• M  och  M

    Positiva IVF-berättelser!

    Vi är på väg att gå vägen mot IVF och behöver positiva upplyftande historier som fått ett gott slut! Dela med er om ni har

  • Svar på tråden Positiva IVF-berättelser!
  • mortilltre

    Vi fick ett underbart tvillingpar på bara 2;a försöket i Falun för snart 11 år sedan!! Sån lycka det var och fortfarande ÄR. Lycka till på "resan" mot (den största) kärleken.

  • b l u e

    Fick vår ljuvliga dotter efter IVF ( blastocyst ) & nu är jag spontant gravid & väntar en lillasyster.
    Lycka till & ge aldrig , aldrig upp...för till slut går allt vägen.
    Tro mig, jag vet då vår resa varit oääändligt lång, men tillslut står jag här lyckligare än någonsin. Jag gav ALDRIG upp.

  • M  och  M
    b l u e skrev 2014-03-31 22:11:37 följande:
    Fick vår ljuvliga dotter efter IVF ( blastocyst ) & nu är jag spontant gravid & väntar en lillasyster. Lycka till & ge aldrig , aldrig upp...för till slut går allt vägen. Tro mig, jag vet då vår resa varit oääändligt lång, men tillslut står jag här lyckligare än någonsin. Jag gav ALDRIG upp.

    Här blir det tydligen tvärtom, spenat gravid med första barnet, dottern, men hennes syskon tar tid på sig och verka ska gå ivf-vägen..
  • Pissenisse

    Vi misslyckades med våra två försök och skulle vila upp oss över sommaren inför det tredje försöket som skulle påbörjans när mensen kom i augusti. Mensen kom aldrig. Spontangravid efter 4 år utan konstaterad ägglossning. Strax efter det hände det igen och vi fick en lillebror också. På två år gick jag från att gråta mig sömnlös varenda natt över skräcken att det kanske aldrig händer oss till att ligga sömnlös pga en nyfödd och en 1,5åring.

  • M  och  M
    Pissenisse skrev 2014-04-01 02:25:07 följande:
    Vi misslyckades med våra två försök och skulle vila upp oss över sommaren inför det tredje försöket som skulle påbörjans när mensen kom i augusti. Mensen kom aldrig. Spontangravid efter 4 år utan konstaterad ägglossning. Strax efter det hände det igen och vi fick en lillebror också. På två år gick jag från att gråta mig sömnlös varenda natt över skräcken att det kanske aldrig händer oss till att ligga sömnlös pga en nyfödd och en 1,5åring.

    Ja du ser som det kan bli Grattis!
  • Pumasuss

    Fick en dotter i augusti 2013 efter första IVF:en. Nu har vi precis fått reds på att jag är gravid igen, på egen hand denna gången lycka till!

  • SaraBN

    Hej hej, Jag har inte fått någon bebis än, men har precis plussat för första gången någonsin!! Vi var i Örebro.

  • levanyss

    Hej hej! Vi har precis gjort vår första ivf, pga steriliserad man - jag har två barn sedan tidigare och vi har också ett gemensamt barn. Visst, bevisligen fertila sedan tidigare, men jag fyller 39 i år och har ett väldigt lågt amh-värde (tyder på dålig äggreserv), så det var ju inte självklart att det här skulle lyckas. Läkaren vid första besöket gav oss ca 10% chans. Men här är jag nu, illamående, öm i brösten och trött som aldrig förr... Gravid i vecka 7 . 11 äggblåsor på första ultraljudet blev till sist 2 befruktade ägg där jag fick tillbaka ett, medan det andra odlades vidare (klarade sig inte). Men det räcker ju faktiskt med ett guldägg, hoppas nu så att det ska hålla sig hela vägen. Lycka till på er väg!!!

  • Lindemor

    Hej, efter ett års försök gjorde vi en IVF. Tror vi fick ut 4 äggvitan ett hamnade i frysen och det andra blev vår dotter. Nyväckta evigt ett andra barn på naturlig väg. Lycka till!

  • Kattägd

    Fjärde återföringen och sista chansen så funkade det (fryst blastocyst), är nu gravid i vecka 22, overkligt, hade gett upp hoppet och stod i kö för medgivandeutredning för adoption.

    Lycka till! :)

  • Lew87

    Hej! Vi försökte själva i ca 1,5 år och fick under utredningen veta att min kille har få och slöa spermier. I mars gjorde vi äggplock fick ut 9 ägg, 5 befruktades och två blev av toppkvalitet. 1 till mig och 1 till frysen. Är nu gravid i v.10 och har fått se lillen på ultraljud. Känns fortfarande helt overkligt, var inställd på att det kanske inte skulle gå på första försöket, men det gjorde det :)! Lycka till!

  • Kelsson1

    Efter 8 års längtan, 2 tidiga MF och på andra färskförsöket (två misslyckade FET mellan) fick vi vår lilla prinsessa i december 2011. Så ibland får man kämpa lite extra innan det går vägen

  • IsaN

    Vi fick kämpa länge för att få våra härliga barn. För dottern tog det fyra behandlingar och för att få lillebror blev det hela åtta insättningar innan det blev ett plus på stickan. Då var det nära att vi hade gett upp. Men när man nu ser dem tillsammans så är varje sekund av kamp värt det. 

  • bringiton14

    Vad roligt att läsa, behöver höra positiva historier nu :) Precis fått missfall efter första IVF-försöket. Nya tag efter sommaren, så härligt att höra att det kan gå vägen, vi ska inte ge upp!!

  • MeIMyself

    Puffar lite här, kanske fler som vill berätta om positiva historier.

    Hade insättning i måndags, vill verkligen tänka positivt men kan inte låta bli o tänka att det kanske inte blir plus.

  • RH93
    MeIMyself skrev 2023-02-10 12:45:29 följande:

    Puffar lite här, kanske fler som vill berätta om positiva historier.

    Hade insättning i måndags, vill verkligen tänka positivt men kan inte låta bli o tänka att det kanske inte blir plus.


    Vi lyckades på vårt första försök. Gjorde ivf pga oförklarlig barnlöshet. Stimuleringen gick segt och det va nära att vi skulle få avbryta pga detta. Vid äggplock fanns 6 blåsor, 5 ägg och sedan befruktades 4 av dessa. En återfördes dag 2, inga till frysen. Men det va vårt guldägg och är nu en 3 månader gammal bebis Glad
    Det va många av dom jag följdes åt med som lyckades inom 2 försök med ivf. Håller tummarna för dig!
  • Mathilda88
    RH93 skrev 2023-02-12 02:14:29 följande:
    Vi lyckades på vårt första försök. Gjorde ivf pga oförklarlig barnlöshet. Stimuleringen gick segt och det va nära att vi skulle få avbryta pga detta. Vid äggplock fanns 6 blåsor, 5 ägg och sedan befruktades 4 av dessa. En återfördes dag 2, inga till frysen. Men det va vårt guldägg och är nu en 3 månader gammal bebis Glad
    Det va många av dom jag följdes åt med som lyckades inom 2 försök med ivf. Håller tummarna för dig!
    Åh så underbart att höra om både er resa och att många som följdes åt klarade det inom den tidsramen! 🙏💖 Ger definitivt nytt hopp! 🙏 Att det kan vara värt att trotsa sin skräck 😅. 
Svar på tråden Positiva IVF-berättelser!