• NågotStort

    kristianstadbebisar hösten 2014

    Hejsan!

    Jag undrar om det finns några mammor/pappor i Kristianstadtrakten som ska ha barn under hösten 2014? Tänkte att det skulle kunna vara kul att följas åt allt eftersom graviditeten fortskrider! Vem vet, vi kanske träffas på BB om några månaderSkrattande

  • Svar på tråden kristianstadbebisar hösten 2014
  • Acinorev

    Inte Kristianstad, men strax utanför Höör. Och förlossningen är planerad till K-stad :) 22/8 ligger planen på. När är det dags för er?

  • NågotStort

    Haha, så roligt! Grattis:) Vi är beräknade lite senare, 6 oktober så vi har inte gjort UL ännu... Det måste ni ha gjort va? vet ni om det kommer att bli en tjej eller kille? Är det första barnet?

  • Lillastjärna13

    Hej :) Väntar andra barnet, en pojke till den 6 september :) Är ny på det här med familjeliv men kan bli roligt att följa andra som väntar barn till hösten. Har en flicka som är född i januari 2013.

  • NågotStort

    Åh, men himla roligt Lillastjärnan13 Välkommen Glad var bor du någonstans? Hoppas att vi blir några stycken i tråden, hade varit roligt att följas åt! Har också en dotter sedan januari 2013.

  • Lillastjärna13

    Tack :) Jag bor i Fjälkinge och du? Åh vad kul att din dotter är född samtidigt :) Ska bli roligt med syskon :) Har ni mått bra i er graviditet? Mådde riktigt illa fram till v. 18 precis som med dottern. Men nu mår jag bättre! Förutom tröttheten och lite smärta från bäckenet.

  • NågotStort
    Lillastjärna13 skrev 2014-04-23 17:16:00 följande:
    Tack :) Jag bor i Fjälkinge och du? Åh vad kul att din dotter är född samtidigt :) Ska bli roligt med syskon :) Har ni mått bra i er graviditet? Mådde riktigt illa fram till v. 18 precis som med dottern. Men nu mår jag bättre! Förutom tröttheten och lite smärta från bäckenet.

    Jag bor i Åhus, så det är ju supernära :) Jaaa, dom kommer att ha så roligt tillsammans när dom blir lite äldre (förhoppningsvis :) ) Är du mammaledig nu eller jobbar du?

    Men fyyy, vad jobbigt! Stackare. Skönt att du mår bättre nu! Jag tyckte det var illa nog att må illa till v.13 haha... Jag mår också bra nu men känner redan av fogarna, vilket jag inte gjorde för än i slutet av förra graviditeten.

  • Lillastjärna13

    :D just nu är jag mammaledig men ska arbeta juni och juli. Kommer söka graviditetspenning för augusti. Jobbar du? Har er dotter börjat på förskola eller kommer hon göra det? Vi kommer ha dottern hemma. Tack, ja det är skönt att man mår bra nu :) Skönt att du oxå mår bra! Kände inte heller av fogarna fören i slutet av förra graviditeten, antar att det inte är ngt konstigt att man märker av de tidigare denna gången :)

  • NågotStort
    Lillastjärna13 skrev 2014-04-24 13:03:25 följande:
    :D just nu är jag mammaledig men ska arbeta juni och juli. Kommer söka graviditetspenning för augusti. Jobbar du? Har er dotter börjat på förskola eller kommer hon göra det? Vi kommer ha dottern hemma. Tack, ja det är skönt att man mår bra nu :) Skönt att du oxå mår bra! Kände inte heller av fogarna fören i slutet av förra graviditeten, antar att det inte är ngt konstigt att man märker av de tidigare denna gången :)

    Härligt! Vad jobbar du med? Lilltjejen kommer att börja på FSK i augusti så det blir inte så länge:) Men hon behöver den stimulansen.

    Igår fick jag foglossningen från helv*tet! Jag kunde knappt röra mig och minsta lilla rörelse högg till som en kniv i ryggen! Idag är det bättre men om detta är en förhandsvisning på vad som kommer så vet jag inte var jag ska ta vägen!

    Har ni börjat känna rörelser från era småttingar i magen? Tror att jag kan känna lite fladder iblandGlad
  • Lillastjärna13

    Jag arbetar som sjuksköterska :) och du? Kommer hon fortsätta ngt på förskola när syskonet kommer? Vi tänker att vi får se lite hur det fungerar hemma :) Usch din stackare! Får verkligen hoppas att den hemska smärtan var en engångsföreteelse!!! Det är ngt jag fasar för, att få sådan svår foglossning att man blir orörlig :/ Visst är det mysigt när man börjar känna av bebisen :D Upplevde att jag kunde göra det mycket tidigare i denna graviditeten. Känner nu sparkar minst en gång om dagen och i går kväll kunde vi se utan på magen hur lillebror sparkade för fullt där inne :D Så mysigt :) När ska ni på RUL och kommer ni ta reda på könet?

  • NågotStort
    Lillastjärna13 skrev 2014-04-26 05:58:04 följande:
    Jag arbetar som sjuksköterska :) och du? Kommer hon fortsätta ngt på förskola när syskonet kommer? Vi tänker att vi får se lite hur det fungerar hemma :) Usch din stackare! Får verkligen hoppas att den hemska smärtan var en engångsföreteelse!!! Det är ngt jag fasar för, att få sådan svår foglossning att man blir orörlig :/ Visst är det mysigt när man börjar känna av bebisen :D Upplevde att jag kunde göra det mycket tidigare i denna graviditeten. Känner nu sparkar minst en gång om dagen och i går kväll kunde vi se utan på magen hur lillebror sparkade för fullt där inne :D Så mysigt :) När ska ni på RUL och kommer ni ta reda på könet?

    Ja, hon kommer nog att vara där som vi tänker nu i alla fall. Vi märker att hon behöver väldigt mycket stimulans vilket kanske inte jag kan ge på det sättet med en annan liten hemma.

    Peppar peppar så har ryggen blivit mycket bättre! Men foglossningsbälte ska införskaffas omgående :)

    Ååååh, så mysigt! Härligt också när ens andra hälft kan börja se/känna sparkar! En livlig liten kille ni har där inne :)

    Vi kommer nog att ta reda på könet:) Nyfikna till tusen haha.

    Var kommer ni att gå på BVC? Finns det i Fjälkinge eller blir det stan?
Svar på tråden kristianstadbebisar hösten 2014