid två gånger med piller, efter första gången var jag supernoga med pillrena men blev ändå gravid, tyvärr mf. Men månaden efter blev sonen till :)

    Är det första försöket på syskon nu?

    När har ni äl/BIM?
    Ja det är första försöket nu :) Har mens nu så äl blir runt 26-27e mars och BIM 10/4 :) 
    Du då? :)
  • Erli
    corran skrev 2014-03-15 13:14:17 följande:
    Ja det är första försöket nu :) Har mens nu så äl blir runt 26-27e mars och BIM 10/4 :) 
    Du då? :)
    Äl-testerna har varit positiva igår kväll och idag så bim blir väl 28-29 mars förhoppningsvis!

    Har haft galet oregelbunden cykel sen förlossningen 6 mån sedan, på allt mellan 20-42 dagar. Men bim borde ju vara om två veckor :)
  • corran
    Erli skrev 2014-03-15 13:32:03 följande:
    Äl-testerna har varit positiva igår kväll och idag så bim blir väl 28-29 mars förhoppningsvis!
    Har haft galet oregelbunden cykel sen förlossningen 6 mån sedan, på allt mellan 20-42 dagar. Men bim borde ju vara om två veckor :)
    Okej :) Bara att köra på då. Håller tummarna! :D
Svar på tråden Vägen mot ett syskon 2015; ska vi följas åt?