Inlägg från: Lalla00 |Visa alla inlägg
  • Lalla00

    Ny BF december 2014 :)

    Kan ju hänga på här också :D jag har många symptom; hungrig, trött, ont i brösten och molvärk. V5 :)

  • Lalla00

    Jessie - det är ju himla olika. När jag väntade första kom symptomen mycket senare! Så det kanske kommer för dig ;)

  • Lalla00

    Jag mår illa till och från, plus lite halsbränna men inte jättefarligt. Försöker njuta av att "känna" nåt :)

    Bara jag som läst många skräckhistorier och är lite nojig? Mf och ma är ju vääääldigt vanligt tydligen..

  • Lalla00

    Fortsätt så, att försöka inte tänka så mycket på det. Jag gör det (vet ej varför, aldrig hänt mig) och det är jobbigt. Vill inte ta ut glädjen än. Men ska försöka iallafall! Tror man blir mer nojig med andra barnet...?

    Jag har en dotter på snart 2,5 år :)

  • Lalla00

    Jessie - det finns en hel del man behöver och jag såg i appen jag använder (babygruppens) en jättebra lista på allt möjligt man kan behöva inför det kommande livet. Jag har massor jag måste fixa då vi inte har kvar så mycket..

    Inatt vaknade jag av att mina bröst gjorde sååååå himla ont. Och det gör dom än! Skönt på ett sätt men känns nästan som då dom spände när dom var fyllda med mjölk precis efter fl förra gången :p

  • Lalla00
    LouiMar skrev 2014-04-02 10:30:08 följande:
    Och jag sitter och fryser! BURR! Klär på mig mer och mer här på kontoret, sitter med yllekoftan på och fryser ändå. :O Hoppas ingen kommer på mig...



    Jag fryser också - jätteofta! Har varmt här hemma och alla svettas ihjäl utom jag som får frysa och känner mig typ sjuk
  • Lalla00
    bambissyrra1 skrev 2014-04-02 11:12:17 följande:
    Åh vad kul att vi är så många! Jag ska också på hälsosamtal snart, 14 april! Idag vaknade jag upp vrålförkyld! Fick pallra min tunga röv till jobb nu. Sitter o slänger i mig en macka nu medans kunden sitter med slingor. Är så orolig över stt vara sjuk samtidigt som magen värker som molvärkar konstant, rädd att kroppen ska stöta bort min lilla prick. Måste lära mig att slappna sv, men så svårt! Vill skrika ut till världen," jag är gravid!!"



    Visst vill man skrika ut det till alla! Himla tur att det finns forum där man kan prata om det tycker jag :)
  • Lalla00

    Hungern har verkligen smugit sig på ofta nu. Vart hungrig 10 min efter jag ätit middag idag haha, bara jag eller?

  • Lalla00
    rimfrost skrev 2014-04-02 20:56:07 följande:
    Jag är galet hungrig! Hela tiden! Men köpte hem en massa färska bär på vägen hem och har frossat i blåbär och hallon precis - så gott!



    Lät supergott! Har själv tryckt i mig massa frukt och kakor ;) fortfarande hungrig dock..
  • Lalla00
    rimfrost skrev 2014-04-03 08:29:23 följande:
    Haha, vi får tipsa varandra om lite bra mellanmål när man är sötsugen. Borde ju finnas sådant som både botar sötsuget och minskar hungern, tänker jag. Ibland tar jag en sked jordnötssmöt eller mandelsmör till bären, det blir man riktigt mätt på tycker jag.



    Ja det tycker jag också, är dock dålig på äta "lite och ofta", borde göra det så jag håller mig mätt. Kex brukar jag äta och det hjälper lite mot illamående jag får ibland.

    Går in i V6 idag!
Svar på tråden Ny BF december 2014 :)