• Anonym (Ledsen)

    Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare

    Hoppas på att detta kan bli en tråd där vi peppar/stöttar varandra och sluta träffa vår älskare.
    Själv har jag nog nästan taget beslutet men risken är stor att jag trillar dit igen.

    Mina inlägg kommer sporadisk då det ibland dröjer innan jag får ostörd tid vid datorn.

  • Svar på tråden Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare
  • Anonym (Ledsen)

    Kort om min bakgrund.

    Gift sen 10 år tillbaka. Har varit intresserade av älskaren i 6 år men gjorde inget av det förrän i våras. Arbetet har varit fruktansvärt stressigt de senaste 2 åren och nu är jag på väg att braka ihop.

    Är osäker om det är jobbet eller mitt dåliga samvete för otroheten som får mig att gå sönder. Har nog nästan beslutat att sluta träffa honom. Ser jag inte honom så "suddas attraktionen långsamt bort" men så fort han jag ser honom så fyller hans doft hela rummet och gör mig...

  • FeliciaA2

    Det vore oerhört bra om pekpinnemaffian kunde ta det lugnt i denna tråd. Diskussionerna i trådar som denna slutar oftast i att moralkakorna flyger som pajer i luften och att alla glömt ursprungsfrågan och TS.

    TS vill ju sluta träffa honom. Hon vet att det är fel.

  • Anonym (Du väljer)

    Du ska få ett kort och koncist svar av mig, med två konkreta val:

    1 Fortsätt vara älskarinna om du/han vill det. Klart slut.

    2 Sluta att vara älskarinna gör ngt annat istället. Punkt slut

     Du väljer själv....

  • Anonym (Sssssss)
    FeliciaA2 skrev 2014-03-22 09:36:31 följande:
    Det vore oerhört bra om pekpinnemaffian kunde ta det lugnt i denna tråd. Diskussionerna i trådar som denna slutar oftast i att moralkakorna flyger som pajer i luften och att alla glömt ursprungsfrågan och TS. TS vill ju sluta träffa honom. Hon vet att det är fel.

    Och mitt svar står fast, berätta sanningen och för slut för mannen är värd bättre behandling en nån som gått bakom ryggen
  • FeliciaA2
    Anonym (Sssssss) skrev 2014-03-22 10:50:39 följande:

    Och mitt svar står fast, berätta sanningen och för slut för mannen är värd bättre behandling en nån som gått bakom ryggen
    Jag riktade mig inte direkt till dig. I så fall hade jag citerat dig. Detta var en generell text riktat till alla som kan tänkas komma in. 

    Trådarna har en tendens att haverera och handla om samma sak som alla andra trådar handlar om. Jag önskar att se en mer nyanserad diskussion eller rättare sagt en annan nyans än den som brukar råda här på FL.

    Om man skall kunna hjälpa någon människa i livet så måste man först ta reda på var hon är någonstans och sen guida från detta. TS är inte i det läget att hon vill berätta för sin partner just nu. Hon kanske är där om en vecka eller månad eller halvår. Men hon inser att hon måste lägga av med detta och ber om hjälp just där hon är.
  • Nyfiken gul

    men SUCK vad folk inte är läskunniga eller bara allmänt trögfattade.

     Ts frågar efter HUR hon ska ORKA stå emot sin älskare?   VAD ska hon göra för att inte trilla dit igen?

    att bara göra slut löser inte problemet...   


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (erf)

    TS, du har skitit i det blå skåpet och du känner själv att du håller på att krascha. Tyvärr finns det ingen enkel väg ut ? du kan inte gå ovanför, under eller bredvid utan måste rakt igenom. Du kommer sannolikt inte att klara att bara "sluta träffa" ditt vänsterprassel. Om du gör det kommer din ångset att eskalera till det outhärdliga, därför att då trillar verkligen allt över dig. Att fortsätta med honom ger en slags tillfällig bedövning och förnekelse, det är det du uppfattar som "attraktion". ................. .............. .................... ------------- ----------------- .................... ---------------- Du måste ta tjuren vid hornen och berätta för din man om din otrohet. Då kommer allt att falla i nya mönster, din inställning förändras osv. Det gör inte mindre ont, men det öppnar för en väg ut, en möjlighet att räta upp tillvaron och bli av med det förrödande och nerbrytande dubbellivet. Om du INTE gör det kommer du att kraschlanda förr eller senare och det kommer inte att bli lättare. För någon.

  • Nyfiken gul

     mitt tips till dig TS är att försöka bit för bit fylla ditt liv igen med saker som en gång var ditt eget liv. 

    Radera telefonnummer i telefon, blockera på sociala medier på nätet,  stänga av mobilen när du är hemma, osv är bra konkreta saker att öva på .
    Boka in saker dom dagar ni annars har träffats på, se till att du är upptagen av andra saker.  

    JA det gör ont. JA du kommer att sakna honom.    Men det går över. 

    Att kasta sig i armarna på honom igen och igen gör bara att du skjuter problemet framför dig. 

    Du behöver helt enkelt hitta på en strategi för att klara av att säga nej.   Nej du kan inte träffa honom för du ska till dina föräldrar och äta middag. Nej du kan inte träffa honom för att du ska på parmiddag hos dina vänner.  


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Sssssss)
    FeliciaA2 skrev 2014-03-22 11:10:23 följande:
    Jag riktade mig inte direkt till dig. I så fall hade jag citerat dig. Detta var en generell text riktat till alla som kan tänkas komma in.  Trådarna har en tendens att haverera och handla om samma sak som alla andra trådar handlar om. Jag önskar att se en mer nyanserad diskussion eller rättare sagt en annan nyans än den som brukar råda här på FL. Om man skall kunna hjälpa någon människa i livet så måste man först ta reda på var hon är någonstans och sen guida från detta. TS är inte i det läget att hon vill berätta för sin partner just nu. Hon kanske är där om en vecka eller månad eller halvår. Men hon inser att hon måste lägga av med detta och ber om hjälp just där hon är.

    Det var bara jag som svarat innan så det är klart du gjorde!
  • Anonym (18åring)
    Nyfiken gul skrev 2014-03-22 11:14:59 följande:
    men SUCK vad folk inte är läskunniga eller bara allmänt trögfattade.

     Ts frågar efter HUR hon ska ORKA stå emot sin älskare?   VAD ska hon göra för att inte trilla dit igen?

    att bara göra slut löser inte problemet...   
    Det är väl fan klart hon ska göra slut... Asså vad är det med folk??? 

    Jag har varit i ett förhållande i 5 år. I fall jag ville ha andra så är det väl självklart man gör slut FÖRST innan man hoppar i säng med någon annan. Svårare är det inte. 

    Det är äckligt! 

    I fall man inte kan snacka med varandra i ett förhållande, så har man inte så mycket till relation. 
    Jag kan snacka med min fästman om allt. Det kvittar vad. och han är likadan. 

    Det är inte så svårt och tala om vad man tycker och tänker. 

    Jag menar gifta i 10 år? Då borde dem känna varandra väl.. 

    Nä, jag förstår inte hur du tänker TS.. 
Svar på tråden Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare