• Anonym (Undrar)

    Varför är en kvinnlig oskuld nåt fint medan en manlig oskuld är suspekt?

    Om man är 25 år eller äldre, varför är det fortfarande fint att vara oskuld om man är kvinna men mer suspekt om man är man?

  • Svar på tråden Varför är en kvinnlig oskuld nåt fint medan en manlig oskuld är suspekt?
  • Anonym (jojo)

    Det handlar om att lyckas eller misslyckas, för en kvinna är det inget problem att bli av med oskulden. Hon behöver alltså inte kämpa något, då kan hon inte heller misslyckas eftersom det inte är någon prövning för henne.
    En man behöver anstränga sig och kämpa för att få sex, han kan då lyckas eller misslyckas.
    Misslyckade människor är något negativt oavsett kön.
    Där har du skillnad. Sen finns det självklart andra saker som kvinnor kan göra kvinnor till losers, men just när det kommer till sex så kan de inte vara det.

    Slutsats: En kvinna som är oskuld har enbart avstått något. En man som är oskuld är en loser.

  • Painandfriendlyadvice

    Nu vet jag inte vilka värderingar du har, men i mina kretsar och bland de flesta yngre människor skulle nog en 25-årig kvinnlig oskuld också vara ganska suspekt och de flesta skulle anta att hon var jättereligös eller nåt.

  • nanneN

    Håller med ovanstående, vem tycker oskulder är "fint"? Inte för att det är något fel eller konstigt med att vara oskuld, jag lägger inga värderingar alls i det faktiskt.

    Det är 2014, släpp medeltiden nu och följ med.

  • Anonym (Undrar)
    Painandfriendlyadvice skrev 2014-03-28 18:27:51 följande:
    Nu vet jag inte vilka värderingar du har, men i mina kretsar och bland de flesta yngre människor skulle nog en 25-årig kvinnlig oskuld också vara ganska suspekt och de flesta skulle anta att hon var jättereligös eller nåt.



    I så fall rör vi oss i väldigt olika kretsar. En tjej som är oskuld är något positivt. En som legat runt är inte det. Och det tycker både killar och tjejer.
  • Anonym (tjej)

    Jag tycker tvärtom faktiskt. Det är lite fint hos killar och jag blir sugen på att få vara personens första och känna mig speciell Med tjejer känns det bara sorgligt eftersom jag minns hur rädd jag var när jag var liten att jag skulle förbli oskuld och att ingen skulle vilja ligga med mig.

  • 1978

    En del ligger nog i hora/madonna-komplexet och det faktum att man i vår kultur läääänge försökt styra kvinnans sexualitet på olika sätt. Tex genom att hon ska dölja håret och benen.

  • Smecker

    Nej, en tjej som är =>25 och oskuld är inte något som jag per automatik finner positivt. Tvärtom faktiskt.


    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Orcha
    Anonym (Undrar) skrev 2014-03-28 19:08:22 följande:


    I så fall rör vi oss i väldigt olika kretsar. En tjej som är oskuld är något positivt. En som legat runt är inte det. Och det tycker både killar och tjejer.
    Om man är 18 kanske?
    När man blir äldre så accepterar man att man inte är först på bollen.

    Hur gammal är du och vederbörande?
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Anonym (..)

    Jag ser ingen skillnad på om det är tjej eller kille och tycker att alla får göra som de vill. Det är inte viktigt för någon annan än en själv. Men för de som ser det som fint för en tjej är det väl nån slags omodern syn på kvinnor. 

  • mr me

    Det har fortfarande att göra med att en kvinna alltid vet vilka barn som hon är mor till, en man kan inte vara lika säker på om han är far till ett barn. Alltså är det bättre för en man att satsa på en kvinna (kvinnor) som inte har legat med så många andra män, helst med ingen annan man, eftersom en lössläppt kvinna ökar risken för att han tvingas försörja en "gökunge", dvs en annan mans barn.

    Det är åtminstone den biologiska förklaringen till detta fenomen.

  • WhiteOleander

    Kvinnliga oskulder ses ju bara som något positivt bland en liten skara bittra kvinnofientliga män.

  • Anonym (J)

    Tycker inte att det är fint att vara äldre kvinnlig oskuld, eller manlig. Inte fult heller. Men båda känns lite suspekt, som att man kanske har svårt med det sociala samspelet alt. är jättereligiös eller superblyg eller nåt...

  • mr me
    WhiteOleander skrev 2014-03-28 22:54:04 följande:
    Kvinnliga oskulder ses ju bara som något positivt bland en liten skara bittra kvinnofientliga män.
    Och om man inte är bitter så ser man ned på kvinnor som är oskulder, eller vad var din poäng? Drömmer

    Vilken totalidiotisk harang av ord du lyckades stapla efter varandra. Nästan imponerande...
  • Anonym (Feltänkt)
    Anonym (jojo) skrev 2014-03-28 18:10:30 följande:

    Det handlar om att lyckas eller misslyckas, för en kvinna är det inget problem att bli av med oskulden. Hon behöver alltså inte kämpa något, då kan hon inte heller misslyckas eftersom det inte är någon prövning för henne.

    En man behöver anstränga sig och kämpa för att få sex, han kan då lyckas eller misslyckas.

    Misslyckade människor är något negativt oavsett kön.

    Där har du skillnad. Sen finns det självklart andra saker som kvinnor kan göra kvinnor till losers, men just när det kommer till sex så kan de inte vara det.

    Slutsats: En kvinna som är oskuld har enbart avstått något. En man som är oskuld är en loser.


    Det borde snarare vara konstigt om en tjej är oskuld.
  • Anonym (grupptryck)

    En man som är oskuld är patetisk, eller bög.
    Jag fick nobben av en tjej när hon fick veta att jag var oskuld. Så hon tyckte nog att jag var patetisk. Eller bög.

  • Anonym (ville)
    nanneN skrev 2014-03-28 19:00:06 följande:

    Håller med ovanstående, vem tycker oskulder är "fint"? Inte för att det är något fel eller konstigt med att vara oskuld, jag lägger inga värderingar alls i det faktiskt.

    Det är 2014, släpp medeltiden nu och följ med.


    Därför att det är det ytterst rena, så därför är det "fint", ej nedsmutsat.
Svar på tråden Varför är en kvinnlig oskuld nåt fint medan en manlig oskuld är suspekt?