• Fröken K

    När berättade du på jobbet?

    Ja när ska man berätta egentligen?

    Jag är gravid med första barnet som ska komma i augusti, är i v 18 nu. Vi har gjort KUB och allt var bra, igår var vi på en extra kontroll som blev en RUL-light, riktiga är om 2 veckor. Min chef och en kollega vet, men jag tror att fler misstänker, magen börjar synas lite. Vi är en liten arbetsplats och träffas ofta och det skulle vara lite skönt om folk visste eftersom jag inte riktigt har varit lika pigg och glad som jag brukar.

    När berättade du?

  • Svar på tråden När berättade du på jobbet?
  • Mammat3

    Första så fort jag plusade

    Andra graviditeten typ i v 17 var tvillingar så det var därför jag väntade längre tid

  • Fröken K
    Mammat3 skrev 2014-03-25 17:56:51 följande:

    Första så fort jag plusade

    Andra graviditeten typ i v 17 var tvillingar så det var därför jag väntade längre tid


    Fanns det någon särskild anledning till att du berättade så tidigt
  • Lovizas Mamma

    Runt v 5-6 med alla fyra, eftersom jag har spytt som en räv alla 9 månaderna varje gång så gick det inte att hålla det hemligt, vid graviditet nr 2 började jag spy en vecka innan jag ens fick ett plus...

  • Mammatillw
    Fröken K skrev 2014-03-25 17:39:57 följande:

    Ja när ska man berätta egentligen?

    Jag är gravid med första barnet som ska komma i augusti, är i v 18 nu. Vi har gjort KUB och allt var bra, igår var vi på en extra kontroll som blev en RUL-light, riktiga är om 2 veckor. Min chef och en kollega vet, men jag tror att fler misstänker, magen börjar synas lite. Vi är en liten arbetsplats och träffas ofta och det skulle vara lite skönt om folk visste eftersom jag inte riktigt har varit lika pigg och glad som jag brukar.

    När berättade du?


    Första barnet direkt. Jobbar på en arbetsplats med mycket hot och våld. Andra berättade jag i v 12. (Samma arbetsplats) men har haft mycket blödningar och därför väntade jag längre..
  • Fröken K
    Mammatillw skrev 2014-03-25 18:25:02 följande:
    Första barnet direkt. Jobbar på en arbetsplats med mycket hot och våld. Andra berättade jag i v 12. (Samma arbetsplats) men har haft mycket blödningar och därför väntade jag längre..
    Ja det måste ju bara lite läskigt om det finns risker. Har haft ett sånt sommarjobb tidigare, men nu sitter jag på kontor.
  • Gladskit

    Jag berättade i vecka 14-15 nånting. Då skulle jag gå på semester och tänkte att när jag är tillbaka om 4v kommer det garanterat synas. Plus att jag och mina närmaste kollegor skulle gå omlott under sommaren och kanske inte ses förrän om 7-8v så då blev det vääääldigt länge helt plötsligt.
    Annars hade jag nog kunnat hålla på det nån månad till för det syntes inte alls.
    Våra föräldrar fick veta efter inskrivningen, då var jag i vecka 10-11 ungefär.

  • FrökenCarlsson

    Jag berättade i vecka 9 typ - dels för att mina kollegor är mina närmsta vänner (tragiskt va :)) men oxå för att jag inte kände mig som mig själv, ville förklara. Sen har vi ett gott med lååång framförhållning så jag ville att de redan nu skulle räkna bort mig i höst.

    Alla hade tydligen redan fattat när jag berättade.. :)

  • Clara098

    Min chef har fått veta tidigt båda gångerna (ca v 8) - det är ett intensivt jobb och man förväntas alltid prestera på topp, och jag har mått rätt illa i början. Andra kolleger lite senare men inte jättesent, ca v. 15-16 har de flesta fått veta.

  • Kaktus

    I vecka 6. Men då var det redan ett gäng som visste. Är svårt att smyga ut ur en operationssal varje gång det ska röntgas utan att nån märker av det. :)

Svar på tråden När berättade du på jobbet?