• Ikaslingon

    Era tankar vid tvillingupptäckt

    Hej! Nyss varit på tidigt vul och läkaren såg 2 hinnsäckar och tbå gulesäckar. Ska tillbaka om 14 dagar och kolla igen om vi ser något foster. Jag ffick chock, jag känner panik och helt ärligt vill jag ha en bebis i taget.har 13 månaders barn redan. Hur kände ni?

  • Svar på tråden Era tankar vid tvillingupptäckt
  • MammaJonna

    Hej! Vi fick veta att det var två vid rul. Min reaktion var som alltid när jag blir chockad och inte vet hur jag ska reagera, jag började skratta...kunde inte sluta heller. Min man höll på att svimma. Jag har två söner sen innan och så hade vi en son gemensamt. Så vi skulle skaffa ett helsyskon till våran gemensamma son. Många har ju en önskan om tvillingar, det har jag aldrig haft. Vi satt på mitt jobb och skämtade om att det var tvillingar för att jag var så stor redan i v19 men jag sa nej fy då jag vill inte ha tvillingar. Men när chocken la sig nån timme efter rul så började det kännas så roligt och speciellt. Trots att det blir fem barn ist för fyra som var planerat. Nu är jag i v 30 och även om det kommer bli tok mycket jobb med två små samtidigt som vi har en nybliven tvååring så känner jag mig så lyckligt lottad. Så kommer säker du känna sen ocksåGlad

  • Pedalen

    Jag fick reda på att det var tvillingar i vecka tio. I fyra dagar efteråt antingen skrattade eller grät jag hysteriskt. Var så jäkla chockad att det bara fanns två känslolägen. Sen tog det nog i alla fall fem veckor innan paniken släppte och jag kunde känna glädje bitvis. Idag är jag i vecka 20, och får fortfarande ångest ibland när jag tänker på hur det ska gå, hur sonen kommer påverkas med mera. Dock känns det övervägande roligt nu, och vi ser fram emot att de kommer, även om det är med skräckblandad förtjusning...

  • accept

    Haha, helt ärligt? Jag frågade läkaren om man hade ångerrätt på hela grejen. Dock tog min man det jättebra och sedan tog det två dagar och det var därefter självklart att vi skulle ha två. Upptäcktes i v 12. Vi har en dotter tidigare, född 2011. Nu är tvillingtjejerna 2,5 månader och allt är toppen. Dock har vi nog haft tur som fått världens snällaste tjejer som äter utan problem, sover i sin säng osv osv.


    Julia April 2011, Enäggsvillingarma Olivia och Alicia Februari 2014
  • Emme Emme

    Jag gjorde ett gravtest i början av januari som visade positivt efter att jag känner symtom som tydde på graviditet (har varit gravid 4 ggr tidigare). Tre dagar senare började jag blöda och antog att jag mist bebisen. Då det inte var planerat och jag hade ett barn som inte ens var fyllda 1 år så var det inget jag mådde jättedåligt av men klart att man känner sorg. Det gick några veckor och jag fortsatte blöda och en dag fick jag hög feber och blev rädd att jag kanske fått en infektion i livmodern av missfallet och sökte till kk. Fick prata med en läkare som också misstänkte missfall och en ev infektion så hon gjorde ett vul, på skärmen visades två små hjärtan slå!!! Både jag och läkaren tittade på varann och hon var liksom jag chockad, jag tror jag började skratta. Hon var tvungen att hämta en annan läkare som bekräftelse vad det var. Och att jag redan var i v.12!!!

    Blödningarna vet vi inte exakt vad dom berodde på men fick senare veta att jag har en helt föreliggande moderkaka.

Svar på tråden Era tankar vid tvillingupptäckt