• entjej

    Om man inte har ägglossning en månad....när kommer mensen?

    Tycker jag läst att mensen blir försenad vid utebliven ägglossning. Är det så?

  • Svar på tråden Om man inte har ägglossning en månad....när kommer mensen?
  • Annelie 76

    Inte nödvändigtvis. När jag tempade varje morgon upptäckte jag att jag ibland inte hade någon ÄL men mensen kom som vanligt.

  • Zinfandel

    Klart den gör, de flesta kvinnor har inte äl varje månad men jag tror de flesta har mens varje månad....

  • Jag är bara jag

    Det har dröjt flera veckor för min del. Så cyklerna blev 6,5 vecka,resp 7 med helt utebliven äl och en gång fick jag äl till slut,men dag 33!

  • Pandamamma79
    Zinfandel skrev 2014-04-02 16:05:45 följande:

    Klart den gör, de flesta kvinnor har inte äl varje månad men jag tror de flesta har mens varje månad....


    Jag har mens 3-4 gånger om året och inte äl.
  • Zinfandel
    Pandamamma79 skrev 2014-04-02 16:23:18 följande:
    Jag har mens 3-4 gånger om året och inte äl.

    Ganska ovanligt! Du är ju inte särskilt gammal, vad säger din läkare?
  • ThisIsMyYear

    Mensen uteblir oftast inte om du inte har äl, däremot kan den bli försenad ja. Men vanligtvis märken man inte ens att man inte hade äl :) 

  • Pandamamma79
    Zinfandel skrev 2014-04-02 16:40:12 följande:

    Ganska ovanligt! Du är ju inte särskilt gammal, vad säger din läkare?
    Ganska många som har det så du. Inte flertalet klart men många.

    Mig är det ingen fara med. Har pcos och har de barn jag ska.
  • Zinfandel
    Pandamamma79 skrev 2014-04-02 16:59:10 följande:
    Ganska många som har det så du. Inte flertalet klart men många. Mig är det ingen fara med. Har pcos och har de barn jag ska.

    Ja men då är det ju ingen fara på torpet
  • Dakine

    Jag får ingen "ordentlig" blödning de månader jag varit utan ÄL. Då får jag bara e väldigt sparsam tunn liten röd blödning typ. 

    När jag haft ÄL får jag mensen exakt 14 dagar efteråt, och då brakar det på med väldigt riklig mens och sjuk mensvärk!! 

Svar på tråden Om man inte har ägglossning en månad....när kommer mensen?