• Hjärta03

    och enda skillnaden för mig är att jag haft mer ont i brösten. Hade liksom aldrig någon paus. Det brukar bli en liten paus mellan ÄL och mens då jag inte har ont. Sen kom illamåendet smygandes i lördags och har bara blivit värre.

    man kan ju inget annat tro, än att vi är gravida! Men man vågar ju inte tro :(

    Ska försöka härda ut denna dag och imorgon så får man se hur jag mår på fredag. Då blir det grav test och är det negativt och jag mår skit så ringer jag läkare.

  • Hjärta03

    niinniiii- lycka till imorgon då =) Jag tror att du är gravid men inte jag ;) och ja, någon anledning måste ju finnas. Men sen är frågan om vilken?

  • Hjärta03

    ninniii- hehe ja det blir väl så att man tror att man själv inte är det :P
    Kul att NÅN tror att jag är då :D

    Kul att fler och fler hittar in till tråden. Blir så spännande att se vilka som är gravida och vilka symptom som va graviditet osv osv :)))

    Ok nu om hur jag mår- Jag har sluppit illamåendet nu sen ca kl 14 då det vände. Jag skrev till min sambo att jag va sugen på pizza om det inte ändrades tills kl 17 :) Det lät bra och mitt sug ändrades inte så vi åt pizza och jag har sluppit må illa i fleeeera timmar tills NU. Nu börjar jag känna hur det kommer smygandes tillbaka. Men försöker att med ett "slagträ" liksom slå bort det och verkligen försöker att tänka att det bara är inbillning men den är starkare än lilla jag :(( Så nu mår jag lite illa igen så får se hur det blir under kvällen, om det blir mer eller mindre =)

    Hur mår ni? ( Säg till om jag skriver för mycket! Har en tendens att göra det)

  • Hjärta03

    Fruktskalet- hah skrattade högt när jag fick en bild i huvet av att du sitter på toa och surar medans han är i tv.rummet helt ovetandes om att du skriver av dig på famlijeliv och "har det bra! XD

  • Hjärta03

    wow ninnniii...du är gravid tror jag :)
    Mitt illamående försvann iallafall nu så jag kanske bara har mått illa av nåt annat. Får avvakta tills på fredag som sagt som jag säger hela tiden så får jag ser hur jag mår då =)

    Håller tummarna för dig och tror att imorgon kommer jag kunna säga grattis till dig !

  • Hjärta03

    Tycker det verkligen låter som att du ÄR gravid =)
    Själv tappar jag hoppet mer och mer igen då illamåendet valde att hålla sig borta nästan helt ikväll. Nu kändes det ju nästan positivt att må illa men det tyckte man inte just då man mådde illa :/

    Får se vad testet visar imorn då. Lycka till verkligen. På fredag är det min tur men kanske väntar till lördag med som sagt.

  • Hjärta03

    Fruktskalet- Usch jag känner igen det där. Man kan tyvärr känna så när man försökt att bli gravid flera gånger. Det är väldigt vanligt att man anklagar sig själv och börjar trycka ner på sig själv. Men gör inte det för guds skull. Det kan finnas hundra anledningar till att ni inte får barn just nu. Det tar tid för många. Jag kan också känna sådär och tänka att det är nåt fel på mig och min sambo måste tycka att - vad är jag för kvinna liksom som inte blir gravid!! :(( Men jag slår bort dom tankarna igen för att man ska inte anklaga sig själv. Det kan lika gärna va honom det är fel på eller att jag är stressad eller att livet helt enkelt inte tycker att det är meningen för oss att ha barn just nu. 

    Jag vaknade och gick på toa och hade riktigt svårt att titta ner i toan när jag kissat färdigt :( Men faktist INGEN MENS. Men den kan lika gärna komma senare eller imorgo eller övermorgon. Jag har 28-30 dagar mellan och idag är dag 28.

    Nu när jag la mig i sängen igen började mina molningar och illamåendet är som bortblåst så jag räknar med mens igen denna månad och jag kommer att lägga baby verkstaden på hyllan då efter att ha försökt i över ett halvår. Jag orkar inte få mens fler gånger och bli besviken. Hellre får jag mens när man inte försökt att bli med bebis.

  • Hjärta03

    niinniii- Va rar du är. Tack!! Det hjälper faktist när någon lyssnar och förstår för att dom är med om samma sak.
    Jag försöker ställa mig in på att mensen kommer nu för att ni vet när man bara vet att man är gravid? Jag känner inte så. Jag känner mig inte ett dugg gravid. Det värsta är att illamåendet har försvunnit, vad ska man tro då när man inte känner ens att man är det och det enda man har kvar är ont i tuttarna vilket man ändå har innan mens. För att "skydda mig själv" så ställer jag min in på mens :)

    Har du inte testat??? :)))

  • Hjärta03

    Ja det är svårt att stötta sig själv. Jag fick en down känsla nu igen. Känner bara så starkt att jag inte är gravid. Känner mig ju inte gravid och intutionen borde isåfall säga JA du är det men den säger bara neeeeeee

    skit också!

    Tror jag kanske bara väntar in mensen och skiter i att testa istället för att jag orkar bara inte få fler negativa svar. Hellre mens än minus. Så jag väntar nog hela helgen på mens och skiter i att testa imorgon.

    Ska du testa i eftermiddag då eller imorgon bitti? Mår du illa nu ? =) Inte jag :/ Det försvann. sjukt! kanske jag va magsjuk då.

  • Hjärta03

    Fruktskalet- Jag nästan grät när jag läste att du fick mens och skulle lämna tråden :( Stackare! Men det kommer att gå över. När det gått ett par dagar så kommer det vända och du kommer nog se framemot nästa ÄL istället. Kramar

    Ninniii- Ja det kan väl va så som du säger att man kan va det ändå men jag tror verkligen inte att jag är det :( Jävla skit. Förstår dig...man vill veta såklart och är det så att man är gravid så är det lite mysigt att kunna avstå från vinet och mysa på det isåfall ;)

    Nånting säger mig däremot att du är det :) Illamåendet kom och gick för mig men idag känner jag inget och ska nu försöka äta och kolla vad som händer då. Kommer min mens kommer jag inte att lämna tråden för jag vill veta hur det går för er andra känner jag :)

  • Hjärta03

    joh- men usch stackars dig :(( Lider med dig verkligen. Försök att slappna av och kanske t.om tänk att mensen kanske hoppade över denna månad iochmed att det gått så långt över nu. Så om den inte dyker upp innan under eller efter resan så kanske du kan kolla efter resan igen. Så slipper du må dåligt och så kan du leva som vanligt ändå. Lättare sagt än gjort men.

    HÖRRNI JAG HAR STARTAT EN NY TRÅD DÅ TS TYVÄRR LÄMNADE OSS IDAG 

    VÄLKOMNA IN DIT OM NI VILL :D Kändes bara som jag ville det ;)

  • Hjärta03

    niiiniii- ja man ska inte stirra sig blindt på såna där. Själv tänker jag att jag har ungefär 28-30 dagar. Ibland kan det va 32 med osv. Så man vet aldrig riktigt då kroppen även kan spela en ett spratt när man tror man är gravid osv.

    Har öppnat en ny tråd nu. Tänkt vi kanske kan skriva där istället då ts hoppade av. Vet inte om jag tänker fel nu men det kändes rätt.

Svar på tråden Tror ni att jag är gravid?