Sandravanilj skrev 2014-04-14 21:39:17 följande:
Hahaha ja vilket sammanträffande xD
Kompisar förstår nog inte riktigt hur det känns... min allra äldsta och bästa vän har alltid varit singel och hon säger ju "jag är så avundsjuk på dig! Du har alltid haft lätt att hitta killar och nu planerar liksom ni barn! jag har ju inte träffat en enda som fått mig att känna som du och det är SÅ orättvist!" Då blir man inte heller så sugen på att prata om äl och gravidplanering...som tur är så har jag iaf en kompis som blev gravid av misstag och har nu en helt underbar liten son på 4.5 månad, så henne kan jag prata med om det här :D
Jag är rädd för att jag inte ska kunna bli gravid igen och om jag blir det, inte kunna behålla barnet utan få ännu ett missfall... jag är även rädd för hur mitt humör kommer ändras, när jag har pms är jag inte rolig att vara med så är rädd att det blir ännu värre av en graviditet :P Men åååh jag längtar sååååååååå mycket!!!
Ja jag har ingen annan än min sambo att snacka bebis med, men än så länge har jag inte riktigt lust att dela med mig med några kompisar heller (får bli efter +)
Fruktansvärt jobbig med MF svårt att se det positiva men nu vet ni att ni faktiskt kan bli gravida och att det inte är något "fel" så det är kanske en liten tröst, jag läste på någon sida att 50% av alla graviditeter slutar i MF men att kvinnan egentligen inte vet om det eftersom det sker efter 4v, så jag tror absolut inte att det är några problem att få ett plus för er! :)